VOinko mä kutsua hinaajan hinaamaan vieraan auton mun parkkipaikalta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kypsä kaura
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
se auto on vieläkin siinä meidän paikalla :kieh: :kieh: :kieh:
otin selvää rekkarin perusteella omistajan. Juu, sen omistaa joku jolla on 23 täysnimikaimaa tässä pitäjässä. Mistä h......ä mä tiedän kuka niistä on juuri TUON omistaja?? LIsäksi siinä oli lisätieto että tämän "pääomistajan" lisäksi autolla on muita omistajia ja haltijoita. AAAAARGH. Lappu, jonka kirjoitin, on edelleen tuulilasissa. ILmeisesti omistaja ei oo autonsa luona käyny sitte eilisillan.

JOs ois talvi ja tarvisin lämmittäjää (johto ei yltäis sieltä missä mun auto nyt on parkissa) niin olisin kyllä soittanu poliiisit tai vaikka sen hinausauton (en hinaajaa :D ). Että mua ärsyttää. Tässä on niin paljon asuntojakin että en mä voi lähteä jokaisesta kyseleen kene tollon se auto on.

Mä olen kans joskus motittanut auton sillai ettei toivookaan paikalta pois pääsyyn, toisella kerralla soitin ja kysyin nätisti et tuleeko siirtämään autonsa vai soitanko ukon paikalle nostamaan sen lavalla ja viemään johonkin kivaan paikkaan? (toimii hyvin jos on kylässä samassa taloyhtiössä missä tiedetään meidän kalustosta jotain :xmas: )

Jos niitä kaimoja on paljon niin koita kaivaa osotteen perustella oikea tyyppi.

Mä olen kans joskus motittanut auton sillai ettei toivookaan paikalta pois pääsyyn, toisella kerralla soitin ja kysyin nätisti et tuleeko siirtämään autonsa vai soitanko ukon paikalle nostamaan sen lavalla ja viemään johonkin kivaan paikkaan? (toimii hyvin jos on kylässä samassa taloyhtiössä missä tiedetään meidän kalustosta jotain :xmas: )

Jos niitä kaimoja on paljon niin koita kaivaa osotteen perustella oikea tyyppi.

Miten mä osoitteen perusteella voin löytää oikean omistajan? Ihan hakuammuntana ehkä mutta en kehtain kahdellekymmenelle laittaa viestiä ja kysyä mahtaako tyyppi omistaa auton jonka rekkari on se ja se. Noi tyypit on tässä lähiympäristössä ripotellen ja tosi vaikeaa on arvailla mikä niistä mahtais olla se oikea. Kävin uudestaa kattelees saisinko motitettua sen siihen, mutta kun parkkipaikka on niin pieni että sitte ei moni muukaan pääsis autonsa kanssa mihinkään. Sitte harkitsin että jos käskisin miehen siirtää yhen betoniporsaan sen auton perään (etukautta parkista ei pääse pois :D ), siinäpä nostelis sitte porsaita ennenku pääsee mihinkää.

[QUOTE="aapee";24739581]Miten mä osoitteen perusteella voin löytää oikean omistajan? Ihan hakuammuntana ehkä mutta en kehtain kahdellekymmenelle laittaa viestiä ja kysyä mahtaako tyyppi omistaa auton jonka rekkari on se ja se. Noi tyypit on tässä lähiympäristössä ripotellen ja tosi vaikeaa on arvailla mikä niistä mahtais olla se oikea. Kävin uudestaa kattelees saisinko motitettua sen siihen, mutta kun parkkipaikka on niin pieni että sitte ei moni muukaan pääsis autonsa kanssa mihinkään. Sitte harkitsin että jos käskisin miehen siirtää yhen betoniporsaan sen auton perään (etukautta parkista ei pääse pois :D ), siinäpä nostelis sitte porsaita ennenku pääsee mihinkää.[/QUOTE]

Kirjaudu eniroon ja vertaa omistajatiedon osotetta niihin osotteisiin mitä sieltä löytyy, jos vaikka natsais.
Ja jos omistaja oli eri kun haltija niin sit selvittämään se kumpi tuntuis helpommalta.

