Vuokra-asunnon vaihto luottotiedottomana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onkelmia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja pimpe:
Alkuperäinen kirjoittaja Minja:
Itse olen vuokranantaja. Yhteenkään asuntooni en ota luottotietojansa menettänyttä.
Kannattaisi varmaan miettiä asioidensa hoito etukäteen, eikä jälkeenpäin sitten itkeä, ettei saa asuntoa.

Menehän muija vittuun, jos ei ole mitään kerrottavaa.

Mikäs koira siellä älähti? Ei meidänkään sijoitusasuntoon ole luottotietonsa menettäneillä mitään asiaa. Kertoo ihmisen tavoista hoitaa asioitaan.

Ihan samaa mieltä olen kanssanne. Meillä "sijoitusasunto" kun emme raaskineet myydä perintönä saatua asuntoa pois kun sille saataa tulla tarvetta lasten lähtiessä opiskelemaan. Emme ajatelleet harrastaa hyväntekeväsyyttä kunb asunto laitettiin vuokralle ja kyllä tarkkaan otimme selvää vuokralaisten luottotiedoista ennen vuokrausta. Yksi nuoriperhe sitä asuntoa haki jolla luottotiedot meneet, joten heillä ei meidän vuokralaisiksi asiaa. Nyt on vuokralla vanhempi, asiansa hyvin hoitanut pariskunta ja vuokranmaksu sujuu.

Lisäksi huolehtivat asunnosta kuin omastaan, ei huolta että bilettäisivät ja hajottaisivat asunnon, kuten moni nuori tekee kun ei kunnoita toisen omaisuutta. Paljon on nähty näitäkin nuoria, jotka asuvat kuin pellossa toisen omassa ja asunto menee täysremonttiin kun vuokrasuhe päättyy...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Itse olen vuokranantaja. Yhteenkään asuntooni en ota luottotietojansa menettänyttä.
Kannattaisi varmaan miettiä asioidensa hoito etukäteen, eikä jälkeenpäin sitten itkeä, ettei saa asuntoa.

Siis pitäisikö sinun mielestä yksityisen vuokranantajan antaa asunto vuokralle luottotiedot menettäneelle "armosta" vaikka todennäköisyys että vuokrat jää maksamatta jatkossakin on suuri?

Katsoppas kuule kun siksi nämä vuokratakuut juuri ovat. Jos vuokra jää maksamatta niin saathan ne vuokratakuista itsellesi takaisin! Kannattaisiko ajatella näitä asioita ihan järjellä?

Kyllä ne vuokratakuut ovat sitäkin varten, että jonkun toisen omaisuutta kunnioittamaan oppimattoman aihetuttamista vaurioista saisi edes osan takaisin. Eipä kahden kuukauden vuokratakuilla ole merkitystä, jos häätö kestää puoli vuotta byrokratian rattaissa. Turha itkeä jos itse on taloudellisen luottamuksensa yhteiskunnassa ryssinyt.

Siis pitäisikö sinun mielestä yksityisen vuokranantajan antaa asunto vuokralle luottotiedot menettäneelle "armosta" vaikka todennäköisyys että vuokrat jää maksamatta jatkossakin on suuri?

Katsoppas kuule kun siksi nämä vuokratakuut juuri ovat. Jos vuokra jää maksamatta niin saathan ne vuokratakuista itsellesi takaisin! Kannattaisiko ajatella näitä asioita ihan järjellä?

Meinaatko oikeesti, että parin kuukauden vuokratakuu riittää, jos tulee ongelmia? Hankalan vuokralaisen häätäminen voi viedä puolikin vuotta, jonka aikana asunnon omistajalle ei kerry laisinkaan tuloja, mutta vastikkeet jne. on kuitenkin maksettava.

Maksamattomasta vuokralaisesta ei niin vain pääse eroon jos tämä ei suostu lähtemään asunnosta vapaaehtoisesti vaan häätöä haetaan oikeuden kautta. Vuokralanen voi asua maksamatta asunnossa yli 6kk joten yhden tai kahden kuun vuokran hintainen vuokratakuu ei siinä paljon tunnu.

Samalla asunto on voitu laittaa sellaiseen kuntoon, että remonttiin menee moninverroin rahaa ja vaikka niitä rahoja hakee oikeuden ja ulosoton kautta nin perusaukinen ex-vuokralainen ei niitä välttämättä tule koskaan maksamaan...

