vuodeosastolle töihin ilman koulutusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kaikki on suhteellista, miten monta vuotta sulla on vielä eläkkeelle? Kouluttamattomana et voi saada vakitusta työtä vanhainkodilta tai vuodeosastolta. Vapaehtoisena voit auttaa, ulkoiluttaa tai vaikka täyttää kaappeja ja purkaa tilauksia.

No, miten tuo oppisopimus menee? Lähin koulu noin 50km päässä, joudunko menemään kouluun joka päivä, tai kerran kuukaudessa?
Kaukanko koulu kestäisi oppisopimuksen välityksellä?

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
No, miten tuo oppisopimus menee? Lähin koulu noin 50km päässä, joudunko menemään kouluun joka päivä, tai kerran kuukaudessa?
Kaukanko koulu kestäisi oppisopimuksen välityksellä?

kannattaa googlettaa tuosta asiasta- mulla mies opiskelee oppisopimuksella ja sillä on noin parina päivänä puolessa vuodessa koulua, muuten on siellä työpaikassa. Ala tosin toinen, noissa voi olla eroja...

Tuokin on mun mielestä hivenen harmaata aluetta että vapaaehtoisia otetaan syöttämään vanhuksia, joilla syönti ei muuten onnistu. Usein tämmöisillä on myös nieleminen heikentynyt ja jos ei tiedä mitä tekee, saa helposti vanhuksen aspiroimaan ja sitä myöten sitten sairastamaan pneumoniaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Sassykatti:
Tuokin on mun mielestä hivenen harmaata aluetta että vapaaehtoisia otetaan syöttämään vanhuksia, joilla syönti ei muuten onnistu. Usein tämmöisillä on myös nieleminen heikentynyt ja jos ei tiedä mitä tekee, saa helposti vanhuksen aspiroimaan ja sitä myöten sitten sairastamaan pneumoniaa...

SAmaa mieltä. Vuodepotilaalle hengenvaarallinen... Meillä syöttöhommissa katsotaan tarkkaan että vaan vakkariporukka syöttää huonot, uusille annetaan riskittömäämmät tapaukset, oli koulutus tai ei.

Yhteistyössä