Voisiko joku terveellisesti syövä tai asiasta tietävä katsoa onko mun päivän syömisissä mitään tolkkua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pläski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pläski

Vieras

Aamu: Lautasellinen kaurapuuroa ja n. 1dl mustikkakeittoa, kuppi kahvia jossa liraus kevytmaitoa.

Lounas: 200g raejuustoa (rasvaa3,5%/100g ), 200g tonnikalaa vedessä, 5dl kevytmehua.

Päivällinen 200g tonnikalaa vedessä, vettä n. 1l

Illalla vielä kaksi lautasellista kaurapuuroa, lisänä vähän mansikkahilloa ja maitoa.
Ja välissä juon vettä. Varmaankin n. 2litraa yhteensä.

Miltä vaikuttaa? Mitä voisin tehdä toisin?

häh?? vedät pelkkää tonnaria ja kaurapuuroa koko päivän? hirveen ykspuolista ruokaa, kyllästyt tohon 3 päivässä ja vedät pari perhepitsaa pahimpaan vitutukseen. missä on kaikki kasvikunnan tuotteet??

Kyllähän tällä laihtuu kun pitemmän päälle syö muttei terveellistä ole nähnytkään. Puoli kiloa päivässä vihanneksia vähintään. Vältä hedelmiä, turhaa sokeria.

Aamupala on kohdillaan.

Lounaan muuttaisin seuraavanlaiseksi, raejuustoa 100g, 200g tonnikalaa/muuta kalaa/lihaa + 200g kasviksia. Juomana vettä.

Päivälliseksi 200g kasviksia/salaattia tms. ja 100g lihaa ym. + n.50g pastaa,riisiä tms. Tummaa. Juomaksi vettä.

Iltapalaksi rahkaa + mehukeittoa, taikka 1 lautasellinen puuroa + mehukeittoa (sokeritonta) Ja vettä.

[/quote]

Olisko hyvä korvata tuo toinen tonnikala purkki vaikka salaatilla?
Tai jollain juureksilla?
Yritän tosiaan laihduttaa ja olen huomannut että tonnikala ja kaurapuuro pitää nälän hyvin poissa. Siksi noin yksipuolista.
Mä en kestä ollenkaan että on nälkä :/

Tulee vähän toistoa mutta...
- Kasviksia/vihanneksia/hedelmiä pitää syödä reilusti, ainakin 500 g.
- Kolme lautasellista kaurapuuroa? Huhhuh vaikka en hiilarikammoinen olekaan.
- Pehmeitä rasvoja täytyisi syödä. Ne puuttuu kokonaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Tai jollain juureksilla?
Yritän tosiaan laihduttaa ja olen huomannut että tonnikala ja kaurapuuro pitää nälän hyvin poissa. Siksi noin yksipuolista.

Proteiini pitää nälän poissa. Et voi korvata lihaa (proteiinia) salaatilla. Vaan otat sen tilalle esim. kanaa, pihviä tms. Ja sen LISÄKSI vielä salaattia.

Olet aika metässä nyt kyllä sun ruokavalion kanssa.

TODELLA yksipuolista. Ei yhtään tolkkua, jos nyt suoraan sanon. Et tuolla tavalla jaksa toista päivää ja lopetat tuollaiset "laihiksen" viimeistään ylihuomenna. 400 g purkkitonnikalaa...

Missä on vihannekset, hedelmät ja marjat? Nyt on kesä: tuoreita mansikoita, persikoita, vesimelonia, varhaiskaalia, maukkaita tomaatteja... jne. jne.

Minimissään sinun olisi pitänyt syödä ruisleipää ja vihanneksi noiden lisäksi.

Tai jollain juureksilla?

No ei mullakaan ole nälkä vaikken vedä kaurapuuroa ollenkaan.
Tonnikalan vaihtaisin oitis öljyversioon niin saat hyviä rasvoja.
Mä syön ihan normaalia ruokaa, kanaa, kalaa, kasviksia yms. eikä tosiaan ole nälkä. Tai uusia perunoita, sipulia ja herkkusieniä tänään. Lisäksi pari herkkunakkia.
Ala tekemään ruokaisia salaatteja, kasvisaikahan on nyt parhaimmillaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Sika:
Viljalla siat lihotetaan, muista se.