[QUOTE="aapee";24739581]Miten mä osoitteen perusteella voin löytää oikean omistajan? Ihan hakuammuntana ehkä mutta en kehtain kahdellekymmenelle laittaa viestiä ja kysyä mahtaako tyyppi omistaa auton jonka rekkari on se ja se. Noi tyypit on tässä lähiympäristössä ripotellen ja tosi vaikeaa on arvailla mikä niistä mahtais olla se oikea. Kävin uudestaa kattelees saisinko motitettua sen siihen, mutta kun parkkipaikka on niin pieni että sitte ei moni muukaan pääsis autonsa kanssa mihinkään. Sitte harkitsin että jos käskisin miehen siirtää yhen betoniporsaan sen auton perään (etukautta parkista ei pääse pois :D ), siinäpä nostelis sitte porsaita ennenku pääsee mihinkää.[/QUOTE]

No käykää ihmeessä siirtämässä se betoniporsas siihen, kerta autolla ei voi motittaa!

Meidän entisessä asuinpaikassa oli parkkihalli, jonka vieressä paikka jossa paljon ihmisiä kävi iltaisin harrastamassa. Parkkitilaa tuolla harrastuspaikalla ei ollut asiakkailleen kuin noin 10 paikkaa eikä se mihinkään riittänyt. Olipa siis kiva tulla väsyneenä iltavuorosta kun omalla maksetulla, ja vielä tosi kalliilla ( 39 e/kk) paikalla oli auto. Sitä tapahtui ihan jatkuvasti. Jos auton omistaja sattui tulemaan paikalle kun olin siinä,niin usein sai vaan haistatteluja. : /

Voit ehkä tai soittaa sakottajan jos teillä pitää olla joku parkkilappu näkyvillä. Mä sain kerran omalla paikalla sakon, kun en ollut laittanut pysäköintilupaa näkyville. Parin viikon päästä mun paikalla oli vieras auto. Olin niin vihainen että laitoin hänelle lapun, että voi mun parkkimaksun ( lähes 40e / kk) myös maksaa jos siihen parkkaa. Se mies soitti mulle ja olisi maksanut. Oli vahingossa parkannut väärään ruutuun... En tietty ottanut maksua mutta kyllä sillä hetkellä sapetti, kun olin just saanut sakon, maksoin kalliista parkkipaikasta ja sitten joku muu ajaa siihen.

[QUOTE="jooo";24739607]No käykää ihmeessä siirtämässä se betoniporsas siihen, kerta autolla ei voi motittaa![/QUOTE]

Joo, mies tulee kohta töistä niin saa laittaa. Sillä on pattia (jota voi sitte näytellä sille auton parkkeeraajallekin jos tulee urputtamaan).

No, se auto sitte lähti, oltiin just menossa parkkipaikalle ku se meni meidän ohi siitä.Kuskina nuori nainen, sellanen parikymppinen,ja apukuskin paikalla samanikäinen mies. Mun kirjoittama lappu oli maassa rypistettynä. Harmi, kun oltais oltu minuuttia ennemmin nii olisivat olleet vielä siinä parkkipaikalla menossa autoon...
Ehdin juuri ja juuri ajaa oman autoni omalle paikalleni kun tuli toinen vieras auto, joka ajoi meidän seinänaapurin parkkipaikalle. Naapuri ei oo kotona just nyt, saa nähä riemastuuko sekin kun näkee, jos se tulee kun auto vielä on siinä.
Niin ja olin niin kyylä että selvitin sen, että tää tyyppi meni alakerran asuntoon, siihen on vasta muuttanu joku nuori mies ja siellä selkeesti on tuparit tms menossa. Ja veikkaisin että varmaan tuo munkin paikan kansoittanu pariskunta on ollu siellä yötä kun sieltä samasta asunnosta kuului jo eilen illallaki möykkää, ja toikin jätkä jonka näin, meni sinne mäyräkoiran kanssa.

Ihania nää nykynuoret, ei sitte mitään rääpyä!!

Tottakai sillä omistajalla oli monta kaimaa ja tottakai se ehti lähteä juuri ennenkuin ehditte paikalle. Ja tottakai lappu oli rypistettynä maassa. Huoh. Keksi jotain parempaa ensi kerralla jos olet niin avuton ettet osaa isännöitsijää pyytää merkkaamaan autopaikkoja. Ja hallituksella on mahdollisuus laittaa kaikille asukkaille muistutus siitä miten autopaikkojen kanssa käyttäydytään.

Autoni motitettiin parkkihallissa. Pari miestä parkkeerasi vääriin paikkoihin. Ja voi sitä naisen raivoa, mikä siitä syntyi. Miehet muistavat varmasti lopun ikäänsä tarkistaa, etteivät motita enää kenenkään autoa.

