Vuodelepo raskausaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vepasto

Vieras
Mä tässä aloin miettiä, että mitä jos joutuu raskausaikana vuodelepoon pitäksi aikaa ja kotona on ennestään pieniä lapsia? Kuka ne lapset hoitaa, jos miehen pitää käydä töissä ja äidin pitää vain olla sängyssä?

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Mä tässä aloin miettiä, että mitä jos joutuu raskausaikana vuodelepoon pitäksi aikaa ja kotona on ennestään pieniä lapsia? Kuka ne lapset hoitaa, jos miehen pitää käydä töissä ja äidin pitää vain olla sängyssä?

Mä oon samaa pohtinut ja tullut tulokseen,että äidin on vaan jaksettava ja pystyttävä.
Ellei sitten sukulaisia lähellä, jotka voi hoitaa edes osan päivästä.

Joko äiti hoitaa tai äiti hankkii hoitajan lapsille.

Itse olin aikoinaan vuodelevossa selkeläeikkauksen jälkeen, jolloin ei todella kävellä ja hankin hoitajan MLL:än kautta. Olin tuolloin yh ja vauva oli 2kk eli hoitaja oli meillä 24/7.

Alkuperäinen kirjoittaja älyväläys:

Mä oon samaa pohtinut ja tullut tulokseen,että äidin on vaan jaksettava ja pystyttävä.

Mutta entä jos äiti ei saa nousta sängystä, muuta kuin käydäkseen vessassa/suihkussa? Jos on vaarana, että lapsi syntyy liian aikaisin?

Alkuperäinen kirjoittaja no:
äiti itse :( jos ei ole joutilaita sukulaisia lähistöllä tai muita

Näinpä :/ Minä olin toisesta raskaudesta kaksi viikkoa vuodelevossa (onneks sain olla kotona, vaikka uhkasivatkin ottaa sairaalaan) ja itse se oli esikoinen hoidettava. Nostella en saanut ja muutenkin yritin pysyä mahdollisimman paljon vaakatasossa =)

Alkuperäinen kirjoittaja älyväläys:

Mutta entä jos äiti ei saa nousta sängystä, muuta kuin käydäkseen vessassa/suihkussa? Jos on vaarana, että lapsi syntyy liian aikaisin?

Jaa-a. Joku tuolla jo mainitsi MLL:n tai josko kaupunki/kunta sit auttais tai jotain?
Mulla onneks äiti tossa melkein naapurissa työttömänä joten apu olis lähellä.
Mut tietty jos se sais nyt työpaikan ni sit me oltais varmaan just MLL:n tai vastaavan tarpeessa.
Toivottavasti ei tuu ajankohtaseks...

No kyllä meillä on ainakin suunnitelmissa että jos joudun pisemmäksi aikaa vuodelepoon lapset menevät päiväkotiin.
Minä makaisin sairaalassa. Mies veisi lapset päivähoitoon töihin mentäessä ja hakisi ne sieltä pois kun kotiutuisi. Illat ja viikonloput hoitaisi mies sitten lapsia

Päivän, parin sairaalareissut hoidetaan niin että mies siirtää lomapäiviä. Ottaa palkatonta. Onneksi on suht joustava työ....

Että mikäköhän tässä se suurin ongelma nyt oli. Ihan yhtä lailla ne lapset voi laittaa päiväkotiin vaikka saisi olla kotona vuodelevossa. Ei se tilannetta miksikään muuta makaako kotona vaiko sairaalassa.

Ja jos oikeasti on hätä ja täydellinen vuodelepo on ainut vaihtoehto niin ei siinä lapsia samalla hoideta. Jos yhtään ajattelee omaa tai masuvauvan terveyttä...

Alkuperäinen kirjoittaja Solina:
Että mikäköhän tässä se suurin ongelma nyt oli. Ihan yhtä lailla ne lapset voi laittaa päiväkotiin vaikka saisi olla kotona vuodelevossa. Ei se tilannetta miksikään muuta makaako kotona vaiko sairaalassa.

Ja jos oikeasti on hätä ja täydellinen vuodelepo on ainut vaihtoehto niin ei siinä lapsia samalla hoideta. Jos yhtään ajattelee omaa tai masuvauvan terveyttä...

Pohdintaahan tää oli. Vai oliko jollain joku ongelma? :o

Uusimmat

Yhteistyössä