voisitteko antaa vain YHDEN nimen lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fjonga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voisin, mutta kun ei tarvitse, niin miksi antaisin?

Kaikki kuitenkin aina olettaa, että nimiä on kaksi, niin turha antaa yhtä. Yhdellä tutulla oli lempini virallisena nimenä eikä toista nimeä, se sai koko ajan olla selittelemässä nimeään...

voisin ja meinaan antaa. Ei oo luontevasti toista nimeä tullu, eikä miehen kanssa nähä sitä niin kovin tarpeellisena asiana. Me ei olla keksitty yhtään pätevää syytä, että ihminen trattis toista nimee. =)

Mulla on itsellä vain yksi etunimi, mutta en mä jotenkin osannut antaa omille vaan yhtä. Mun mielestä mun nimi on jotenkin tynkä, kun siinä on vaan se yksi. En tiiä miksi mulla on vaan yksi etunimi, kun neljälla sisaruksella on 2 tai 3 nimeä :(

Niin mullakin on oikeastaan vain yksi nimi, mutta se on väliviivalla. Mun miehellä on vain yksi nimi ja se tuntuu jotenkin oudolta (tai siis tuntui ennen). Monta kertaa teki mieli kysyä anopilta, että miksi ihmeessä olette laittaneet ainokaiselle lapsellenne vain yhden nimen... Meillä on lapsilla joko väliviivanimi tai sitten kolmeosainen hyvin "rimmaava" nimi. No nimet on makuasioita, joista ei parane kiistellä... =)

Mulla on vain yksi nimi, tosin väliviivallinen sellainen, niin kuin näemmä aika monella muullakin täällä. Nuorempana se harmitti tosi paljon, ja yhä edelleen se välillä pännii. En silti ole viitsinyt ottaa toista nimeä, koska se maksaa. Tai ei nimen lisäys sinänsä mitään maksa, mutta uus ajokortti ja passi maksaa, ja mulla on yleensä parempaakin käyttöä vähille rahoilleni.

Jos mulle joskus lapsi tai lapsia suodaan, haluan antaa hänelle/heille kolme etunimeä. Ihan vaan siksi, koska itselläni on vain yksi nimi.

Mun kuopuksella oli alkuunsa vain yksi etunimi. Mutta nyt lapsen lähestyessä kouluikää kävin lisäämässä kaksi muuta nimeä. Sukunimi on Suomen top 10 yleisimmän listalla ja ainut etunimi oli eräs naisten kaikkien aikojen suosituimpia. Nyt on lisukkeena pari muuta nimeä, joilla voi erottautua muista.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mun kuopuksella oli alkuunsa vain yksi etunimi. Mutta nyt lapsen lähestyessä kouluikää kävin lisäämässä kaksi muuta nimeä. Sukunimi on Suomen top 10 yleisimmän listalla ja ainut etunimi oli eräs naisten kaikkien aikojen suosituimpia. Nyt on lisukkeena pari muuta nimeä, joilla voi erottautua muista.

Millainen operaatio muuten oli se nimien lisääminen? Ilmo maistraattiin ja joku riistosataeuro-maksu?

Alkuperäinen kirjoittaja Naksneppari:

Millainen operaatio muuten oli se nimien lisääminen? Ilmo maistraattiin ja joku riistosataeuro-maksu?

Ennen oli ilmaista, vuoden alusta maksaa 25 euroa. Ilmoituksella hoitui ja maksu tietty. Ei kummoinen toimenpide. Kela-kortti tuli automaattisesti kotiin parin viikon päästä.

Hmmm... Maria Heikkinen vai Maria Nieminen? =)

Uusimmat

Yhteistyössä