Voisi modetkin vähän ja muutkin katsoa miten turpaansa aukovat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en ymmärrä sua Bädi! Siis ite haukut melkein aina METSOLAA!! Siis sun on ihan pakko saada ittes huomatuks AINA! Nyt teit oman ketjun tästä aiheesta,vaik oisit voinu ihan hyvin samaan ketjuun kommentoida.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Eläkehän tulee tulojen mukaan. Siitä se varmaan johtuu.

ei, kyllä eläke on päätettty poliitikkojen taholta, joiden ensisijainen maali elämässä on tulla valituksi uudelleen.
eläke on samanlainen sosiaalituki alunperin kuin esim. työttömyyskorvaus tai lapsilisä. Nyt siitä on kehitetty valtava tulonlähde rikkaille. koska poliitikoet eivät tule valituksi uudelleen, jos siihen koskevat. Nuoret 20-vuotiaatkin haaveilevat ajasta, jolloin saa makaamalla valtavat tulot.

Jokainen laskutaitoinen tajuaa, että tuo kaava ei toimi, jollei lapset maksa (valtavat valtionvelat, leikataan lapsilta kaikki, puhutaan jo perustkoulunkin lopettamisesta)

Jos Lilius saisi eläkettä vain 5000 euroa kuussa (tää summa napattu Åboriginaalin viestistä ) ja 35000 euroa jaettaisiin minimiäitiyspäivärahansaajien kesken, jokainen saisi äitiyspäivärahaa miltei 2 euroa kuussa lisää. Jos taas ajateltaisiin, että kaikkien 220 jättieläkettä saavien eläkekatto olisi sen 5000 euroa, minimiäitiyspäivärahaan säästyisi (15600-5000)*220=2 332 000 euroa kuussa. Se merkitsee lähes 100 euroa kuussa lisää per äiti.

Kyse on valtavista summista, joka todellakin on pois muiden tuloista. Tai vaihtoehtoisesti lisänä veroissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Inkeri Ruurikintytär:
Jos Lilius saisi eläkettä vain 5000 euroa kuussa (tää summa napattu Åboriginaalin viestistä ) ja 35000 euroa jaettaisiin minimiäitiyspäivärahansaajien kesken, jokainen saisi äitiyspäivärahaa miltei 2 euroa kuussa lisää. Jos taas ajateltaisiin, että kaikkien 220 jättieläkettä saavien eläkekatto olisi sen 5000 euroa, minimiäitiyspäivärahaan säästyisi (15600-5000)*220=2 332 000 euroa kuussa. Se merkitsee lähes 100 euroa kuussa lisää per äiti.

Kyse on valtavista summista, joka todellakin on pois muiden tuloista. Tai vaihtoehtoisesti lisänä veroissa.

Mutta kun niitä ei jaettaisi minimiäitiysrahaa saavien kesken, vaan ne menisivät johonkin muuhun kuitenkin. Lisäksi tuosta 5000 eurosta maksettaisiin paljon vähemmän veroa valtiolle kuin 40 000 eurosta.

Ja jos minimiraha nousisikin sen satkun verran, niin ei sekään kaikille riittäisi: aina löytyy niitä, jotka kadehtivat muiden tuloja ymmärtämättä lainkaan sitä, että voivat itse olennaisesti vaikuttaa omaan tulotasoonsa :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Mä olen kyllä kateellinen ja katkera siitä, että mä joudun kituuttamaan minimiäippärahalla, ja sit tuollaanen äijä saa kk enemmän kuin mä 10 vuodessa. |O |O Ja mitään järkevää ei se tuskin oo tehny tuon rahan eteen.

Ihan itsehän sä sen minimiäippärahasi oot ansainnut.

Ystäväni saa äippärahaa jotain 3000 ?/kk, itse sain kuopuksesta minimiä. En ole katkera, sillä kyseessä on asia johon voi ihan itse vaikuttaa. Kouluttautumalla ja paiskimalla duunia oikein tosissaan ennen äitiyslomaa.

Mutta joo, joku 40 000 euron eläke on jo liioittelua. Joskaan ei minulta pois.
tottakai on pois multa, jos verorahoista maksetaan joillekin miljoonia. Kun ois omassakin perheessä elättämistä, mutta keskituloinen maksaa rikkaille kolmasosan palkastaan.

Ja suuri tuloinen yli puolet, jotkut melkein kaksi kolmasosaa palkastaan...

Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:
mä oon taas ihan pihalla :/
en mä vissii nii paljo palstailekkaa ku en perässä pysy :snotty:

Metsola esitti jossain ketjussa kohtalaisen mustavalkoista mallia ja pinki kysyi "esitätkö idiottiia". BV nousee taas sorrettujen puolelle ja kokee moden toiminnan lähes natsimaisena.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Mä olen kyllä kateellinen ja katkera siitä, että mä joudun kituuttamaan minimiäippärahalla, ja sit tuollaanen äijä saa kk enemmän kuin mä 10 vuodessa. |O |O Ja mitään järkevää ei se tuskin oo tehny tuon rahan eteen.

Ihan itsehän sä sen minimiäippärahasi oot ansainnut.

Ystäväni saa äippärahaa jotain 3000 ?/kk, itse sain kuopuksesta minimiä. En ole katkera, sillä kyseessä on asia johon voi ihan itse vaikuttaa. Kouluttautumalla ja paiskimalla duunia oikein tosissaan ennen äitiyslomaa.

