Vuodot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lotta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lohtuhalit Katrille, tervetuloa mukaan.

Itse olen 31 ja mieheni 30 v. Toista yritellään ja esikoinen on 2,5v. Asustellaan Turun suunnassa, tulihan tuokin sitten kerrottua.

Töiden puolesta en todellakaan kerkeisi mammalomalle jäämään, mutta perhe sanelee tämän. Haluan niin kovasti sisaruksen esikoiselleni, itselleni riittäisi hyvin tämä ainokainenkin.

Hei,

Pitää heti nostaa ketjua, kun taas kerrankin löytyi. Itselläni tämä on koneella aina säännöllisesti useita päiviä kadoksissa.

Katrille voimia. Kaikenlaiset tuntemukset on oikeutettuja. Itsekin aluksi hämmästyin kuinka rauhallisesti ensimmäiseen km:ään suhtauduin - olin jotenkin osannut siihenkin varautua. Eikä raskaus ollut kaikki kaikessa. Mutta kuitenkin se oli surullista aikaa ja välillä tuntui pahalta, välillä taas ihan hyvältäkin. Jälkikäteen todettuna paljon hyvääkin seurasi siitä ajasta, jota en ollut raskaana. Mutta monet ovat sanoneet, että pahin iskee vasta viikkojen päästä. Toivottavasti selviät hyvin. Anna aikaa itsellesi ja salli pieniä hemmotteluja, jos tuntuu tarpeeseen!

Viikonloppuja

Heippa taas kaikki!!

Mulla gyne aika lähenee. Ja oonki alkanu miettii et mitähä siellä tapahtuu ja miten asiat lähtee rullaa..varmaan ihan ekaks on kaikki nuo veri ja pissa kokeet. Niissäki menee jo aikaa. Menkkoja ei ole vielä kuulunu. Onko teillä? Mulla on aiemmin kyllä alkanu melko pian km:n jälkeen.(parin vko sisällä) Mutta nyt ylihuomenna tulee 4 vkoa siitä ikävästä tapahtumasta. Eipä tuo haittais vaikka ei tulis ollenkaa niitä menkkoja. :)

Katrille paljon voimia ja haleja!!

Kirjotellaa taas! (tahtoo vaan olla välillä hukassa tää ketju)

Mulla on huomenna jälkitarkastus, nopeasti tämä aika menee. En todellakaan odota muuta kuin sisätutkimusta, niin se viimeksikin meni, mutta sen näkee. Viimeksi muuten kävin Anneli Kivijärvellä ;) kovasti on hän taas ollut äänessä mediassa. Häneltä ainakin sain hyvät onnentoivotukset yritykselle, kun sitten seuraavasta (ekasta kun yritettiin) napsahti ja raskaus meni onnellisesti synnytykseen saakkaa. Se sitten onkin jo eri tarina.

Täytyy tosiaan käydä kirjoittelemassa, kun ilmeisesti tuo toka sivu hukkailee viestejä.

Hei,
Kertokaahan gynekuulumisianne, jahka sinne asti pääsette.

Minullakin alkaa menkat olla lähellä. Koska olen mielestäni varma ovulaation ajankohdasta, niin odottelen niitä ihan näinä päivinä. Tuntemuksetkin ovat niihin vahvasti viittaavat. Toiveet välittömästä raskaudesta ovat kyllä haihtuneet, vaikka aina sitä tietysti tahtomattaankin toivoo loppuun (vuodon alkuun) asti, että jos kuitenkin.

Mitäs tehdään, kun ketju on jo yli sadan viestin. Jatketaanko vaan tässä vai pitäisikö luoda uusi ketju. Ja jos luodaan uusi, pitäisikö se nimetä uudelleen... toisaalta tässä on mukavasti nuo taustat säilössä.

