Voitte sanoa katkeraksi paskaksi mutta narisen silti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä on kolme lasta ja kun he ovat syntyneet niin vauvaa on muistettu ihan kivasti, mutta hieman vaihtelevasti. Eli isäni, äitini ja sisarukseni ovat muistaneet vauvoja niin, että osalle ovat ostaneet jotain ja osalle eivät ja lahjat on olleet arvotlaan 10-20e. Äitini on ostanut kaikille jotain, mutta muut ovat ostaneet vain osalle eli esim. toinen veljeni muisti esikoista ja kuopusta mutta ei keskimmäistä kun taas toinen veli on muistanut keskimmäistä. Isäni taas osti syntymälahjan vain esikoiselle jne.

Hieman vaikeaselkoista, mutta kai joku tajusi...

Nyt kun lapsemme saivat ekan serkun niin yllättäin hänelle onkin ostettu ja annettu muistamisia paljon runsaammin. Äitini antoi 50e ja toinen veljeni osti peräti kuusi vaatekappaletta vauvalahjaksi.

Ja siis on joo ihan naurettavaa, mutta jotenkin tuli yhtäkkiä sellainen olo että just joo. Miksi nyt yhtäkkiä niin vuolaasti muistetaan, kun ei meidän lapsia ole lahjottu noin. :(

Alan avata sateenvarjoa nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on kolme lasta ja kun he ovat syntyneet niin vauvaa on muistettu ihan kivasti, mutta hieman vaihtelevasti. Eli isäni, äitini ja sisarukseni ovat muistaneet vauvoja niin, että osalle ovat ostaneet jotain ja osalle eivät ja lahjat on olleet arvotlaan 10-20e. Äitini on ostanut kaikille jotain, mutta muut ovat ostaneet vain osalle eli esim. toinen veljeni muisti esikoista ja kuopusta mutta ei keskimmäistä kun taas toinen veli on muistanut keskimmäistä. Isäni taas osti syntymälahjan vain esikoiselle jne.

Nyt kun lapsemme saivat ekan serkun niin yllättäin hänelle onkin ostettu ja annettu muistamisia paljon runsaammin. Äitini antoi 50e ja toinen veljeni osti peräti kuusi vaatekappaletta vauvalahjaksi.

Ja siis on joo ihan naurettavaa, mutta jotenkin tuli yhtäkkiä sellainen olo että just joo. Miksi nyt yhtäkkiä niin vuolaasti muistetaan, kun ei meidän lapsia ole lahjottu noin. :(

Niin, ei meillä lasketa mutta...

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:

Teillä ei lasketa muutenkaan ku housut ja housuun :D

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:

Sepäs se kun mun ei tarvitse laskea, koska muisti on niin hyvä että muistan ihan tarkalleen mitä lapset ovat saaneet. Muistan heidän synttärilahjat ja kaikki, joten sitä ihan tahtomattaankin huomaa asian. En siis ole mitään vauvakirjoja selaamalla asiaa todennut.

Ahnehan sä olet. Mä en muista yhtään, että mitä kukakin lapsi on keltäkin sukulaiselta synttärinä/syntymälahjaks saanut saati rahasummia.

Niin minä olen ahne siis enkä esim. hyvämuistinen? Minkä minä sille voin, jos sinä et muista mitään mutta itse muistan. Muistan aivan tarkkaan mitä kaikki kolme on saaneet lahjaksi sairaalaan ja mitä kotiin ja keneltä. Muistan myös ristiäislahjat ja syntymäpäivälahjat.

No juu, omiin korviini tuo kuulostaa vähän huvittavalta. Kun siis kaikkia lapsianne on kuitenkin huomioitu niin lahjojen arvojen vertailu on aika... pikkumaista? Sen ymmärtäisin jos teidän lapsille ei kukaan olisi hankkinut mitään ja nyt sitten serkulle kaikki kantaisivat lahjoja. Muutenkin se vaan tuppaa menemään niin että sitä ensimmäistä lasta lahjotaan enemmän kuin seuraavia. Positiivista siinä taas on se ettei vauvat itse tuota ymmärrä eikä osaa siis itseensä ottaa.

Kysymys voi olla ihan sattumasta, jonkun vauvan syntymän aikaan sitä on vaan löytänyt jonkun vähän kalliimman ja osuvalta tuntuvan lahjan kuin toisen kohdalla. Ja jollain kertaa voi olla ettei vauvaa pääse katsomaan ihan pienenä ja lahja vaan "unohtuu".

