Volinaa "unelma"anopista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hohhoijaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hohhoijaa

Vieras
Mies tuli väsyneenä työreissusta himaan ja ekaks haukuin sille äitinsä, siis anoppini. Vietti täällä just 4 päivää ja pikkasen keitti.

Vai mitä mieltä ootte?

Voisko ihminen neljän päivän sisällä edes kerran (edes muodon vuoksi) kysyä tarviinko apua? Voisko vaihtaa myös vaipan eikä tyytyä nuuhkimaan että paska on tullut?

Eilen aamulla: se luki Hesaria ja hörppi kahvia (mä en koskaan pysty aamulla lukee lehteä) sillä aikaa kun mä leivoin maha pystyssä (rv30) viikonlopun juhlia varten 1-vuotias jaloissa. Se tulee hakee keittiöstä leivoksen ja toteaa, että hyvähän pojan on seurata aikusten puuhastelua.

Tänään: mä föönäsin hiuksia ovi kiinni vessassa. Se katto telkkaa olkarissa sohvalla, leikkii pojan soittohärvelillä ja huutelee pojalle "tule tänne". Poika oli keittiössä räpläämässä hellan nappeja.

Että joo. Miltäs teistä kuulostaa? Olisko liikaa vaadittu, jos vähän korjaisi asennettaan? Kohta käypi niin, että kutsua meille ei tule!

Suoraan sanottuna en mäkään toisten tenavien kakkavaippoja vaihda vapaa-ajallani. kyllä sen saa vanhempi tehdä. ei tossa mun mielestä nyt mitään niin kamalaa ollut. kyllä mä ainakin omat muksuni hoidan oli meillä joku kylässä tai ei. jos auttaa niin kiva ja jos ei niin so what.

No en mä tiiä, kyllä mä ainakin aattelen niin, ettei se nyt pelkästään tule tänne lomailemaan, vaan myös auttaa arkisissa askareissa. Olenko mä sitten kohtuuton?

Tarkoitus olis et siitä olis hyötyä sit kun meidän toinen syntyy...silloin mä en ainakaan jaksa toimia täällä aikuiselle ihmiselle palvelutalona, kun lapsessakin on riittävästi tekemistä. Se on eläkkeellä eikä sillä ole muuta kuin aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Möhökampela:
Voisi aikuinen ihminen edes vähän vaivautua tarjoamaan apua.

Laiska anoppi sulla. :hug:

se on kasvattanut jo omat lapsensa niin ei sen kyllä tartte enää muita kasvattaa. Mun mielestä tärkeintä on se että on kuitenkin läsnä lapsen elämässä. ap vaikutti siltä että hänelle ei mikään kelpaa ja riitä. mistä tuostakaan kirjoituksesta tietää mitä se anoppi on siellä kuitenkin tehnyt. :attn:

Niin, no mää kyllä voisin itsekin pyytää sitä apua. Jos se vaikka ajatteli, että ei tungettele, jos vaikka sit siitä vedät herneet - toiset kun heti kimpaantuu kun anoppi jotain yrittää tehdä/auttaa.

Mene ja tiedä, silti aika laiskamaista olla vaan, totta turiset.

No ei kyllä auta minunkaan äitini tai anoppini tuollaisissa jutuissa ja ihan siksi ettei se hänelle kuulu. Vaipanvaihdosta varsinkaan ei tarvi mummojen huolehtia ja minusta se on jo auttamista että sanoo että lapsi kaipaisi vaihtoa jos en sitä ole itse huomannut.

Pyysitkö apua?
Ehkä anoppi ei halunnut tyrkyttää apuaan, jotkut voi loukkaantua sellaisestakin..

Periaatteessa itse olen sitä mieltä, että vanhemmat hoitavat omat lapsensa oli paikalla ketä tahansa. Sitten jos/kun molemmille osapuollille sopii, että muut hoitavat lasta niin sitten hoitavat.

