Voisi modetkin vähän ja muutkin katsoa miten turpaansa aukovat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä huomaa, että ihmisillä ei ole mitään käsitystä johtajuudesta. Minunkin mielestä Lilius sai aika kovat rahat verrattuna tuloksiin, mutta että ihan oikeasti, ei se niin mene, että kuka tahansa pystyisi samaan ja ei hän oikeasti ole mitään tehnyt...

Ja mitä tulee verkosoihin ja suhteisiin niin verkostoituminen on osa uraa tuolla tasolla. Ei sen pitäis mikään yllätys olla. Kaikilla on myös yhtäläiset mahdollisuudet tutustua uusiin ihmisiin.

Mitä tulee eläkkeiden kokoon niin ehkä voisi ajatella jonkunlaista kattoa kunhan se katto olisi tarpeeksi korkea. Olisi vääryyttä viedä ihmisiltä se elintaso jonka saavuttamiseksi he ovat tehneet lujasti töitä vuosikymmenien ajan.

Johtajalla on muuten paljon vastuuta; yrityksen koosta riippuen tietenkin. Sadat tai jopa tuhannet työpaikat ovat johtajan vastuulla.

tai en siis tiedä liliuksen ahkeruudesta, mutta pointti oli se, että valtionyhtiöiden tai monikansallistenyhtiöiden pomot eivät varmasti tee enemmän hommia kuin perhepäivähoitajat tai kotiäiditkään. eikä vastuuta ole yhtään sen enempää.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Täällä huomaa, että ihmisillä ei ole mitään käsitystä johtajuudesta. Minunkin mielestä Lilius sai aika kovat rahat verrattuna tuloksiin, mutta että ihan oikeasti, ei se niin mene, että kuka tahansa pystyisi samaan ja ei hän oikeasti ole mitään tehnyt...

Ja mitä tulee verkosoihin ja suhteisiin niin verkostoituminen on osa uraa tuolla tasolla. Ei sen pitäis mikään yllätys olla. Kaikilla on myös yhtäläiset mahdollisuudet tutustua uusiin ihmisiin.

Mitä tulee eläkkeiden kokoon niin ehkä voisi ajatella jonkunlaista kattoa kunhan se katto olisi tarpeeksi korkea. Olisi vääryyttä viedä ihmisiltä se elintaso jonka saavuttamiseksi he ovat tehneet lujasti töitä vuosikymmenien ajan.

Johtajalla on muuten paljon vastuuta; yrityksen koosta riippuen tietenkin. Sadat tai jopa tuhannet työpaikat ovat johtajan vastuulla.

Ei tuo kyllä noin mene. Ei se pelkkä tutustuminen sulle tuo työpaikkaa. Mutta se että olet sisäpiirissä tuo. olet jo valmiiksi rikas.

Olet hölmö sanoessasi, että johtajala on paljon vastuuta. Johtaja potkii pellolle tänä päivänä minkä ehtii ja työntekijöiden selkänahasta vedetän mikä ehditään. tärkeintä ja ainoa homma on saada itsellle paljon rahaa.

No, mä en nähnyt siellä mainintaa Liliuksesta, voi olla että luin huonosti. Mutta, erittäin huvittava ketju. Jos se olisi tullut harmaana, olisin kai luullut provoksi. Olisihan se kiva kun olisi tasarahamalli, niinkuin yleensäkin. Kaikki saisvat samanverran rahaa riippumatta mitä tekevät. Mutta mitäpä luulette, suostisiko kansa siihen?

Vähän kärjistettynä. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Kysyn vaan:
Suomi on demokraattinen maa.
Jokaisella on mahdollisuus edetä ja vain taivas on rajana.

En todellakaan haluaisi kommunismin mallia tänne, kuten tuossa toisessa ketjussa tuo kiihkoilija sanoi, että jokaiselle sama eläke.

Kun lopettaa peruskoulun voi valita lähteekö sinne lähihoitaja, keittiöapulainen linjalle tai alkaako väsäämään lapsia liukuhihnameiningillä
vai meneekö kauppakorkeaan ja raivaa tietään yhteiskunnan huipulle, hyvään palkkaan ja eläkkeeseen.

Tässä uravaihtoehdossa joutuu luopumaan perheen kanssa vietettävästä ajasta ja jos on nainen kyseessä joutuu luopumaan esim. suurperhe haaveesta.

Mutta jokaisella on eri tavoite, joku haluaa uran ja on valmis opiskelemaan, luopumaan joistain asioista ja käyttämään kyynerpäätaktiikkaa.

Joku haluaa nopeasti vähällä vaivalla jonkun ammatin ja sitten töissä kahdeksan tuntia.Menee kotiin ja voi unohtaa työpaikan ja keskittyä perheeseen ja aamulla takaisin sorvin ääreen jatkamaan siitä mitä pomo antaa ohjeeksi.

Mutta kun sieltä sorvin äärestä lähtee niin tuleeko mieleen, että työpaikalle jää henkilö joka on vastuussa seuraavan päivän töistä ja hänellä on pomo ja pomolla pomo, joiden tekemillä päätöksillä on vaikutus myös tämän sorvin ääressä työskentelevän työpaikkaan.

