Voinkohan parantua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miettiväinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miettiväinen

Vieras
Ajattelin kysyä ihan vain mielenkiinnosta täällä oleilevilta seuraavaa:

Kun olen pitemmän aikaa seurustellut aivan äärimmäisen mukavan persoonallisuuden omaavan naisen kanssa ja tiedän, että hän on juuri sopiva mieleltään minulle. Mutta kuten kaikissa niin myös hänessä on huonot puolensa ja ne liittyvät ulkonäköön. Olen koittanut vakuuttaa itselleni, että hän on sellainen ihminen jollaista ei tule oikeastaan koskaan vastaan. Kuitenkin juuri ulkonäkösyistä huomaan useinkin vilkaisevani muita naisia. En mahda valitettavasti mitään, mutta huomaan monesti ajattelevani tätä asiaa paljon silloinkin kun olen hänen kanssaan.
Vikahan on tietenkin minussa, koska miehet ovat tunnetusti jo viimeiset 3000 vuotta pitäneet tärkeänä valintakriteerinä kauneutta.

Eli kysymys kuuluukin, että tottuuko kukaan koskaan toisen huonoon puoleen ja pääsenkö joskus yli ajatuksistani ja voin viettää hänen kanssaan mukavaa aikaa liikoja miettimättä?

Tai toisaalta, jos olet tarpeeksi häiriintynyt, voihan ajatella että sinulla onkin kumppanisi kanssa loistava tulevaisuus..

Kauneus se tuppaa katoamaan, mutta rumuus sen kun lisääntyy........

Millaisia ne häiritsevät ulkonäkösyyt ovat ts. olisiko kyseessä jotain, mitä voisi ihan arkisin keinoin parantaa? Ylipainon, hampaiden kunnon, iho-ongelmat sekä tyyliseikat voi "parantaa", jos tämä nainen yhteiselämänne kunniaksi niin tahtoo.

Mutta jos kyse on siitä, että sun ihanteen mukaan nainen ei esim. saisi olla pidempi kuin sinä, ymmärrettävästi silloin sun pitää keskenäsi miettiä, mikä siinä asiain tilassa oikeasti tökkii ja kenties itse "parantaa ajatteluasi". Kauneusihanteet kun ovat usein omassa psyykessä, eikä yleispätevää kauneutta olekaan, ei edes miesten keskuudessa.

Tai miten olisi, jos määräänsä enempiä miettimättä ryhtyisitte elämään yhdessä tämän mielestäsi niin mukavan ihmisen kanssa? Vuosien ja yhteisten kokemusten tuoma kiintymys on mahtava tunne, väitän että vahvempi kuin esteettinen ihailu konsanaan.

Ja voihan sitä katsella kauneutta ympärillään; kaikkea kaunista ei kai tarvitse "omistaa"?

Alkuperäinen kirjoittaja -oona-:
Minä en ainakaan haluaisi asua elämääni tuollaisen narsistin kanssa.

Mutta et voi tietää vaikka eläisit ;) kaikkea kun ei sanota kumppanille ääneen... ja valkoiset valheet on hyviksi todettuja.. kuten: ei, sull aole iso p..se tai et sinä ole lihonut ;)

Onhan se ihan normaalia että kauniit ihmiset vetävät katseita puoleensa. Mutta jos haluat tutustua ihmiseen itseensä niin älä liikoja mieti ulkonäköä. Ulkonäkö kun muuttuu jatkuvasti, persoona pysyy lähes samana koko ihmissiän. Toki sekin muuttuu, mutta jos ihminen muuten vaikuttaa mukavalta ei kannata pilata mahdollisuuksia miettimällä ulkonäköasioita. Tosin jos se oikeasti häiritsee sinua niin paljon kannattaa jättää seurusteluhommat sikseen saman tien ettei kummallekaan tule pahaa mieltä.

Minä tavallisena naisena tykkään kamalan komeista miehistä. Ja tiedän mikä heitä kiinnostaa. :D Katselkoon rauhassa kauniimpia, minä tiedän mistä naruista vetää ja mies on mennyttä kalua!

Luuleeko miehet, että naiset eivät halua itselleen komeaa miestä ja luuleeko he, että naiset ei vilkuile komeiden miesten perään. Jos ap sinun naisystävä on ruma niin sinä olet ihan samanlainen.Koska eihän komean miehen tai kauniin naisen tarvitse huolia rumaa!!! Miksi kuvittelet, että sinä olet se ainoa joka katselee toisten perään? Suurin osa suomalaisista miehistä on rumia, ylipainoisia ja hieltä haisevia moukkia ja sitten he KUVITTELEVAT valitsevansa sen naisen kenet haluaa. Voi, voi että on suuret luulot itsestään. Kaunis ja älykäs nainen ei sinua ap huolikaan, kyllä sulla on ihan oman tasoisesi, et tuon häävimpää tule saamaankaan. Ja kyllä tämä sinun naisystävä on aivan varmasti pettänyt sinua. Nainut muiden miesten kanssa sinun tietämättä ja nauraa sinulla oikein kunnolla. Sinä raukka sälittävä raasu kuvittelet olevasi mies, hah hah haaaaaaaa.

