Vuoden tauon jälkeen tilitys elämästä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rouva Heinonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rouva Heinonen

Vieras
Vuosi sitten kirjoittelin reaaliajassa tarinaa mieheni pettämisen paljastumisesta. Nyt tarina jatkuu ja erinäköisiä kommentteja kaipailen...

Mies siis jäi kiinni pettämisestä, ei mikään ihan pikku juttu. Suhde oli jatkunut ainakin puoli vuotta. Siinä sitten äijä ulkoruokintaan ja pientä elämän pohdintaa kehiin. No, katuihan se ihan julmetusti ja halusi takaisin. Pienet lapset jne... yhteiselo jatkui ja suhteen piti olla historiaa. Luottamus oli luonnollisestikin poissa ja ukko jäi kännykkäratsioiden seurauksena kiinni yhteydenpidosta edelleen saman naisen kanssa. Jatkoin kuitenkin edelleen ja mentiin yhdessä ammattiavun piiriin. Mies jatkoi ahdistuneena jahkaamistaan... ei kuulemma enää sen toisen kanssa, mutta oli epävarma siitä haluaako olla kanssani. Yritin puristaa miehestä päätöstä pihalle, mutta ei oikein osannut tehdä asioille mitään. Kovin oli ukko ahdistunut ja masentunut, ei tulevaisuutta yhdessä eikä erikseen... Lopulta loppusyksyllä mies hankki oman asunnon ja on siitä asti asunut erillään. Tällä hetkellä ollaan edelleen naimisissa, eikä mies vieläkään saa lopullisia päätöksiä tehtyä. Itse olen kerännyt elämäni rippeet ja meillä lasten kanssa menee ihan hyvin. Nyt mies kohtelee minua ihan hyvin, ei puhuta kuitenkaan oikein mitään jatkokuvioista... Täytyy myöntää, että tässä kohdassa ei vois vähempää kiinnostaa koko äijä ja toinen mies on hieman herättänyt kiinnostustani... (ei mitään aviomiesmateriaalia, mutta ihana mies muuten). Nyt siis pohdiskelen tässä, että lopetanko avioliiton ja heivaan miehen lopullisesti pois elämästäni, vai jatkanko elämääni odotellen mitä tulevaisuus tuo tullessaan... Olen toisaalta sitä mieltä, että ihastumisten takia ei kannata avioliittoa lopettaa, mutta ei moraali anna periksi mitään seläntakana kikkailujakaan harrastaa, jos olen avioliitossa. Taloudellisesti olen jossain määrin kiinni miehessä... tarkoittaen sitä, että yksin en pysty tähän kotiin jäämään lasten kanssa.

Kommentoikaa ja moralisoikaa!!!

Eiköhän tuo ole nyt nähty, ettei miehes halua olla kanssasi. Niin karulta kuin se kuulostaakin. Siis tapaileeko miehesi sitä kakkosnaistaan vieläkin? Minusta tuntuu, että olette naimisissa vain paperilla, liittonne on ohi. Kirjoita eropaperit ja pääset uuden elämän alkuun. Ja tottakai kannattaa tapailla tätä uutta miestä, vaikkei siitä mitään enempää tulisikaan.

Ei ole enää sen toisen kanssa... tai en usko että on. Olis varmaan eroa hakenut, jos olis. Musta tuntuu, että se haluaa kohta takas, en vaan tiedä haluanko sitä enää. Ei oo suoraan sanonut, mutta nää asiat vaan vaistoo.

onko siulla luottamusta mieheen enää ollenkaan? jos ei ole terapiasta huolimatta pystyny tekemään ratkasua niin ehkä oottaa että sie sen teet, ehkäpä ei uskalla tehä sitä ratkasua?

mie ymmärrän varsin hyvin mitä sie käyt läpi, tuo on mielettömän raskasta.

mie veisin ite avioeropaperit, en oottais miehen jahkailuja. kyllä se sitten siinä vaiheessa sanoo että haluaako erota vai haluaako vielä jatkaa.

luottamus kun menee niin sitä ei, valitettavasti, koskaan saa takasin, on meinaan omakohtasta kokemusta tästä.

kovasti jaksuja, siulla on nyt paljon isoja asioita mietittävänä ja isoja päätöksiä tehtävänä :hug:

Luottamus historiaa, luonnollisestikin... kuten myös kunnioitus tuosta päättämättömyydestä ja asioiden kesken jättämisestä. Anteeksi on kuitenkin annettava ja eteenpäin jatkettava... jo ihan oman itsen takia. Se ihastuksen kohde ei varmaan kanssani mitään suhdetta edes kuvittele aloittavansa, jos edellinen ei ole ohi. Ollaan siis vanhoja tuttuja ja pidetään yhteyttä muutenkin... nyt vaan ilmassa lievää sähköä.