Heippa vaan. Aamulla oli jälkitarkaistus, kaikki OK. Paikat siistit ja limakalvot hyvät. Katsottiin ultralla, ihan kiva. Kuukautisten alkamista lääkäri ei osannut ennustaa, mutta aavistelen niiden tulevan ensi viikonloppuna, olo on ihan sellainen. Oikeastaan toivon niiden todellakin tulevan, koska tässä on työn puolesta pari reissua, joissa en mitenkään pysty salaamaan juomattomuuttani. Enkä todellakaan halua ymmärrettävistä syistä heti plussattuani koko maailmalle kailottaa.

Hip hei hurraa, kuukautiset alkoivat. En olisi uskonut näin iloitsevani niistä. Seuraava kuukausi on niin täys kaikenlaista suurta ja pientä juhlaa, että parempi näin. Melkein sanoisin bonganneeni oviksen ja huti se meni, kun odoteltiin vuodon täydellistä loppumista. 25 päivää tuli kierroksi, mun normaali on tuossa 30 päivän tienoilla.

Olettokos muut jo normalisoituneet? Mulla onneksi työasiat pitää tosi kiireisenä ja töissä onkin sellainen tilanne, että jokainen lisäkuukausi ennen seuraavan lapsen syntymää on tällä hetkellä kyllä ihan tarpeenkin. Onneksi päätin keväällä vastoin järkeäni aloittaa luomumenon, sillä näemmä minun raskautumiseni nykyään kestää (5kk) ja sitten kun vihdoin tärppäsi, niin näin kävi.

Mutta nyt nukkumaan - öitä vaan.

Täälläkin alkoivat kuukautiset. Olo ei tosin ole kauhean hurraava, kun ovulaation aikaan puuhattiin urakalla. Toisaalta Lotan tapaan työkuvioissa on kesälle sellaisia juttuja, joista ei haluaisi olla poissa, joten ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin.

Kuis Kaisa?

Tervehdys!
Menkat alko maanantaina ruskealla vuodolla ja nyt tiistaista asti vuotanu ihan hirveesti! Sotkin jo matonki! :) Mulla ei oo koskaa ollu näin hirveet kuukautis vuodot. JA tulee vaikka minkälaista hyytymää ja limaa..Mutta eikö ne olekki yleensä km:n jälkee runsaammat. Oon ainaki kuullu niin. Odotan vaan niin hirveesti että nää loppuu ja pääsee petipuuhii. Mies myös oottaa kovasti.

Juups, mulla oli semmoista vuotoo juuri km:n jälkee. Yhtenä päivänä en edes kauppaan uskaltanut lähtee, kun vuoti niin pirusti.
Täällä sitä vaan odotellaan tätiä tulevaksi, onko vielä muita joilla ei ole alkanut?
Nyt olis kp 27, joten jos kierto pysyy normaaleissa mitoissaan, niin tätiä odotan alkavaksi millä hetkellä vain seuraavan viiden päivän sisällä.
Kauhee kun väsyttää, nukuin viime yönä vain 5h ja olo on kyllä sen mukainen ZZZZZzzzzzzzz.... noh, ehkä tuo kupollinen kaffeeta auttaa.

Päästiinpäs asiaan :) Nää kuukautiset ovat alkaneet aivan ällöttävästi, Kaisan sanoja lainaten, vuoto on täynnä kaikenlaista moskaa. Olipas kiva kuulla, että muillakin on. Mulla on kolmas päivä aluillaan, että saapi nähdä millaiseksi tää vielä yltyy.

Ja illalla on iltapukujuhlat, että toivottavasti ei ala vuotamaan kuin raanasta. Onneksi on sentäs tumma puku.

MOi.. mulla on menossa rv 5.. kohta pitäs alkaa kuudes viikko.. Tänää aamulla alko tulee ruskeeta vuotoa ja pelottaa todella mitä tämä on.. en ehdi mitenkään tänää lääkäriin ja v-loppu tulossa.. Apuva..