Toki on törkeää kyllässä ollessaan "olla vaivoiksi" ja vaatia ylimääräistä passausta etenkin jos isäntäväellä on muutenkin kädet täynnä hommia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No en mä tiiä, kyllä mä ainakin aattelen niin, ettei se nyt pelkästään tule tänne lomailemaan, vaan myös auttaa arkisissa askareissa. Olenko mä sitten kohtuuton?

Tarkoitus olis et siitä olis hyötyä sit kun meidän toinen syntyy...silloin mä en ainakaan jaksa toimia täällä aikuiselle ihmiselle palvelutalona, kun lapsessakin on riittävästi tekemistä. Se on eläkkeellä eikä sillä ole muuta kuin aikaa.

Hyötyä? Pitäisiköhän sun sitten kertoa sille anopille että tahdot hänen osallistuvan talon töihin ja lastenhoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja Möhökampela:
Voisi aikuinen ihminen edes vähän vaivautua tarjoamaan apua.

Laiska anoppi sulla. :hug:

se on kasvattanut jo omat lapsensa niin ei sen kyllä tartte enää muita kasvattaa. Mun mielestä tärkeintä on se että on kuitenkin läsnä lapsen elämässä. ap vaikutti siltä että hänelle ei mikään kelpaa ja riitä. mistä tuostakaan kirjoituksesta tietää mitä se anoppi on siellä kuitenkin tehnyt. :attn:

Ei tehnyt muuta kuin katto telkkaa, söi ja luki lehtiä. Oman astiansa saattoi joskus viedä keittiöön. :O

Ehkä mä olen kohtuuton? Siitäpä haluankin mielipiteitä.

Alkuperäinen kirjoittaja neiti Apila:
Niin, no mää kyllä voisin itsekin pyytää sitä apua. Jos se vaikka ajatteli, että ei tungettele, jos vaikka sit siitä vedät herneet - toiset kun heti kimpaantuu kun anoppi jotain yrittää tehdä/auttaa.

Mene ja tiedä, silti aika laiskamaista olla vaan, totta turiset.

No näin mies mulle sanoi, että varmaan ei halua tungetella... Voihan se niinkin olla, mutta silloin vois varovasti kysyy et voisko olla avuksi.

Oletko kohtuuton, oli siis kysymyksesi..

Onko anoppi tietoinen siitä, että hänen odotetaan olevan hyödyksi vieraillessaan ja sitten lapsen synnyttyä? Jos anopin kanssa on puhuttu ja sovittu, että hän esim. kokkaa ja siivoaa teillä ja hän ei sitä silti tee, niin et ole kohtuuton!

..mutta jos oletat anopin lukevan sun ajatukset, niin silloin olet kohtuuton.

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Ei kuulosta kovin aktiiviselta toiminnalta...ehkä hää ei kuulu tehomummujen kastiin. :/

Ei mun omassa äidissäkään kehumista ole, mutta sentäs tekee ja auttaa. Ehkäpä anoppi ei uskalla hyppiä varpaille.

AP, olentäysin samaa mieltä sun kanssa! ANoppisi on kaamea! KYLLÄ jokaisen täyspäisen mieleen tulee katsoa kaikkien alta metrin mittaiseten perään, on ne omia tai ei.
En tod kehtaisi olla missään kolmea tuntia pitempään ilman että auttelisin. Vähintä mitä voi tehdä on viihdyttää lapsia, että se äiti saa pari minuuttia tehdä jotain rauhassa.

Ei kuulosta kovin aktiiviselta toiminnalta...ehkä hää ei kuulu tehomummujen kastiin. :/

Ei mun omassa äidissäkään kehumista ole, mutta sentäs tekee ja auttaa. Ehkäpä anoppi ei uskalla hyppiä varpaille.

Nii, en tiijä. Mut onhan näitä laiskimuksia.. niin nuorissa kui vanhoissakkii. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja lentää:
Oletko kohtuuton, oli siis kysymyksesi..

Onko anoppi tietoinen siitä, että hänen odotetaan olevan hyödyksi vieraillessaan ja sitten lapsen synnyttyä? Jos anopin kanssa on puhuttu ja sovittu, että hän esim. kokkaa ja siivoaa teillä ja hän ei sitä silti tee, niin et ole kohtuuton!