Mutta joo, joku 40 000 euron eläke on jo liioittelua. Joskaan ei minulta pois.
tottakai on pois multa, jos verorahoista maksetaan joillekin miljoonia. Kun ois omassakin perheessä elättämistä, mutta keskituloinen maksaa rikkaille kolmasosan palkastaan.

Ja suuri tuloinen yli puolet, jotkut melkein kaksi kolmasosaa palkastaan...
ei, suurituloiset eivät maksa vaan ottavat osinkoja, päivärahoja ja muuten keinottelevat suurimman osan palkastaan.

tutkittu tosiasia on, että ahkera keskituloinen suomessa elättää laiskat suurituloiset ja laiskat sosiaalipummit. (kumpaan lukeudut?)

Mikä sua BV riepoo, ihan tosissaan? Enkä tarkota tätä aloitusta vaan yleensäkin kaikkia mitä teet, sun pitää aina olla jollekin tällä palstalla vihainen/arvostella/tuomita, jos ei täältä löydy syytä niin valitat miehestäs. Sulle vois palstatauko tehdä hyvää. Semmonen vähän pitempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Pinki,jos ahistaa mene muihin hommiin ja jätkäkin on heti metsolalle irvailemassa,olittekos te moderaattoreita vai ette?

Kertokaas mulle kaikki vielä mitä Lilius on tehnyt ansaitakseen 40000? kuukausittaisen eläkkeen?
Hyvät perustelut otetaan vastaan :attn:

Arvon Neiti nyt vois vähän valistaa minuakin, että mikä minua nyt ahdistaa? Voidaan jutella ihan face to face, jos vaikka helpottaisi!

Mulla j***liste on oikeus mielipiteeseeni, vaikka näitä sivuja valvonkin! |O

Alkuperäinen kirjoittaja in a nutshell:
Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:
mä oon taas ihan pihalla :/
en mä vissii nii paljo palstailekkaa ku en perässä pysy :snotty:

Metsola esitti jossain ketjussa kohtalaisen mustavalkoista mallia ja pinki kysyi "esitätkö idiottiia". BV nousee taas sorrettujen puolelle ja kokee moden toiminnan lähes natsimaisena.

ahaa :/ hö..

näinhän sa taitaa olla, että kun omassa elämässä homma kusee ni tekee mieli alkaa haukkumaan muita. Oishan se kurjaa, jos ois ainut asemallejäänyt.

BV: pitäiskö sun oikeesti keskittyä enemmän siihen omaan elämään ja lapsiisi? Että hoitaisit ne asiat kuntoon? Vaikka me kaikki muut oltaiskin idiootteja, se ei sun elämätilannetta paranna.

:hug:

ei, suurituloiset eivät maksa vaan ottavat osinkoja, päivärahoja ja muuten keinottelevat suurimman osan palkastaan.

tutkittu tosiasia on, että ahkera keskituloinen suomessa elättää laiskat suurituloiset ja laiskat sosiaalipummit. (kumpaan lukeudut?)

Mä oon siivooja :xmas: Palkka 1200?/kk.

Mutta kun suurituloiset, siis esim mun isäni, todella maksavat lähes 60% palkastaan veroja. Sä et voi kiistää sitä. Mä maksan veroja vuodessa sen alle 2000? kun taas joku johtajatasolla maksaa 100 000?.

Siis mitä halvattua sinä meuhkaat täällä? huono aamu ja silleen, morkkis vai veetutus?

Se että ollaan modeja, ei todellakaan ole mikään este mielipiteilleni. En ole ketään nimitellyt, enkä tule nimittelemään, sehän nyt on selvää. Mutta hitto vie jos tyyppi tekee niin kateutta tihkuvan ja todellakin on tunnettu pitkistä provosoivista ketjuistaan, niin Totta Mooses minä haen popparit ja seuraan välillä sitä.

Vai eikö sulla käynyt mielessä Bad Virgin, että miksiköhän mä kuittasin siihen ketjuun eilen yhtään mitään, eikö? Kun kuittaan ketjuun jotakin, löydän sen helpoiten omasta profiilistani, olinhan kauppaan eilen lähdössä kun se ketju kirjoitettiin. :headwall:

Mitä tulee jonkun muun moden kirjoituksiin, mikä minä olen niihin sanomaan. Vai luulitko badi todellakin että modeilu on joku este mielipiteille tai palstakirjoittelulle ylipäätään?

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Rantahurri puolustaa toisen rantahurrin harrastamaa suomalaisten ryöstöä. Mikään ei ole muuttunut vuosisatojen aikana.

Ryöstöä...? Jos ei huvita ostaa Fortumilta sähköä niin suomi on vapaa maa, sitä saa ostaa muualtakin. Ei se ryöstöä ole, jos yksi myy ja toinen ostaa.

Rantahurri =) Just.
Joo sähköä voi ostaa muualtakin, mutta siirtoa ei

en viitti uutta avata, mutta kyllä tässä kuukausi sitten tuntui just siltä....

KUn meijän firmasta pistettiin 200 työntekijää kortistoon ja seuraavana päivänä yhtiön hallitus nosti tj:n palkkaa (joka on nyt jo tilastojen mukaan Suomen suurimmasta päästä kun vertaa yhtiön kokoon ja tulokseen ) + hallitus päätti satsata useamman miljoonan yhtiön avainhenkilöiden kannuste ja palkkio ohjelmaan...