Voisitko seurustella miehen kanssa, joka on sinulle se oikea muuten, mutta ei voi tyydyttää sinua..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten niin ei voi tyydyttää? Ainoa vaihtoehto voisi olla, ettei halua tyydyttä. Siitäkö tässäkin on kyse? Toisen oppii tyydyttämään ajan kanssa. Vaikka olis pippeli poikki, niin kädet ja suu on olemassa.
Nyt on kyllä pakko tunnustaa, että en varmaan itse jaksaisi kovin usein nähdä vaivaa, jos ei itse voisi saada.

Itselleni seksin tarkoitus on saada, ja jos sitä houkutetta ei olisi, niin en kyllä kauhean usein jaksaisi puuhaan ryhtyä. Ehkä joulna ja juhannuksena :D

Nyt on kyllä pakko tunnustaa, että en varmaan itse jaksaisi kovin usein nähdä vaivaa, jos ei itse voisi saada.

Itselleni seksin tarkoitus on saada, ja jos sitä houkutetta ei olisi, niin en kyllä kauhean usein jaksaisi puuhaan ryhtyä. Ehkä joulna ja juhannuksena :D

Sama juttu. Siitä tulee toiselle vain pakkopullaa ja asiaa alkaa lopulta inhoamaan, jos jotain joutuu tekemään toisen painostuksesta ilman omaa halua.

Jos minä pakottaisin mieheni käymään kanssani tanssimassa kerran viikossa tai vaikkapa pitämään puheen Helsingin torilla vain koska minä nautin siitä, niin ei homma kovin pitkälle kantaisi. Ihan sama juttu on seksin kanssa. Jos vaatisin mieheltäni yksipuolisesti suuseksiä kerran viikossa, niin olisin itsekäs törkymöykky.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Samaa mieltä.
Jos vaikka puoliso halvaantuisi onnettomuudessa niin, ettei pysty enää seksiä harrastamaan, niin automaattisesti parisuhde on sillä sekunnilla loppu. Sama vanhusten kohdalla. Kun ei enää ota eteen, voi mummo vain todeta, että siinä se meidän parisuhde sitten oli.
Toi on tietty eri asia jos tapahtuu jotain mikä vie kyvyn tai kun vanhuus vie voimat, halut ja kyvyt...mutta mun ois hankala olla ihmisen kanssa joka ei haluaisi millään tavoin tyydyttää ikinä, eikä kaipais sitä koskaan itselleenkään missään muotoa seksuaalisesti.

Toi on tietty eri asia jos tapahtuu jotain mikä vie kyvyn tai kun vanhuus vie voimat, halut ja kyvyt...mutta mun ois hankala olla ihmisen kanssa joka ei haluaisi millään tavoin tyydyttää ikinä, eikä kaipais sitä koskaan itselleenkään missään muotoa seksuaalisesti.
Joo, lähdin vain miettimään tätä tuon "voiko olla parisuhde ilman seksiä" teeman kautta. Monissa tapauksissa, monissa suhteissa ajoittain, tällaisia tilanteita on.

• Tykkää
Joo, lähdin vain miettimään tätä tuon "voiko olla parisuhde ilman seksiä" teeman kautta. Monissa tapauksissa, monissa suhteissa ajoittain, tällaisia tilanteita on.
Molemmat mietittiin samaa teemaa mutta vaan eri puolilta pöytää:D Mä mietin lähinnä sitä kun on tilanteita missä toista ei seksi kiinnosta lainkaan, eikä halua edes antaa toiselle tyydytystä millään tavoin ikinä...

Molemmat mietittiin samaa teemaa mutta vaan eri puolilta pöytää:D Mä mietin lähinnä sitä kun on tilanteita missä toista ei seksi kiinnosta lainkaan, eikä halua edes antaa toiselle tyydytystä millään tavoin ikinä...
No joo, kyllähän se lähtökohtaisesti olisi outoa, että suhde ylipäänsä jatkuisi alkua pidemmälle, jos ei seksiä olisi ollenkaan vain toisen osapuolen tahdosta.

• Tykkää
Kai se kaikkein tärkein asia olis keskustella jo melko pian kun tutustuu toiseen ja kertoa rehellisesti mistä tykkää ja mistä ei tykkää...kurjaa se on sillekin seksuaalisesti aktiiviselle ihmiselle huomata yhtä äkkiä olevansa suhteessa missä ei ole seksiä ikinä, jos se itselle on tärkeä asia.

Seksimieltymys ei ole aiheena tässä ketjussa.
En ala suhteeseen mulkkujen kanssa.

Mulkku? Tunnen tuollaisen miehen, eikä se mikään mulkku ole. Todella kohtelias ja mukava tyyppi. Sattuu nyt vain omaamaan tuollaisen mieltymyksen seksin suhteen. On ollut pitkässä avioliitossa eli varmaan vaimo omasi samat mieltymykset.