..mutta jos oletat anopin lukevan sun ajatukset, niin silloin olet kohtuuton.

Juu tiedän. Tottakai mun pitäis avata suuni eikä jupista itsekseni. Toisaalta ei viitteis koko ajan olla pyytämässä...pitäis vissiin molempien tulla vähän vastaan.

Olen mä sille korostanut että sitku toinen syntyy, niin kivahan se on että voi olla "avuksi". ehkä se odottaa et toinen syntyy, ennen kuin on avuksi. :whistle:

yleensä se oma äiti auttaakin koska olet tytär ja tuntee sut. Mutta anoppi varmasti luulee että kiskot hernulin nenuun jos tulee sua neuvomaan ja auttamaan...( sitten palstalla lukee kuinka anoppi tunkee nokkansa joka paikkaan ). Pyydä apua jos sitä haluat!!!!!Aika pienellä ikäerolla olette lapset tehnyt jos se noin hankalaa on jo ennen vauvan syntymää.

Alkuperäinen kirjoittaja oisit potkassut pihalle:
miks ihmeessä sulla on anoppi siellä päiväkausia luuhaamassa, vaikka miehes ei oo kotona? onko anoppi joku asunnoton?

No siks kun aattelin että siitä on mulle APUA, kun mies on poissa. Riesahan siitä tuli, kun kokatakin pitää sitä varten (ja se syö ku hevonen :laugh:).

Eilen yritin potkia sen pihalle tai vihjailla et tänään meillä on pojan kanssa ohjelmaa johon anoppeja ei tarvita. Sanoi et ei haittaa kun voi sillä aikaa lukea vaikka lehtiä...

Oon määkin kyllä vähän ihmeissäni noista muutamista kommenteista, ettei tarvitse huolehtia muista sitten kun omat on hoidettu. Minusta se on itsestäänselvyys, että AINAKIN omia autetaan. En mää silti odota, että mun ystävät (vaikka kyllä hekin) vaippoja vaihtaisivat ihan tuosta vaan, mutta onhan noilla mummuilla jo verisidekin (yleensä myös rakkausside) noihin muksuihin ja luulis, että se halu olis auttaa. Ja touhuta oman jälkeläisen kanssa ihan omaksi iloksi jopa.

AP, pyydä itse varovasti anoppia ensi kerralla, jos se tosiaan on molemminpuolista varovaisuutta vaan. Tuleepa sitten selväksi miten asian laita on :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
AP, olentäysin samaa mieltä sun kanssa! ANoppisi on kaamea! KYLLÄ jokaisen täyspäisen mieleen tulee katsoa kaikkien alta metrin mittaiseten perään, on ne omia tai ei.
En tod kehtaisi olla missään kolmea tuntia pitempään ilman että auttelisin. Vähintä mitä voi tehdä on viihdyttää lapsia, että se äiti saa pari minuuttia tehdä jotain rauhassa.

JEE! Hengenheimolainen. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:

yleensä se oma äiti auttaakin koska olet tytär ja tuntee sut. Mutta anoppi varmasti luulee että kiskot hernulin nenuun jos tulee sua neuvomaan ja auttamaan...( sitten palstalla lukee kuinka anoppi tunkee nokkansa joka paikkaan ). Pyydä apua jos sitä haluat!!!!!Aika pienellä ikäerolla olette lapset tehnyt jos se noin hankalaa on jo ennen vauvan syntymää.

Ei tässä nyt varsinaisesti mitään hankalaa ole. Hyvin mä lapsen ja tulevankin kanssa pärjään. Siltkin lisäapu on aina tervetullutta! Ei mulla ole tarve olla joku "sankariäiti", joka hoitaa kaiken ite. Otan kaiken avun vastaan, jos sitä on tarjolla. Mutta jos se "apu" koituu mulle enemmän stressiksi ja lisätyöksi, niin sitten se voi jäädä mieluimmin omaan kotiinsa makoilemaan!

Yhteistyössä