Valitettavasti kauneus ja henkinen kypsyys ei kulje käsikädessä. Jos ajatellaan kaunista naista , joka on koko ikänsä etsinyt komeaa miestä, niin jossain vaiheessa prinsessa joutuu hyväksymään sen minkä saa. Jos kysytään mistä tulee nirppanokkaisuus, jolle ei kelpaa mikään, niin se kehittyy juuri ylpeistä ihmisistä. Toisaalta nainen, joka kasvaa suvaitsevaiseksi ja ymmärtäväiseksi, voi olla juuri tämä "ei kaunotar". Siinä voi sitten ap miettiä, alkaako leikkimään kotileikkejä, vai normaalia elämää normaalin ihmisen kanssa.

Minä sitten rakastan pitkiä, lihaksikkaita, miehen vartaloita, tummia silmiä ja "kivestä veistettyjä kasvoja". Ja kyllä, tämä korvaa osan henkisistä puutteista, mutta ei kaikkea.

Vaikka olisit kuinka kauniin ihmisen kanssa, niin jossain vaiheessa tulee vastaan vielä kauniimpi tai totut kauneuteen, eikä se enää sykähdytä. Mieti näitä Hollywoodin leffatähtiä -toinen toistaan kauniimpia ja silti miehet pettävät heitä ja naiset pettävät komeita miehiään.

Kauneus, tai ylipäätänsä ulkonäkö on ainoastaan yksi osa suhdetta, hyvä suhde rakentuu todella monesta pienestä palasesta, jotka linkittyvät palapelin lailla yhteen. Voisi jopa ajatella, että kun liitossa silloin tällöin yksi pala häviää, on suhde sen ajan vaillinaisessa tilassa ja kun pala taas löydetään ja se saadaan asennettu omalle paikalleen, toimii suhdekin taas hyvin.

Ei ole lainkaan harvinaista että komealla ja menestyneellä miehellä on harmaavarpunen kotona avovaimona ja lasten äitinä. Tälläinen järjestely on kautta aikojen sopinut niin sille alphamiehelle kuin betanaisellekin. Mies saa naisesta oivallisen kotiapulaisen ja naisen henkiset ominaisuudet ja luonne voivat olla parempia mitä koppavilla kaunottarilla, jolloin mies viihtyy hänen seurassaan vaikkei naista seksuaalisesti paljon himoitse. Nainen taas tästä järjestelystä tasoaan paremmat geenit lapsille ja elintason, jota naisen tasoa vastaavat miehet eivät normaalisti pysty tarjoamaan. WIN WIN -tilanne. Tuohon samaan kuvioon kuuluu se, että nainen on yksiavioinen, mutta miehellä on sivusuhteita muiden naisten kanssa. Harmaavarpunen tietää tämän, muttei kysele tai ole kateellinen, koska hänen tasoiselleen naiselle on ainut vaihtoehto jakaa mies ja tyytyä siihen mitä hänelle jää - se arki.

"Miettiväinen", ehdotan, että kerrot rehellisesti naiselle, että hän on "aivan äärimmäisen mukava persoonallisuus, ja tiedät, että hän on juuri sopiva mieleltään sinulle. Mutta kuten kaikissa niin myös hänessä on huonot puolensa ja ne liittyvät ulkonäköön."

Varmaan nainen reagoi jotenkin. Samalla annat HÄNELLE mahdollisuuden valintaan, hän joko pitää sinusta kaikesta huolimatta tai sitten ei. Tai kuulet samalla sen, mitä vikoja hän on huomannut sinussa, joten saattaahan vaaka lopulta asettua tasapainoon.

Itse luultavasti kiittäisin tuossa tilanteessa palautteesta ja sanoisin sinulle, että etsi joku muu, joka paremmin vastaa haasteeseen. Kauneushan on katsojan silmissä!
Sitä paitsi tuo muiden naisten jatkuva katselu olisi liikaa.

"TheKari" pulestaan edustaa miestä, jonka persoonassa on split erittäin vahvana. Tarkoittaa sitä, että joko-tai, musta-valkea -ajattelua. Nainenhan ei hänen mielestään voi olla yhtaäaikaa mukava ja kaunis tai hyvä ja paha. "Madonna" on äidinroolissa kotona, ja "huoran" kanssa pidetään hauskaa ja edustetaan.

Harva nainen taitaa sietää tuollaista persoonallisuutensa rajaamista - suuntaan tai toiseen. Lopulta se harmaavarpunenkin nousee siivilleen ja lentää ulos häkistä. Ilolintu taas vaatii suojaa, kattoa päänsä päälle ja elättäjää. Taitaa muuten olla aika tavanomainen rikkoutuneiden parisuhteiden metafora.