Voinko tehdä valituksen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Unohtuiko alusvaatteet? Taidat asua etelä-suomessa? -12 ja aurinko= hyvä ulkoiluilma, mutta jos lapsesi ei ole ulkoiluun tottunut niin voi olla, että häntä palentaa heti kun mennään alle nollan. Kehoittaisin vaihtamaan fleecehaalarin villavaatteeseen.

no laitahan ton fleecehaalarin tilalle villahaalari, ja pitkien housujen lisäksi sukkahousut tms.

olisikohan kuule niin, että äiti on opettanut, ettei kylmällä ole kivaa, eikä silloin voi ulkoilla, eikä lapsi siis ole pakkaseen tottunut. -12 ei edes ole vielä erityisen kylmä, jos on hyvin päällä. ja tuosta lapsen itkemisestä nyt ei voi todeta oikein mitään. eiköhän aika moni lapsi itke, jos ei saa tahtoaan aina läpi.

eli hanki ne kunnon varusteet ja suhtaudu itse positiivisesti siihen ulkoiluun. valitukset kannattaa unohtaa, teet vain itsesi naurettavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Lapseni kokee pitkät alusvaatteet hankaliksi joten en ole raaskinnut pakottaa häntä pukemaan niitä.

Eli lapsen on parempi palella kuin tehdä jotain epämukavaa. Ehkä sinun tosiaan kannattaa jäädä lapsesi kanssa kotiin vaikka seuraavaksi viideksi vuodeksi.

Lapseni kokee pitkät alusvaatteet hankaliksi joten en ole raaskinnut pakottaa häntä pukemaan niitä.

ja sitten ihmettelet, että lapsesi palelee? eikö tosiaan ollut housujen alla kuin pikkarit??? :o

ja meinasit vielä valituksenkin oikein väsätä? :headwall:

fleece on lämmin mutta se ei siirrä kuumaverisen lapsesi hikeä seuraavaan kerrokseen vaan hiki jää iholle jossa sitten jäähtyy. ei ihme jos lapsella kylmä. hommaa kunnon villahaalari niin siirtyy hiki ja lapsi pysyy kuivana. ja 12 astetta on pikkupakkanen.

Toinen asia mikä minua harmittaa suunnattomasti on se, että hoitaja ulkoilee joka aamu 2 tuntia lasten kanssa. Itse emme koskaan ole noin pitkää aikaa ulkona. Mietin todella vakavasti hoitajan esimiehen kanssa juttelua asiasta. He menevät heti aamusta ulos, käytännössä hoitaja on jo odottamassa lapsia ulkona.

Lapseni on aika kuumaverinen ja pelkään että jos puen häntä liikaa, hänen tulee kuuma.

No tulipa kylmä. Onko "kuumaverisyys" oma päätelmäsi ? Enemmän pitäisi mpelätä, etä tulee kylmä. Ajatusta pelliin.

Toinen asia mikä minua harmittaa suunnattomasti on se, että hoitaja ulkoilee joka aamu 2 tuntia lasten kanssa. Itse emme koskaan ole noin pitkää aikaa ulkona. Mietin todella vakavasti hoitajan esimiehen kanssa juttelua asiasta. He menevät heti aamusta ulos, käytännössä hoitaja on jo odottamassa lapsia ulkona.

Edelleen kehoitan harkitsemaan kotihoitoa ja mielellään vain sisätiloissa. Taitaisi kuule esimies nauraa päivän parhaat naurut. Kaikissa hoitopaikoissa ulkoillaan tuo kaksi tuntia aamupäivästä. Ja kuule monesti vielä iltapäivälläkin.

aijaa tää olikin provo, eka luulin et olis oikeesti totta.

pitkät alusvaatteet ehdottomasti päälle. ei tietenkään tarkene jos on puettu päälle liian vähän. täällä oli aamusella yli 20 astetta pakkasta ja olivat silti hoidossa ulkoilleet pienen ajan aamupäivälläkin, iltapäivällä -14 ja ulkoilivat pidemmän aikaa kun eivät aamulla ehtineet. lapsilla päällä pikkuhousut, pitkät kalsarit/sukkahousut, t-paidat, paksummat sisävaatteet, villahaalarit, kypärämyssyt, kaulurit ja villasukat. sit ulkovaatteet siihen päälle.

kyllä on ihan normaalia että ulkoillaan vähintään tunti, monissa paikoissa jopa kaksi tuntia aamuin ja iltapäivisin. ja tänään meillä oli pakkasta 14 astetta aamulla ja pienempi laittoi pitkän kerraston ja colleget ja fleecet sekä toppapuvun, koululainenkin laittoi t-paidan, neuleen ja lisäksi vielä collegetakin, sekä sukkahousut, farkut ja toppahousut ja -takin. hyvin tarkenivat molemmat ja kuomissa oli vielä lisänä villasukat, ettei varpaita kylmää.

Hyvä että ulkoilevat! Kunnon vaatteet päälle. Ja tosta puuttu kaiketi villasukatkin?? Ja hanskojen alle on hyvä laittaa villalapaset. Nykyhanskat ei ole kovin lämpimät ellei ole ihan kunnon lapinkinttaat. Ja se lämpö lähtee usein käsistä ja jaloista. JOs niistä on kylmä, palelee helposti koko kroppa. Näin se menee. Joten villasukat ja villalapaset kehiin. Ja ne aikaisemmin mainitut alusasut.
Riippuu lapsen iästä, mutta kyllä tuossa pakkasessa vielä ulkoilee ellei ole kova tuuli. Tänään oli viimaa, mikä varmaan palelutti lastasi enempi jos itki ja oli esim nuhainen. Märkä iho (räkä, kuola, kyynel) kylmettää nopeasti, olisiko voinut lapsella olla kasvoille kylmä??

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
juu, vaikka nokkakin on tukossa.

jollain on nyt jotain hoitotätejä vastaan :xmas:

Onneks mä pääsin duuniin avustajaksi ala-asteelle enkä päiväkotiin! :D Jatkuvasti sais olla p**kahalvauksen partaalla että minkä nurkan takana se kyttää.. :D

:laugh:

mää taidan pysytellä siellä baaritiskin tienaavalla puolella edelleen B)