voisitteko antaa vain YHDEN nimen lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fjonga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en kyllä yhtä vaan haluais antaa. Molemmilla lapsilla on tarkkaan mietityt ekat ja tokat nimet, joilla kaikilla on joku merkitys meille.
Mun parhaalla kaverilla on vaan yksi nimi. (ja se ehkä yleisin naisten nimi)

Voisin ja aluksi mietinkin asiaa ihan vakavasti. Itse pidän yksinkertaisesta ja selkeästä ja olen sitä mieltä, että todella usein sanonta "vähemmän on enemmän" pitää kutinsa. Lopulta päädyimme kuitenkin antamaan myös toisen nimen, joka on mummoni nimi.

Mun miehellä on vain yksi nimi. Joissain paikoissa jos pitää täyttää koko nimi johonkin lomakkeeseen niin aina huomautetaan että toinen nimi myös, vaikka sitä ei ole.

Itselläni on kaksi nimeä ja lapsilla on 3. Lasten nimillä on meille selkeät merkitykset, joten ei tullut mieleenkään antaa vain yksi nimi.

Yks etunimi on meidän tyttövauvalle vaan tulossa, 4-kirjaiminenkin vielä. Mies tosin on nepalilainen, ja sitä myötä myös vauvan etu-ja sukunimi, joten tuskin tulee toista samannimistä tässä maassa vastaan... voi olla vaan että sukulaiset ihmettelee kastetilaisuudessa nimen lyhyyttä, mutta siinäpähän sitten ihmettelevät :)

Maailma on pullollaan mitä ihanimpia nimiä, joten en voisi antaa vain yhtä. Miehen isällä on vain yksi etunimi. Hän ei ole ortodoksi, vaan Norjalainen ja siellä on aika tavallista, että joko on vain yksi etunimi tai sitten niitä molempia nimiä käytetään aina ja jatkuvasti.

Itselläni on 3 nimeä, olen aina kokenut sen jotenkin hankaluutena, ehkä siksi molemmilla lapsillani on "vain" kaksi nimeä. Uudella miehelläni on vain yksi etunimi. Odotamme nyt ensimmäistä yhteistä lasta ja suunnitteilla on antaa vauvalle kaksi nimeä. Mutta voisin harkita vain yhdenkin nimen antamista. Kolmea tuskin antaisin. Työkaverini miehellä on vain yksi etunimi ja heidän pojallaan myös.

Alkuperäinen kirjoittaja pur:
voisin ja meinaan antaa. Ei oo luontevasti toista nimeä tullu, eikä miehen kanssa nähä sitä niin kovin tarpeellisena asiana. Me ei olla keksitty yhtään pätevää syytä, että ihminen trattis toista nimee. =)

No olisko vaikka se, että jos on saman nimisiä (ja koht. yleinen sukunimi), voi mennä helposti sekaisin. Ja myös jos nimi ei olekaan myöhemmin mieluisa, voi helposti ottaa toisen nimen käyttöönsä.

Uusimmat

Yhteistyössä