Huono vuokralainen voi tulla sen verran kalliiksi vuokranantajalle, että kyllä asuntoa vuokratessa kannattaa miettiä tosi tarkkaan kenet siihen vuokralle ottaa. Itse en koskaan ottaisi luottotiedot menettänyttä, koska se kertoo kyllä ihmisestä paljon jos ne mokaa, ei ole kovin luotettava vuokranmaksaja jatkossakaan jos on taloudelliset asiansa menneisyydessä sössinyt. Poikkeuksia toki löytyy, mutta miksi ottaa turhaa riskiä?

Kaupungilta/kunnalta saa asunnon vaikka olisikin luottotiedot menneet. Ei kai teillä sinne velkaa ole, maksamattomia vuoksria siis? Sossusta saa rajaamattoman maksusitoumuksen jonka todennäköisesti vaativat, ja maksusitoumuksen saa vaikka olisit työssäkäyväkin, harvemmalla kuitenkaan on repäistä sellaisia rahoja tuosta noin vain, mitä vaaditaan.

Itsellä oli sama tilanne kun erosin ex-avosta, asunto järjestyi viikon sisällä kun painotin että tilanne on kiireellinen. Jo lastensuojelulaki on olemassa, lapsiperhettä ei yksinkertaisesti voi jättää taivasalle, olipa siellä masuhäiriöitä tai ei.

Turha kenenkän älypään on alkaa taivastella, harvempi luottotietojaan tahallaan on menettänyt, elämä viskoo eri tavoin ja kusessa voi olla muuatkin kuin omasta syystään. Itse nuorena tyhmänä rakastuin mieheen jonka nimi oli valmiiksi palanut, menin ottamaan kännykkäliittymät sun muut hänelle omissa nimissäni ja maksamatta kaikki jäi. Kaikkea sitä paskaa maksan vielä tänäkin päivänä.

Vuokrani olen maksanut aina päivälleen, se että ihmisellä on maksuhäiriömerkintä, ei tee hänestä automaattisesti epärehellistä pummia.

Kaupungilta/kunnalta saa asunnon vaikka olisikin luottotiedot menneet. Ei kai teillä sinne velkaa ole, maksamattomia vuoksria siis? Sossusta saa rajaamattoman maksusitoumuksen jonka todennäköisesti vaativat, ja maksusitoumuksen saa vaikka olisit työssäkäyväkin, harvemmalla kuitenkaan on repäistä sellaisia rahoja tuosta noin vain, mitä vaaditaan.

Itsellä oli sama tilanne kun erosin ex-avosta, asunto järjestyi viikon sisällä kun painotin että tilanne on kiireellinen. Jo lastensuojelulaki on olemassa, lapsiperhettä ei yksinkertaisesti voi jättää taivasalle, olipa siellä masuhäiriöitä tai ei.

Turha kenenkän älypään on alkaa taivastella, harvempi luottotietojaan tahallaan on menettänyt, elämä viskoo eri tavoin ja kusessa voi olla muuatkin kuin omasta syystään. Itse nuorena tyhmänä rakastuin mieheen jonka nimi oli valmiiksi palanut, menin ottamaan kännykkäliittymät sun muut hänelle omissa nimissäni ja maksamatta kaikki jäi. Kaikkea sitä paskaa maksan vielä tänäkin päivänä.

Vuokrani olen maksanut aina päivälleen, se että ihmisellä on maksuhäiriömerkintä, ei tee hänestä automaattisesti epärehellistä pummia.

Suomessa ihmisoikeudet = luottotiedot; ei luottotietoja = ei ihmisoikeuksia.

Oon samassa tilanteessa. Luottotiedot menneet, mutta vuokrat olen aina maksanut. Mutta eipä sille mitään voi, että ihmiset ajattelee etten maksa vuokraa kun on ulosotossa maksuja. Parempi tilanne 4 vuoden päästä, kun maksut maksettu ja tieto poistunut rekisteristä.

Siis väitätkö että luottotiedot voivat mennä vahingossa? Jos harvalla ne ovat tahallaan menneet...

Sinänsä luottotiedoilla ei merkitystä. Myin oman talon eron vuoksi ja hankin velkasaneerauksen. Työt loppui ja vielä oma yritys, koskaan ei tiedä muutenkaan onko varma työpaikka. Valtion takauksilla on varma vuokranmaksu ja lakisääteinen, vaikka 3 kk. Jos on reilu vuokranantaja ja pärjää, näkeehän sen jo ihmisestä millainen on, nipottajille haistatan kylmästi paskat. Asuin Fiat Ducatossa, asuntoautossa ennen kaupunginasunnontoa.

Yhteistyössä