Vuokra-asunto kaupungilta, kun toiselta luottotiedot menneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja diirrla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

diirrla

Vieras
Onko siis mahdollista saada kaupungilta asuntoa vuokralle, minulla luottotiedot kunnossa, miehellä ei. Meillä yksi lapsi ja toinen tulossa, joten isompaa asuntoa tarvitsisimme. Mutta yksityisiltä ei varmaan ole toivoakaan... Onko tässä tilanteessa mahdollista kun nykyinen asunto jää auttamatta pieneksi vauvan synnyttyä?

Jos sinä olet vuokrasopimuksen tekijä, niin ei puolison luottotiedot vaikuta.
Ei ainakaan pitäisi. Koska vuokrasopimuksen tekijän luottotiedothan ne tarkistetaan.

Eli ei myöskään yksityinen ole poissuljettu. Melkeinpä päinvastoin, meille jopa ehdotettiin, että vuokrasopimus tehdään mun nimissä, ku miehellä oli luottotiedoissa häikkää.

[QUOTE="a.p";23818248]Kuulin vain, että haluaisivat kai molempien nimet soppariin eli olisi molempien nimissä? En varmaksi tiedä sitten.[/QUOTE]

Kyllä mekin molemmat kirjoitettiin nimet soppariin. Mutta mä olin se "päähakija".

Mutta meillä tosiaan on yksityinen vuokranantaja, kaupungilla varmaankin eri meininki.

Elikkä siinä mielessä yksityinen voisi olla varmempi vaihtoehto.

[QUOTE="vieras";23818363]Luottotiedot eivät saa vaikuttaa asukasvalintaan valtion rahoittamissa asunnoissa, joita on suurin os kaupunkien, VVO:n, HOAS:in, SATO:n jne. asunnoista.[/QUOTE]

Ainakaan Satolta ei saa kämppää jos luottotiedot menneet. Tiedän näin siskon kautta kokemuksesta.

Yhteistyössä