Joten pitäisikö tosiaankin palkkojen ja eläkkeen kulkea käsi kädessä ihmisten kanssa, jotka peruskoulun jälkeen ovat uurastaneet päästäkseen hyvään asemaan ja niiden jotka peruskoulun jälkeen ovat keskittyneet perheeseen ja jonkinlaisiin hommiin.

Peesaan vahvasti.

Rantahurri puolustaa toisen rantahurrin harrastamaa suomalaisten ryöstöä. Mikään ei ole muuttunut vuosisatojen aikana.

viime aikoina kaikki raha on keskittynyt vahvasti pienen eliitin taskuihin. korkeakoulutetut ja koulutetut ovat pätkätyöllistettyinä hampurilaisbaareissa tai siivoojina. heillä on huonommat palkat kuin kampaajilla tia putkimiehillä. raha on johdettu sen 1% taskuihin, joihin lilius kuuluu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Rantahurri puolustaa toisen rantahurrin harrastamaa suomalaisten ryöstöä. Mikään ei ole muuttunut vuosisatojen aikana.

Ryöstöä...? Jos ei huvita ostaa Fortumilta sähköä niin suomi on vapaa maa, sitä saa ostaa muualtakin. Ei se ryöstöä ole, jos yksi myy ja toinen ostaa.

Rantahurri =) Just.

Ei tuo kyllä noin mene. Ei se pelkkä tutustuminen sulle tuo työpaikkaa. Mutta se että olet sisäpiirissä tuo. olet jo valmiiksi rikas.

Olet hölmö sanoessasi, että johtajala on paljon vastuuta. Johtaja potkii pellolle tänä päivänä minkä ehtii ja työntekijöiden selkänahasta vedetän mikä ehditään. tärkeintä ja ainoa homma on saada itsellle paljon rahaa.

Verkostoituminen tuo työpaikkoja. Monasti vastuulliseen tehtävään ei haluta palkata ketään pelkästään papereiden perusteella; tyyppi pitää tuntea jotenkuten, olla luotettava.

Johtajalla on paljon vastuuta. Sä et taida olla kovinkaan perehtynyt johtajien työnkuvaan. Osaisitko sä sitten pyörittää isoa firmaa?

Bad Virgin, en ois uskonut että olet mun puolella

Mutta minusta on väärin että joku saa 40tuhatta eläkettä , joku katto siihen vois olla. Kyllä 20 tuhattakin on ihan likaa, ei sitä ehdi edes kuluttamaan

Joo mut kattos täällä onkin vaan ne tietyt aiheet joista saa keskustella, ja ne tietyt tyypit joille saa vapaasti vittuilla/haukkua. Ja pari modea, Jätkä ja Pinki, harrastaa tota vittuilua ihan sumeilematta sen moden"viittansa" suojista. Kyseenalaista, kun muita ketjuja lukitaan mielivaltaisesti miten sattuu.
Eilen sörhiksen ketjuun tästä kirjotin,mutta näkyy olevan poistettu (IIHME!!) se ketju jo.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Mä olen kyllä kateellinen ja katkera siitä, että mä joudun kituuttamaan minimiäippärahalla, ja sit tuollaanen äijä saa kk enemmän kuin mä 10 vuodessa. |O |O Ja mitään järkevää ei se tuskin oo tehny tuon rahan eteen.

Ihan itsehän sä sen minimiäippärahasi oot ansainnut.

Ystäväni saa äippärahaa jotain 3000 ?/kk, itse sain kuopuksesta minimiä. En ole katkera, sillä kyseessä on asia johon voi ihan itse vaikuttaa. Kouluttautumalla ja paiskimalla duunia oikein tosissaan ennen äitiyslomaa.

Mutta joo, joku 40 000 euron eläke on jo liioittelua. Joskaan ei minulta pois.

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:

Mutta minusta on väärin että joku saa 40tuhatta eläkettä , joku katto siihen vois olla. Kyllä 20 tuhattakin on ihan likaa, ei sitä ehdi edes kuluttamaan

susta tiedä mut kyl mä kerkeisin sen kuluttamaan

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:

näinhän se menee mitäpä tuota taivastelemaan. Ootko oikeasti nyt vasta sen tajunnut?

olen samaa mieltä, että joku eläkekatto ois ok, mutta tossa ketjussa ap kitis, ettei manu ole tehnyt mitään eläkkeensä eteen. Se lilius tuli vaan oheistuotteena.

Mutta totussu on, että niin makaa kuin petaa. Tottahan se harmittaa, kun huomaa, ettei ole itse hoitanut asioitaan niin, ettei tarttisi muille olla kateellinen. Jokainen ansaitsee itse eläkkeensä..

Ja minä suon kyllä manulle hyvän eläkkeen.