...niin ja siis en enää epätoivoisesti roiku vanhassa suhteessa... päin vastoin, mieli tekisi vaan laittaa ero vireille. Kuitenkin lasten takia mietityttää... Se mieheni selvästi tässä alkaa taas haluta takas, en vaan enää tiedä haluanko moista petturia. Avioliittoani en yhden ihastuksen takia lopeta, mutta mahtaako siitä enää mitään muutenkaan tulla. Ei jaksais miettiä enää mitään, mutta toisaalta ei näinkään voi ikuisesti jatkaa.

No mun korvaan kuulostaa että sinä roikut miehessä rahan takia ja kattelet muita. Kattele joku varakas ja hyppää sen kelkkaan, kaksi kärpästä yhdellä iskulla?

Ei uskois mitä kaikkea mies voi saada anteeksi rahaa vastaan.

No ei tässä ihan rahastakaan ole kyse.Ihan hyväpalkkainen olen itsekin ja hyvin pärjään ilmankin. Kotikin on mahdollista pitää, jos mies jää osaan omistajaksi (jota itse väläytteli jossain vaiheessa).

Ite taidan olla yhtä kusipää,kun toisen perään kuolaan... Sehän tässä ottaakin aivoon. En oikein pysty mitään uusia virityksiä aloittelemaan, jos ei ole edellisen kanssa välit selvät. Ei oo elämä helppoo, ei!!! ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ite taidan olla yhtä kusipää,kun toisen perään kuolaan... Sehän tässä ottaakin aivoon. En oikein pysty mitään uusia virityksiä aloittelemaan, jos ei ole edellisen kanssa välit selvät. Ei oo elämä helppoo, ei!!! ;)

tee asialle jotain:) eli jätä miehes tai ota takas.

[/quote]

tee asialle jotain:) eli jätä miehes tai ota takas.
[/quote]

No siinäpä se, kun ei tiedä mitä pitäis tehdä... Eli en tee mitään :) . Kai tää tästä joskus selviää itellekin. Jos sen miehen kanssa sais välit kuntoon, niin olishan se ihanaa... siihen tarvitaan kuitenkin molempia, eikä todennäköisyys onnnistua ole kovinkaan suuri. Voi pohdinta!

En näe kirjottamisesi perusteella, että teillä voisi olla/tulla enää kunnollista, toimivaa suhdetta. Asutte kuitenkin jo erillään, niin lapsillekkaan ei olisi enään vaikeata.

Mä hakisin eron ja aloittaisin lapsien kanssa uuden onnellisen elämän (tämän hetkinen tilanne kuitenkin varmasti stressaa?)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kovin yksimielistä sakkia... missä on ne ydinperheen puolu

...stajat ja avioliiton kannattajat? Täytyy kyllä myöntää, että aika paljon samaa mieltä teidän kanssa olen, jostain pitäis vaan kerätä viimeinen kiukku ja ponnistus lopullisiin ratkaisuihin.

kokeilkaapas NMKY:n avioliittoleiriä ensi kesänä ja päättäkää sen jälkeen mitä teette. Kaikki kannattaa kokeilla lastenkin takia ja sen jälkeen jos tuntuu ettette halua yrittää yhdessä enää ni sit erotkaa. Siellä on kuites pakko/helppo jutella puolison kanssa kaikki asiat läpi. ni ei jää myöhemmin vaivaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja julia:
kokeilkaapas NMKY:n avioliittoleiriä ensi kesänä ja päättäkää sen jälkeen mitä teette. Kaikki kannattaa kokeilla lastenkin takia ja sen jälkeen jos tuntuu ettette halua yrittää yhdessä enää ni sit erotkaa. Siellä on kuites pakko/helppo jutella puolison kanssa kaikki asiat läpi. ni ei jää myöhemmin vaivaamaan.

...ja täällä vieläkin, haudassa levätään! No, itse olen kaikki terapiat ja muut järjestänyt ja mies tehnyt selväksi, ettei enää jaksa/halua niitä... ei ole kokenut hyötyvänsä. Siis ei enää taida meikäläisen ehdotukset auttaa. Mikäli mies tässä kohdassa ehdottaisi, niin menisin kyllä. Itse en taida enää ehdotella.

Yhteistyössä