Onhan kyse seksimieltymyksistä. Jos toinen tykkää seksistä ja toinen ei. Tai jos toinen tykkää erilaisesta seksistä kuin toinen. Kumman mieltymyksien mukaan toimitaan? Molempien vai vain jommankumman?

Mulkku? Tunnen tuollaisen miehen, eikä se mikään mulkku ole. Todella kohtelias ja mukava tyyppi. Sattuu nyt vain omaamaan tuollaisen mieltymyksen seksin suhteen. On ollut pitkässä avioliitossa eli varmaan vaimo omasi samat mieltymykset.

Onhan kyse seksimieltymyksistä. Jos toinen tykkää seksistä ja toinen ei. Tai jos toinen tykkää erilaisesta seksistä kuin toinen. Kumman mieltymyksien mukaan toimitaan? Molempien vai vain jommankumman?
Jos seksimieltymykset eivät kohtaa niin sille ei voi mitään. Ketään ei voi pakottaa mihinkään.

No tavallaan molempien ja ei kummankaan, eli jos tilanne on se, että toinen tykkää seksistä ja toinen ei, ei jatketa suhteessa kärvistelyä. Ei sitä suhdetta millään lailla saa "toimimaan", kun kerran halutaan ihan eri asioita. Sama koskee sitä, jos muuten on täysin erilaiset seksimieltymykset, kuten tuossa toisessa esimerkissäsi. Silloin kannattaa etsiä uusi kumppani, jonka kanssa mieltymykset kohtaavat.

• Tykkää
Reactions: Softy
No tavallaan molempien ja ei kummankaan, eli jos tilanne on se, että toinen tykkää seksistä ja toinen ei, ei jatketa suhteessa kärvistelyä. Ei sitä suhdetta millään lailla saa "toimimaan", kun kerran halutaan ihan eri asioita. Sama koskee sitä, jos muuten on täysin erilaiset seksimieltymykset, kuten tuossa toisessa esimerkissäsi. Silloin kannattaa etsiä uusi kumppani, jonka kanssa mieltymykset kohtaavat.

Suhde toimii oikein hyvin, jos esim. sille seksistä pitävälle annetaan lupa hakea seksinsä muualta. Muuten toimitaan ihan, kuten normaalistikin parisuhteissa on tapana tehdä.

Suhde toimii oikein hyvin, jos esim. sille seksistä pitävälle annetaan lupa hakea seksinsä muualta. Muuten toimitaan ihan, kuten normaalistikin parisuhteissa on tapana tehdä.

Niin no joo, tuo voi tietysti olla yksi vaihtoehto. Mutta miksi noin monimutkainen ja hankala järjestely? Usein kuitenkin, siis USEIMMITEN se seksistä pitäväkin haluaisi seksiä kumppaninsa kanssa - yleensä ihminen tuntee halua sitä ihmistä kohtaan, johon on rakastunut. Tuo sinun ehdottamasi kuulostaa sen vuoksi tosi epäkäytännölliseltä ja vaikealta. Sen vuoksi ihmettelenkin, miksi pitää väen vängällä aloittaa suhde ihmisen kanssa, jonka kanssa suhde kuitenkin jää vajaaksi? Miksi ei etsisi sellaisen kumppanin, jonka kanssa natsaisi SEKÄ henkisesti ETTÄ seksuaalisesti?

Ymmärrän tuollaisen järjestelyn ehkä paremmin silloin, jos on oltu vuosikausia yhdessä ja seksuaalisesti kyllästytty tai toisen mielenkiinto seksiin on vähentynyt. Kun on yhteiset lapset ja yhdessä maksettu koti, pitkä yhteinen elämä, ei sitä kuviota ehkä halua rikkoa, jos arki ja yhdessä olo muuten sujuu. Tällöin voi toimia sellainen sopimus, että kumpikin voi harrastaa seksiä muualla omaksi piristyksekseen.

Mutta sitä en ymmärrä, että jos jo suhteen alussa käy ilmi, että seksissä ei sovita lainkaan yhteen, mikä pointti on aloittaa ollenkaan? Onhan sen seksiä haluavankin vaikeampi löytää vakituinen, mukava seksikumppani, kun itsellä on suhde jo olemassa. Ja kaikki eivät halua vaan jotain yhden illan juttuja randomeitten kanssa, kun yleensä se seksi, varsinkin jos jotain erikoisempaa toivoo, natsaa paremmin kun tuntee vähän toista. Vaikea sekin tilanne olisi, että itsellä olisi seksitön parisuhde, sitten tapaisi tyypin, jonka kanssa seksi sujuisi, mutta tämä haluaisi myös sen parisuhteen.

Polyamoria toki on yksi ratkaisu tähän, mutta se taas toimii vain, jos kaikki osapuolet ovat polyamorisia tai ainakin, että heille se kuvio on ok. Moni kuitenkin haluaa yhteisen asunnon ja lapsia, ja silloin voi olla vaikeaa, jos toisella osapuolella on toinenkin kumppani, joka haluaisi asua yhdessä.