Pitäiskö meidän perustaa uusi ketju ku tää on jo niin pitkä ja välillä hukassa?
En ymmärrä aikooko tuo vuotaa koko viikonlopunki..ku aina vaan tulee tavaraa..ja se on jo maanantaina alakanu. Ja tänää oli vatsakipujaki. Yleensä mulla on menkat tosi laimeat..muutama pv tulee suht.norm. ja ei mitää kipuja. Joskus niukat vuodot. Nyt sitte hirveesti ja koko ajan ja näin pitkää. Kait ne joskus loppuu..Viikon päästä aika sinne lääkärii..Jännittää jo. Toivottavasti saadaa apua. Eikä tarvis enään koskaa kokea keskenmenoa. On se vaan niin järkyttävää jo sananaki! Hauskaa viikonloppua kaikille!!

Hetken jo mietinkin, että kukas kirjoittaa muka minuna :-)

Ensinnä Lotta ja Kaisa, vähän samaa vuotoa täällä. Runsasta ainakin on. Tänään piti jo varuiksi laittaa yöside päiväksi, ettei tarvi liikaa huolehtia ""ylivuodoista"". Kipuja ei kuitenkaan pahemmin ole, ja aika hyvin tuo aisoissa pysyy, vaikka runsaamman puoleista onkin. Olen tilannut kuukautiskupinkin, mutten ole sitä vielä saanut, joten siteillä mennään. Iltapukujuhlat tässä tilanteessa ei kyllä tuntuisi luontevalta - toivottavasti Lotta pukusi ei ole liian tykoistuva! Mutta usein vuoto rauhoittuu illan mittaan - toivotaan sitä sinullekin.

Mää, ei varmasti ole mitään syytä hätäillä lääkärin kanssa. Jos vuoto alkaa, se on sen verran aikaisessa vaiheessa, että saatat selvitä ilman lekuriakin. Näin minulla tuossa vaiheessa kävi. Tietysti sitten se henkinen juttu on eri asia. Eli ikävää vuodon alku on aina ja keskenmeno raskas asia. Toivotaan kuitenkin vielä, että kyseessä ei olisi se sinulla. Rusehtava vuoto ei vielä suoraan tarkoita keskenmenoa ja vuotokin voi kuulua asiaan. Seuraile tilannetta ja soita heti maanantaina äitiysneuvolaan - ainakin saat henkistä tukea sieltä ja asiantuntijaneuvoja.

Voimia kuukautisia vuotaville ja muille! Samoissa kierroissa siis mennään. Paljonkos muuten teillä muilla on yleensä kierto. Minulla sellainen 28-30 päivää.

Jaa näköjään kirjoitettiin kaisan kanssa samaan aikaan.

Ainakin olen kuullut, että ekat kuukautiset voi olla tosi runsaat, joten toivotaan kaisa, että sinullakin siihen piikkiin. Viimeksi mulla oli ihan normaalit ekat kuukautiset, mutta keskenmeno vuoto sitäkin runsaampaa. Nyt taas vähän toisinpäin.

Lienee syytä aloittaa uusi ketju, mutta nimetäänkö se vuoto2 ketjuksi...? Alkuun voisi laittaa lyhyet kuvaukset jokaisen taustasta tässä vuoto asiassa, niin pysytään kärryillä. Vaikka alkaakin jo muistaa kaiken selkeästi, mutta ehkä muillekin hyvä tieto.

Juups, vuodot2 olisi hyvä nimi ja kaikki löytäisi.

Eli mun kierrot ennen ekaa raskautumista olivat 30 ja 26. Nyt siis meneillään kp 28. Saa vähä kuin pitkäksi kierto menee vai alkaako heti kun olen tämän lähettänyt=)

Kai tässä pitäsi alkaa tekemään töitä pikkuhiljaa.

Kannatetaan vuodot2 -listaa.

