voisitteko katsoa teidän neuvolakortista...

säästöpossu

Aktiivinen jäsen
19.12.2005
2 253
0
36
montako kiloa teidän paino nousi koko raskauden aikana? Entäs montako kiloa oli noussut raskauden puolessa välissä, eli rv 20-23 (noin)?

Kiitos avusta :flower:

mietin vaan kun mulla on nyt rv.23 ja paino on noussut vain pari kiloa nii onko se ihan normaalia? viime raskaudessa samoilla viikoilla paino oli 5-6kg enemmän kun lähtöpaino, eli paljon enemmän kun nyt ja paino nousi sit koko raskauden aikana n.11kg.

Muistan ulkoa nämä jutut. Mulla laski paino parisen kiloa aluksi ja se lähti nousuun vasta joskus puolessa välissä. Lähtöpainoon tuli lisää 15kg eli kyllä sitä ehtii vielä tulemaan. :whistle: :whistle:

6,2 kg oli kokonaispaino jota tuli lisään. Puoliväliin mennes olin miinuksella. Painoa tuli vasta aivan loppumetreillä kun alkoi ruoka pysymään mahassa ja jäin pikkuhiljaa töistä pois.

Mä oon nyt viikolla 23 ( neljättä odotan) edellisis raskauksissa painoa tullu n. 7kg ja tässä raskaudessa tähän mennessä tullut se pari kiloa. Lähtöpaino oli 56kg ja nyt painan joku 58kg, kai se normaalia on, ei ne neuvolas ainakaan muustakaan oo puhunu :D ja lasten syntymäpainot ollu 3420g ja 3850g ja tasan 4000g

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Muistan ulkoa nämä jutut. Mulla laski paino parisen kiloa aluksi ja se lähti nousuun vasta joskus puolessa välissä. Lähtöpainoon tuli lisää 15kg eli kyllä sitä ehtii vielä tulemaan. :whistle: :whistle:

tätä mä just pelkään ku paino on noussut niin hitaasti nyt nii sit nousee yhtäkkiä jotain 10kg :kieh:

Esikoisen kans mulla oli paino noussut puoliväliin mennessä vain n. 1,5kg, mut sitten se potti repeskin ja kokonais nousuksi tulikin n. 23 kg :D (huomautuksena, et muksu itessään painoi vain 2,4kg) Tokalla kerralla ei noussut hirveesti, kun oli noita vanhoja kiloja vie niin reippasti jälellä...

Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:

tätä mä just pelkään ku paino on noussut niin hitaasti nyt nii sit nousee yhtäkkiä jotain 10kg :kieh:

Mulla oli aika paljon turvotusta ja pari päivää synnytyksen jälkeen painoa oli lähtenyt 12kg.

esikoisen ajalta en muista eikä tietoa missä se kortti on, mutta tuon pienemmän kortissa lukee että painoin raskauden alussa 54,2kg ja 40+1rv. 65,5kg, neiti syntyi 40+3 eli tuskin tuon 2 päivän aikana paino kauheesti nousi.

Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu:
montako kiloa teidän paino nousi koko raskauden aikana? Entäs montako kiloa oli noussut raskauden puolessa välissä, eli rv 20-23 (noin)?

Kiitos avusta :flower:

mietin vaan kun mulla on nyt rv.23 ja paino on noussut vain pari kiloa nii onko se ihan normaalia? viime raskaudessa samoilla viikoilla paino oli 5-6kg enemmän kun lähtöpaino, eli paljon enemmän kun nyt ja paino nousi sit koko raskauden aikana n.11kg.

Mulla rv 29 lopuillaan ja paino noussut lähtöpainoon nähden 1,5kg. Neuvolassa eivät ole huolestuneita, vaikka BMI:kin ennen raskautta ollut ihan normaali (21). Tuohon puoleenväliin mennessä painon ei juurikaan edes tarvitse nousta, neuvolassa sanottiin, että rv 20 tultaessa suositeltava painonnousu on n. 2kg, joten ei sen enempää. Eli ihan huoletta voit varmastikin olla!

Esikoisesta painoa tuli yhteensä n. 12 kg muistaakseni ja se nousi alusta alkaen tasasesti...
Tästä toisesta miulla on ollu kiloja alkuunkin enemmän ( ei tosin ylipainoa, normaalipaino ) ja nyt on pari kiloa tippunu ( rv. 17+0 ). Mutta tiedän että kyllä niitä kiloja vielä kerkee tulla :D

Ei ole paino noussut raskauksien aikana yhtään. Ensimmäisen raskauden aikana sitä ihmeteltiin ja kävin mm. sokerirasituksessa, kun haluttiin varmistaa, ettei ole ykköstyypin diabetes. Myöhemmissä raskauksissa todettiin, että minä vain nyt olen tällainen, ettei raskaus nosta painoa. =)

esikoisen aikaan: 4kg600g ja nyt (rv 18+1) 2kiloa 500g.

mä laitan taas sen raskausajanpaino laskurin: http://www.lastenporssi.fi/index.php?selected=rp

Kyllä tuojotenkin oikein näyttää sillä neuvolassa sanoivat että painoa olisi pitänyt tulla vielä parikiloa enemmän mutta katsellaan ensi kerralla ja tuon mukaan mulle olisi painoa pitänyt tulla 5kg tähän menessä.

Yhteistyössä