Tottakai sillä omistajalla oli monta kaimaa ja tottakai se ehti lähteä juuri ennenkuin ehditte paikalle. Ja tottakai lappu oli rypistettynä maassa. Huoh. Keksi jotain parempaa ensi kerralla jos olet niin avuton ettet osaa isännöitsijää pyytää merkkaamaan autopaikkoja. Ja hallituksella on mahdollisuus laittaa kaikille asukkaille muistutus siitä miten autopaikkojen kanssa käyttäydytään.

Oon vissiin jo kaks kertaa kirjottanu tässä aiemmin että AUTOPAIKAT ON JO MERKATTU!!! Vieraspaikkojen kohdalla on isot siniset kyltit jossa lukee kissankokoisin kirjaimin: VIERAILLE. Ja Näissä tolppapaikoissa lukee taasen että VARATTU. Pitää olla joko sokea tai täysin idiootti jos ei huomaa ja ymmärrä niitä kylttejä. uskoisin että tää parkkipaikkavaras oli tätä jälkimmäistä. Ja mitä se auttaa että isännöitsijä muistuttaa miten autopaikkojen kanssa käyttäydytään kun kerran ei oo kyse talon asukkaasta? vai meinaatko että sen muistutuksen jälkeen kaikki talon asukkaat tunnollisesti kysyy vieraaltaan että ethän parkkeerannu tolppapaikalle jossa lukee VARATTU?? Enpä usko. Joo, harmittaa tosi paljon että oltiin minuutti, pari liian myöhässä. Justiin suhahtivat siitä autolla ohi kun käveltiin sinne. TOsi ärsyttävää mutta näin nyt kävi.

[QUOTE="pörrö";24741526]Entä jos ajat oman auton siihen perään? Näin meillä töissä eräs työkaverini tekee jos työpaikan parkkipaikalla hänen paikallaan on auto.[/QUOTE]

Oon jo tämänkin kaks kertaa kertonu että ehdottomasti olisin ajanu autoni niin että se ois jäänyt mottiin (mun autopaikan edessä on puu, etukautta ei pääse pois mitenkään joten se ois ollu se auto sit siinä ja pysyny). MUTTA kun tuo parkkipaikka on niin pieni ja kapea että oisin samalla motittanu muitakin autoja sekä vieny yhden vieraspaikan niin että siihen ei ois päässy kukaan ajamaan autoaan.

Voiskohan siellä ola käynyt isännöitsijällä joku moka, että on vahingossa antanut saman paikan kahdelle eri ihmiselle? Kun auto on siinä noin pitkään seisonut, vaikka vieraspaikat on ihan vieressä.

Voiskohan siellä ola käynyt isännöitsijällä joku moka, että on vahingossa antanut saman paikan kahdelle eri ihmiselle? Kun auto on siinä noin pitkään seisonut, vaikka vieraspaikat on ihan vieressä.

Siis auto ilmestyi eilen illalla kun oltiin pois kotoa klo 18-21, ja lähti tänään nyt iltapäivällä just ku olin miehen kanssa menossa sinne parkkipaikalle. Samainen auto on ollu pari kertaa aiemminkin samassa paikassa, mutta silloin vain muutamia tunteja kerrallaan, en oikein jaksais uskoa että on antanu kahdelle saman paikan. En tietysti tiedä, voishan tuon varmistaa.

Jos alueella ei ole pysäköintivalvontaa niin käytännössä parkkipaikan "omistaja" ei voi asialle mitään. Ei edes isännöitsijä. Koska kyseinen auto ei ollut edes pysäköity pelastustielle niin sitä ei ilman auton haltijaa/omistajaa lupaa hinauttaa poiskaan.

[QUOTE="virna";24742121]Jos alueella ei ole pysäköintivalvontaa niin käytännössä parkkipaikan "omistaja" ei voi asialle mitään. Ei edes isännöitsijä. Koska kyseinen auto ei ollut edes pysäköity pelastustielle niin sitä ei ilman auton haltijaa/omistajaa lupaa hinauttaa poiskaan.[/QUOTE]

Voiko olla näin? En oikein usko. Miksi kukaan maksaisi autopaikasta jos niille voi kuka tahansa parkkeerata ilman seuraamuksia?

[QUOTE="aapee";24741572]Oon jo tämänkin kaks kertaa kertonu että ehdottomasti olisin ajanu autoni niin että se ois jäänyt mottiin (mun autopaikan edessä on puu, etukautta ei pääse pois mitenkään joten se ois ollu se auto sit siinä ja pysyny). MUTTA kun tuo parkkipaikka on niin pieni ja kapea että oisin samalla motittanu muitakin autoja sekä vieny yhden vieraspaikan niin että siihen ei ois päässy kukaan ajamaan autoaan.[/QUOTE]

Olisin silti tehnyt niin. Puollustukseksi mainitsisin, että yritin änkeä omaa autoani omalle autopaikalleni parhaani mukaan. Jos jotakuta häiritsee, ottakoot yhteyttä autopaikkani tukkeeseen.