Mulla eivät ole kuukautiset yltyneet miksikään, aika niukanlaista vuoto on. Tai itse asiassa mä en edes tiedä, onko mun kuukautiset normaalit vai en, kun siirryin viime raskauden ja imetyksen jälkeen kuukuppiin. Aivan mahtava vekotin muuten. Kuparikierukan kanssa vuoto oli aivan jäääääärkyttävää, että nyt on tuntunut, etteivät kuukautiset ole rehdit ollenkaan. Mutta kyllä jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi ultran perusteella limakalvon olevan kunnossa.

No, joo. Mulla on vähän sellainen ole, että joudun jättäytymään tästä viestiketjusta, kun mä olen päättänyt ottaa parin kuukauden aikalisän raskautumisen suhteen. Jos teillä kaikilla nappaa seuraavista kierroista, niin voipi olla, että mua alkaa liikaa vihertämään. Harmi vaan, että nyt sitten jää nämä ""hedelmälliset"" keskenmenon jälkeiset kierrot käyttämättä. Syynä on työt ja valmistuminen. Suoritan tärkeää jatkotutkintoa ja homma olisi jäänyt sen verran vaiheeseen, jos olisin sanut kevätvauvan, että se olisi mennyt siinä. Mutta nyt valmistuminen jää vain muutamaa kuukautta vaille, että olen nyt päättänyt tehdä tutkinnon loppuun, että olisin valmistumiseni aikoihin (vuoden päästä) raskaana tai pienen vauvan äiti. Jos vielä saan lapsen, niin ei sen niin väliä koska syntyy, kun en sitä kevätvauvaa kolmen vuoden ikäerolla saanut.

Blaah. Oikeastaan helpottaa tuo päätös. Mutta mun tuurilla meillä nappaa heti ensi kierrosta, kun ihan luomuilla aion, kun ei sataprosenttista ehkäisyä tarvita.

Heippa.
Luin juuri koko vuodot-ketjun läpi. En löytänyt jatko-osaa mistään, joten ehkä sitä ei ole vielä aloitettu. Siksi vastaan tähän.
Olen juuri saanut alkuraskauden keskenmenon (rv 6+1). Alkoi voimakkaalla vuodolla, kävin sairaalassa, ultrattiin ja verikokeet otettiin. Nyt odottelen huomista ja uutta verikoetta. Kovasti nuo tiedän kertomuksennne kuulostivat tutuilta.
Uutta raskautta suunnittelen jo kovasti. Tämä oli ensimmäinen ja sai alkunsa ensimmäisestä ehkäisyttömästä kierrosta. Olen itkenyt kaksi päivää tätä karmeaa oloa (flunssakin tuli yhtäaikaa, syy km:oon???), mutta hyväksyttävähän se on. Positiivista on se että ainakin raskauduin todella helposti. Nyt vaan pelottaa, mitä tästä tulee. Kierrot sekoo, hormonit ei pelaa toivotulla tavalla ja tietysti uusi km hirvittää.
Mielenkiinnolla odotan juttujane uusista raskauksista, sillä taidatte olla suurin osa keskustelijoista n. kuukautta paria itseäni edellä. Kertokaa siis missä menette.
T. vera (27, työssäkäyvä)

moi. mulla alkoi justiin rv 6.. viime perjantaina tuli semmosta ruskeeta vuotoa aamulla ja vähän illalla. Sen jälkeen ei ole tullu muutakuin taas valkovuotoa. Vähän jäi arveluttaan tilanne. Jos vuoto ois jatkunut, nii oli tarkoitus tänään soittaa neuvolaan, mutta en nyt sitten soittanut...
Oon tosi pahoillani vera sun kokemasta keskenmenosta. Pelko siitä varjostaa omaakin iloa raskaudestani.. Voimia sinulle ja kirjoittele kuulumisia..
Niin ja mulla tää on eka raskaus, pillerit lopetin toukokuussa ja vauvalle annettiin lupa tulla tuossa syyskuussa..

Yhteistyössä