Onko jotenkin sukupuoleen liittyvää ollut tämä muistaminen? Meillä on kaksi tyttöä, ja ekaa lasta tietysti tosi innokkaasti käytiin katsomassa, sai lahjoja yms. Ja toisen tytön kohdalla tietysti on myös ollut onnittelijoita, mutta tuntuu että yleisin kommentti oli "ai, taas tyttö. No kolmas on varmaan sitten poika.." Jotain tähän tyyliin.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
No juu, omiin korviini tuo kuulostaa vähän huvittavalta. Kun siis kaikkia lapsianne on kuitenkin huomioitu niin lahjojen arvojen vertailu on aika... pikkumaista? Sen ymmärtäisin jos teidän lapsille ei kukaan olisi hankkinut mitään ja nyt sitten serkulle kaikki kantaisivat lahjoja. Muutenkin se vaan tuppaa menemään niin että sitä ensimmäistä lasta lahjotaan enemmän kuin seuraavia. Positiivista siinä taas on se ettei vauvat itse tuota ymmärrä eikä osaa siis itseensä ottaa.

Niin en minä sinänsä sitäkään, että mikä niiden arvo on vaan sitä, että esim. tuo toinen veljeni kysyi, että mitä voisi viedä vauvalle lahjaksi kun hän ei ole sitä vielä mitenkään muistanut. Mielessäni ajattelin vain, että et sinä meidänkään lapsista syntyessä muistanut kuin keskimmäistä. :(

Joo paska olen, mutta mulla on just nyt paska olo muutenkin niin tulipa sitten märehdittyä tätäkin asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsyjen äiti:
Onko jotenkin sukupuoleen liittyvää ollut tämä muistaminen? Meillä on kaksi tyttöä, ja ekaa lasta tietysti tosi innokkaasti käytiin katsomassa, sai lahjoja yms. Ja toisen tytön kohdalla tietysti on myös ollut onnittelijoita, mutta tuntuu että yleisin kommentti oli "ai, taas tyttö. No kolmas on varmaan sitten poika.." Jotain tähän tyyliin.

No meillä on eka ja toka eri sukupuolta eli ei tuokaan teoria ihan toimi....

Ja siis tuolla logiikalla ei kyllä uskalla ostaa ikinä mitään lapsenlapsille eikä edes sisarusten lapsille kun aina voi joku muistaa mitä on edelliselle ostettu (vaikkei ostajana itse sitä enää edes muista)...

Ja siis tuolla logiikalla ei kyllä uskalla ostaa ikinä mitään lapsenlapsille eikä edes sisarusten lapsille kun aina voi joku muistaa mitä on edelliselle ostettu (vaikkei ostajana itse sitä enää edes muista)...
Pssst... käytä Exceliä tai muuta taulukkolaskentaohjelmaa.

Voi hyvä ap, elämä ei ole reilua, eikä kaikkia muisteta just samalla tavalla. Toivottavasti olet itse muistanut joka syntymäpäivän, nimipäivän ja kissankakkarapäivän tasapäisillä lahjoilla!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Pssst... käytä Exceliä tai muuta taulukkolaskentaohjelmaa.

Jep.

Tosin nyt tuli taas mieleen jo sekin kuinka paljon mielipahaa ihmisille aiheuttaa jo joulukorttien saaminen niin kyllä nuo lahjat taitavat mennä yli kipukynnyksen laskit niitä sitten miten hyvänsä.

Jep.

Tosin nyt tuli taas mieleen jo sekin kuinka paljon mielipahaa ihmisille aiheuttaa jo joulukorttien saaminen niin kyllä nuo lahjat taitavat mennä yli kipukynnyksen laskit niitä sitten miten hyvänsä.
Auts. Nyt iski joulukorttistressi :o

Voi, elämä. Aina ei kannata miettiä kaikkea niin paljoo.
Mistä sulla edes on tiedossa minkä arvosia tavaroita ne toiset lapset on saaneet? Jospa ne "kallit" lahjat on ostettu ale:sta? ja sun lepset eivät ole sattuneet syntymään ale-aikoihin.

Kannattais varmaan käyttää sitä hyvää muistia ( ja omaa energiaa) johonkin muuhun.

Yhteistyössä