Tavallisen ihmisen eläke kertyy koko työhistorian aikana, ihanko totta Lilius on tienannut koko ajan yli 60 000 euroa kuussa ansaitakseen noin suuren eläkkeen? En oikeasti kyllä ole perillä eläkkeen määräytymisestä, mutta kannatan lämpimästi eläkekattoa Suomeenkin. En kannata tasapalkkamallia, mutta kohtuullisuutta kyllä. Kukaan ei tee niin korvaamatonta työtä, että siitä ansaitsisi 8 vuodessa 30 miljoonaa (tää oli Kalevan arvio Liliuksen palkkioista Fortumissa). Oli johtaja mikä tahansa, työntekijät sen työn käytännössä tekevät, vaikka en kyllä strategista johtamistakaan sinänsä väheksy.

Kohtuullinen palkka työsuorituksen ja koulutuksen mukaan (no, okei, en lähde määrittelemään kohtuullista palkkaa) ja sitten jokainen säästäköön siitä palkastaan ja lähteköön tekemään osakekauppoja ja rikastumaan sitä kautta.

Mutta eiköhän asia pikku hiljaa muutu, ovathan esim. USA:ssa kantapään kautta huomanneet, etteivät nämä jättisuuret palkkiot ja optiot todellakaan saa aikaan sitä mitä niillä haetaan - yhtiöön sitoutumista ja yhtiön etujen ajamista tosissaan - vaan kerran toisensa jälkeen on saatu nähdä, että yhtiön etuja ajetaan niin kauan kuin se tarkoittaa oman pussin lihottamista seurauksista välittämättä. Ja ensimmäisen huonon uutisen tullessa juuri tämä valtavia palkkioita saaneet lähtevät ensimmäisinä, heillä kun sattuu siihen olemaan hyvin varaa, vaikka uutta työpaikkaa ei nurkan takana välittömästi sattuisi olemaankaan.

Verkostoituminen tuo työpaikkoja. Monasti vastuulliseen tehtävään ei haluta palkata ketään pelkästään papereiden perusteella; tyyppi pitää tuntea jotenkuten, olla luotettava.

Johtajalla on paljon vastuuta. Sä et taida olla kovinkaan perehtynyt johtajien työnkuvaan. Osaisitko sä sitten pyörittää isoa firmaa?
aivan varmasti. olen viisas.

ja vaikka kuinka olisi eri mieltä ei saa toista haukkua idiootiksi tai vastaavaa.

Eri mieltä toki saa ihmiset olla,eihä muuten synny keskustelua. tää nyt vaan oli mun mielipide asiasta

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Eläkehän tulee tulojen mukaan. Siitä se varmaan johtuu.

Eläke on poliittisin päätöksin päätetty. aivan kuten muutkin sosiaalituet. Kyllä täytyy olla täysin laskutaidoton pönttö, jos kuvittelee, että valtiot pysyvät pystyssä kovin pitkään näillä eläketasoilla. vielä siihen päälle se, että tälä hetkellä vanhuksen viimeinen elinvuosi maksaa enemän kuin ikävuodet 0-18 v. ja koko ajan vaan lisää koneita, kallispalkkaisia lääkäreitä ja laitteita ollan kehittämässä vanhuksille.

Eläkkeet ovat niin suuret, että jo parikymppiset haaveilevat eläkkeestä. eikö ole mitään sairasta siinä, että työelämä on näiden miljoonatuloisten pomojen toimesta vedetty niin tiukalle, että ei tykätä enää tehdä töitä?

Miten kukaan voi kuvitella, että millään valtiolla on varaa maksaa keskimäärin yli 1000 euron sosiaalitukea terveille ihmisille 40 vuotta?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mä olen kyllä kateellinen ja katkera siitä, että mä joudun kituuttamaan minimiäippärahalla, ja sit tuollaanen äijä saa kk enemmän kuin mä 10 vuodessa. |O |O Ja mitään järkevää ei se tuskin oo tehny tuon rahan eteen.

Ystäväni saa äippärahaa jotain 3000 ?/kk, itse sain kuopuksesta minimiä. En ole katkera, sillä kyseessä on asia johon voi ihan itse vaikuttaa. Kouluttautumalla ja paiskimalla duunia oikein tosissaan ennen äitiyslomaa.

tottakai on pois multa, jos verorahoista maksetaan joillekin miljoonia. Kun ois omassakin perheessä elättämistä, mutta keskituloinen maksaa rikkaille kolmasosan palkastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

tottakai on pois multa, jos verorahoista maksetaan joillekin miljoonia. Kun ois omassakin perheessä elättämistä, mutta keskituloinen maksaa rikkaille kolmasosan palkastaan.

Eiköhän ne huipputuloiset ole myös maksaneet aikamoisia summia veroina valtiolle, ja maksavat edelleen.

Kun taas minimiäitiysrahaa saava tuskin on ehtinyt tienata ja maksaa suuria summia veroja. Jos olisi, niin ei saisi minimiä.

Eikä kenenkään minimiäippäraha siitä suurenisi, vaikka Lilius saisikin vain 5000 euroa kuussa eläkettä.

Mua vaan ihmetyttää se, että ollaan katkeria asiasta, joka on omien valintojen tulosta hyvinkin pitkälti, tai jopa kokonaan.