• Tykkää
Reactions: m1es ja Softy
Parisuhde ilman seksiä ei ole parisuhde, se on ystävyyttä, mikä toki voi olla hyvinkin syvää ja antoisaa.

Tämä on vain sinun näkemyksesi - onneksi.

Seksi on vain yksi osa parisuhdetta, mutta sen puuttuminen- syystä tai toisesta - ei tee prisuhteesta ystävyyssuhdetta. Rakkaus ja kiintymys on myös parisuhteen osia.

On eri asia tietenkin, jos arvottaa seksin noiden muiden osien edelle, mutta kannattaa muistaa, ettei kaikki tee niin ja ihmiset on erilaisia ja toiset hyvinkin vähän seksuaalisia. Jollekin seksi on aivan elinehto, toisille se on aika mitätön asia.

En voisi. Mulle seksi on osa parisuhdetta. Kyllä loppuisi lyhyeen tuollainen suhde jos ei saisi siinä tyydytystä. Seksi ei ole mulle elinehto, mutta hyvin tärkeä asia parisuhteessa. Ei myöskään riittäisi pelkät kädet ja suu vaan haluan yhdyntää. Ilman sitä seksi ei tunnu täydeltä.

Kyllä seksuaalisten halujen pitää kohdata kumppanin kanssa. Jos mies haluaisi jotakin sellaista mitä itse en halua, niin ei se suhde toimisi silloin. Onneksi mulla on mies jonka kanssa kemiat kohtaa ja seksi sujuu.

Seksi on vain yksi osa parisuhdetta, mutta sen puuttuminen- syystä tai toisesta - ei tee prisuhteesta ystävyyssuhdetta. Rakkaus ja kiintymys on myös parisuhteen osia.

On eri asia tietenkin, jos arvottaa seksin noiden muiden osien edelle, mutta kannattaa muistaa, ettei kaikki tee niin ja ihmiset on erilaisia ja toiset hyvinkin vähän seksuaalisia. Jollekin seksi on aivan elinehto, toisille se on aika mitätön asia.

(y)
Näin juuri

Parisuhteessa on monia osia joiden pitää natsata kohdilleen ennen kuin parisuhdetta kannattaa harkita.
Seksiin ny ei edes tarvita mitään parisuhdetta, ei kaikkien perjantaipokien kanssa semmoista edes mietitä.

Ei o olemassa mitään oikeaoppista seksin määrää parisuhteessa. Määrä on oikea jos sitä on molempien mielestä sopivasti. Se voi olla paljon tai vähän. Mut ei suhteesta tu mitään jos ei seksin tai muiden parisuhdeasioiden kanssa olla edes samalla hehtaarilla.

Niin no joo, tuo voi tietysti olla yksi vaihtoehto. Mutta miksi noin monimutkainen ja hankala järjestely? Usein kuitenkin, siis USEIMMITEN se seksistä pitäväkin haluaisi seksiä kumppaninsa kanssa - yleensä ihminen tuntee halua sitä ihmistä kohtaan, johon on rakastunut. Tuo sinun ehdottamasi kuulostaa sen vuoksi tosi epäkäytännölliseltä ja vaikealta. Sen vuoksi ihmettelenkin, miksi pitää väen vängällä aloittaa suhde ihmisen kanssa, jonka kanssa suhde kuitenkin jää vajaaksi? Miksi ei etsisi sellaisen kumppanin, jonka kanssa natsaisi SEKÄ henkisesti ETTÄ seksuaalisesti?

Ei siinä ole mitään monimutkaista tai hankalaa. Miksi seksiä haluamaton kumppani pitäisi tuomita yksinäisyyteen? Monesti toisen halut katoavat vuosien varrella, mutta silti halutaan pysyä yhtenäisenä perheenä. Kukaan ei voi etukäteen tietää, millainen on itse tai millaiseksi valitsemansa kumppani muuttuu 10 tai 20 vuoden päästä.

Ei siinä ole mitään monimutkaista tai hankalaa. Miksi seksiä haluamaton kumppani pitäisi tuomita yksinäisyyteen? Monesti toisen halut katoavat vuosien varrella, mutta silti halutaan pysyä yhtenäisenä perheenä. Kukaan ei voi etukäteen tietää, millainen on itse tai millaiseksi valitsemansa kumppani muuttuu 10 tai 20 vuoden päästä.

Aloituksessa oli nimenomaan kysymys suhteen aloittamisesta, ei pitkän liiton kuluessa tapahtuvasta näivettymisestä. Miksi sen normaalisti seksiä haluavan naisen pitäisi uhrautua seksittömään elämään tai hankaliin järjestelyihin vain jotta tuo aseksuaali(?) kummajaismies saisi seuraa?

Edelleenkään ap. ei ole kertonut, mikä ongelman takana on. Fyysiset vai henkiset ongelmat miehellä. Onko hän koskaan halunnut tai harrastanut seksiä?

Yhteistyössä