Meillä on myös tilanne, että mun parkkipaikalla on harva se viikko jonkun muun auto,samaten muutamalle muulle käy näin. Asutaan kuitenkin rivitaloyhtiössä, jossa kaikilla kyllä tiedossa, mitkä ovat varattuja paikkoja ja mitkä ei, mutta ihmisiä se ei tunnu hetkauttavan. Parkkipaikalla on myös suuri kyltti, missä lukee selkeästi varattu. Lukutaidottomia idiootteja löytyy yllättävän paljon.

Me motitettiin miehen auton kanssa viime viikolla joku auto, joka oli mun paikalle ajanut. Kun siitä olisi voinut ajaa pois nurmikon kautta, niin motitettiin sitten kahdella autolla. Tämä auto oli ollut ennenkin siinä, ja olin jättänyt lappua ikkunaan, mutta ei ollu auttanu. Noh, parin tunnin päästä tuli vihainen keski-ikäinen mies soittamaan ovikelloa ja valittamaan asiasta, että siirtäkää autonne. Haistatteli päin naamaa kun sanottiin, että se on varattu paikka, vieraspaikat merkitty muualle. Hän saa kuulemma siihen parkkeerata, hänelle on niin sanottu, ihmettelin, että kuka niin on sanonut, ei osannut vastata... Isännöitsijäkin on jakanut jo kolmeen otteeseen asukkaille muistutuslaput, että vieraille voi infota mihin saa parkkeerata, mutta kun joillekin se on vaan niin hiton vaikeaa...

[QUOTE="aapee";24741572]Oon jo tämänkin kaks kertaa kertonu että ehdottomasti olisin ajanu autoni niin että se ois jäänyt mottiin (mun autopaikan edessä on puu, etukautta ei pääse pois mitenkään joten se ois ollu se auto sit siinä ja pysyny). MUTTA kun tuo parkkipaikka on niin pieni ja kapea että oisin samalla motittanu muitakin autoja sekä vieny yhden vieraspaikan niin että siihen ei ois päässy kukaan ajamaan autoaan.[/QUOTE]

tossa motittamisessa on sekin huono puoli, että jos auton omistaja ois sitten soittanut virkavallan paikalle niin oisitte saaneet siitä sakot molemmat, sekä väärälle paikalle pysäköinyt että sinä motteinesi.

Vanha ketju, mutta laitetaan nyt miten toimia.
Asunto-osakeyhtiössä huoneiston haltija on vastuussa vieraistaan. Mikäli vieraat pysäköivät jatkuvasti toisten paikoille, asiasta laitetaan ensin huoneiston haltijalle ja omistajalle huomautus, että ko. asunnon vieraiden toiminta häiritsee muita asukkaita.

Mikäli huomautus ei tehoa, laitetaan varoitus, jossa mainitaan taloyhtiön oikeus ottaa huoneisto haltuun, mikäli häiritsevä käytös jatkuu.

Jos ei mene sittenkään jakeluun, taloyhtiö voi ottaa asunnon haltuun.

Näin meillä tehtiin ja läpi meni, kun eräs asukas kuvitteli voivansa pysäköidä autonsa miten sattuu.

Älkää kärsikö noista väärinpysäköijistä, vaan tehkää heti asia selväksi, että moista käytöstä ei hyväksytä.

Jos alueella ei ole pysäköintivalvontaa niin käytännössä parkkipaikan "omistaja" ei voi asialle mitään. Ei edes isännöitsijä. Koska kyseinen auto ei ollut edes pysäköity pelastustielle niin sitä ei ilman auton haltijaa/omistajaa lupaa hinauttaa poiskaan.
Isännöitsijä/taloyhtiö voi soitella poliisit/pysäköinninvalvojat sakottamaan väärällä paikalla pysäköivän.

Äh. Mä jouduin 'tappelee' paikastani kun se tollo, joka parkkeeras siihen väitti että se on sen vuokrannut. Siinä sitten kävi niin että paikka oli mun, mutta se tollo oli vuosia laittanut auton väärään paikkaan ja väärän taloyhtiön pihaan. Varmaa nolottaa kun se tuli vielä mun oven taakse huutaa asiasta. Homma ratkesi kun soitin kumpaankin huoltofirmaan ja ne tuli osoittamaan paikat. Oli kyllä pirun ärsyttävää!!

Yhteistyössä