Lihooko kaurapuurosta? mä olen aina luullut että on terveellistä.

Lihoo, jos sitä ylettömästi syö. Katopa huviksesi kaloritaulukkoa kaurahiutaleipurkin kyljestä.. Proteiinia tilalle. Kerran päivässä puuroa.

Jättäisin puuron kokonaan pois ja söisin sen tilalla ruisleipää. Puuro turvottaa wikä pidä kylläisenä.
Ja tosiaan paljon kasviksia (ei perunaa) sen tonnarin ja raejuuston kanssa. kana on hyvää, itse en syö lihaa ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Pläski:
Aamu: Lautasellinen kaurapuuroa ja n. 1dl mustikkakeittoa, kuppi kahvia jossa liraus kevytmaitoa.

Lounas: 200g raejuustoa (rasvaa3,5%/100g ), 200g tonnikalaa vedessä, 5dl kevytmehua.

Illalla vielä kaksi lautasellista kaurapuuroa, lisänä vähän mansikkahilloa ja maitoa.

Huonolta vaikuttaa :D

Esimerkki:

Aamupala:

Kahvi rasvattomalla maidolla, ruispala molemmat puolet kera oliiviöljyn, juuston, kurkun ja vaikka salaatinlehden. Vettä.

Lounas:

Kasvissosekeittoa (porkkana, sipuli, purjo, paprika, kesäkurpitsa tms.)
Piimää, maitoa tai vettä

Välipala:

Maitorahkaa marjoilla, lisään leseitä, tai alkioita tai siemeniä. Tai itse tekemää mehukeittoa loraus marjojen sijaan.

Päivällinen:

Lohta uunissa kera höyrytettyjen kasvisten ja perunan+kermaviilikastike.

Iltapala:

Dippilautanen (porkkanaa, kukkakaalia, avokadoa jne)+pähkinöitä.

Öljyjä voi lisätä vaikka rahkaan vähän tai salaatteihin jne.

Vettä paljon, noin 2-3 litraa.

Kasviksia se 600gr päivässä, hyviä rasvoja, proteiinia tarpeeksi ja hiilareita kohtuullisesti.

Mä olen kyllä oikeasti hukassa näitten syömisteni kanssa.
Eli siis puuroa ei niin paljon, mieluummin ruisleipää.
Kasviksia ja rajallisesti hedelmiä. Ei kuitenkaan perunaa.
Vähärasvaista lihaa ja raejuustoa.
Maitorahkaa ja marjoja.
Onko nämä hyviä?

Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:

Esimerkki:

Aamupala:

Kahvi rasvattomalla maidolla, ruispala molemmat puolet kera oliiviöljyn, juuston, kurkun ja vaikka salaatinlehden. Vettä.

Lounas:

Piimää, maitoa tai vettä

Välipala:

Maitorahkaa marjoilla, lisään leseitä, tai alkioita tai siemeniä. Tai itse tekemää mehukeittoa loraus marjojen sijaan.

Päivällinen:

Iltapala:

Kasviksia se 600gr päivässä, hyviä rasvoja, proteiinia tarpeeksi ja hiilareita kohtuullisesti.

Tää kuulostaa hyvältä, paitsi että jättäisin sen perunan pois.

Mä olen kyllä oikeasti hukassa näitten syömisteni kanssa.
Eli siis puuroa ei niin paljon, mieluummin ruisleipää.
Kasviksia ja rajallisesti hedelmiä. Ei kuitenkaan perunaa.
Vähärasvaista lihaa ja raejuustoa.
Maitorahkaa ja marjoja.
Onko nämä hyviä?

Jep, ja vältä myös riisiä ja pastaa, syö vähän ja täysjyväversioita jos syöt. Tilalla voit syödä kypsytettyjä vihanneksia ja juuresmuuseja.

Alkuperäinen kirjoittaja moro:
Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:

Esimerkki:

Aamupala:

Lounas:

Piimää, maitoa tai vettä

Välipala:

Päivällinen:

Iltapala:

Tää kuulostaa hyvältä, paitsi että jättäisin sen perunan pois.

Mä en jättäisi perunaa pois, kohtuudella käytettynä ei lihota.

Yhteistyössä