Voisitko jättää 10 v, 7 v, ja 5 vuotiaat keskenään kotiin pariksi tunniksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näin

Vieras
Vanhin on reipas, ja ikäisekseen vastuullinen ja huolehtiva. Kaksi nuorempaa ovat aika rauhallisia. Ja siis olen jättämässä heidät keskenään kotiin, vähintään pariksi tunniksi. Jättäisitkö sinä?

=)

Riippu lapsista täysin.
Kuvauksesi perusteella voisin jättää pariksi tuntia yksin. Tietty lapsilla pitää olla myös puhelin kotona ja numero, johon voi soittaa hädän tullen. Tietyt pelisäännöt ja luotto lapsiin. Se pari tuntia kuitenkin on ihan maximi aika.

Jättäisin kuvailemasi kaltaisia reippaita ja rauhallisia lapsia.

Jätin aikoinaan muutaman kerran 11-vuotiaan ja 5-vuotiaan kaksin noin kahdeksi tunniksi. Hyvin selvisivät. Kerran tuli riitaa, jolloin mun reissu keskeytyi ja lähdin kotiin selvittämään asioita.

Voisin jättää jos itse pystyisin lyhyellä varoitusajalla palaamaan takaisin tarpeen niin vaatiessa. Tai vaihtoehtoisesti naapurissa olisi joku jonka puoleen lapset voivat kääntyä jos joku hätä iskee.

Puhelin heillä tietenkin on ja naapurit lähellä.... kyllä tuo 5 v on semmonen kaveri, että ei varmasti ala riehumaan tms ja varsinki ku tietää että on sovittu miten kotona ollaan ku äiti on poissa. Ja niin ku kerroin, vanhin on erittäin vastuullinen ja huolehtiva. Heiltä on esim trampoliinilla oleminen kielletty sillä aikaa.. ja pyöräillä saa vain omalla pihalla. =)

Yhteistyössä