vuokralaisella kohtuullinen aika siivota myyntikuvia varten??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huuuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voihan ne tavarat kuvien ottamisen ajaksi nakata vaikka pahivlaatikkoon ja vaatteet jätesäkkeihin. Eihän niiden tarvi kuvissa näkyä. Näytön ajaksi roudaat ne tavarat vaikka autoon tai kellarikomeroon tai jos naapurissa on joku tutti joka voisi kanat tunniksi ottaa.

[QUOTE="Veera";30738588]Voihan ne tavarat kuvien ottamisen ajaksi nakata vaikka pahivlaatikkoon ja vaatteet jätesäkkeihin. Eihän niiden tarvi kuvissa näkyä. Näytön ajaksi roudaat ne tavarat vaikka autoon tai kellarikomeroon tai jos naapurissa on joku tutti joka voisi kanat tunniksi ottaa.[/QUOTE]

:laugh:

Sori,tiedän kännyn automatiikan mutta nauratti silti.

[QUOTE="Veera";30738588]Voihan ne tavarat kuvien ottamisen ajaksi nakata vaikka pahivlaatikkoon ja vaatteet jätesäkkeihin. Eihän niiden tarvi kuvissa näkyä. Näytön ajaksi roudaat ne tavarat vaikka autoon tai kellarikomeroon tai jos naapurissa on joku tutti joka voisi kanat tunniksi ottaa.[/QUOTE]

Tutti ottaa kanat tunniksi :D hulvatonta :laugh:

Ratkaisu: kamat jätesäkkiin ja siirtelette jätesäkkiä aina niin ettei se näy kuvissa. Kuvien oton jälkeen kippaat vaan kamat jätesäkistä takaisin hujanhajan kämppää niinkuin aiemminkin.

Mutta ap:n ongelmahan oli se, että hänellä on juuri tällä hetkellä menossa kiireinen vaihe elämässään ja opiskeluissaan. Uskon sen, lasten kanssa opiskelleena: kun tehtävien palautuksen deadline painaa, ei siivoaminen ole ykkösprioriteetti! Ap:lle olisi sopinut näyttö maanantaille, mutta vuokranantaja halusi ottaa kuvat perjantaina, joilloin ap:llä ei ole mahdollisuutta siistiä asuntoa. Eli ilmoita vuokranantajalle, että perjantai EI KÄY!

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30737049:
Etkö voisi hankkia vaikka muutaman laatikon, johon heittelet irtokamat kuvauksen ajaksi.

En ehtinyt lukea kuin tähän viestiin asti niin alkoi vituttaa. Miksi ap:n pitäisi ostaa säilytyslaatikoita? Tietenkään et ap osta mitään kalusteita tai muutenkaan näe kohtuutonta vaivaa. Vuokralainen päättää itse asuntonsa sisustuksesta, myyntikuvia varten ei tarvitse sisustaa ja lavastaa yhtään mitään. Sinulla ei todellakaan ole velvollisuutta osallistua vuokranantajasi asunnon myynnin edistämiseen!

Kuvia ei ole pakko ottaa ollenkaan, tai vuokranantaja voisi kuvata vaan vaikka keittiökalusteet (tyyliin hella yms, josta näkee millaisia ovat). Eivät asunnonhakijat tarvitse kuvia ap:n tavaroista.

Vuokranantajan olisi kannattanut kuvata asuntonsa silloin, kun siellä ei vielä asunut ketään. En ymmärrä tuota, että otetaan kuvia toisen tavaroista. Olen joskus nähnyt vuokra-asuntoilmoituksissa sellaisiakin kuvia, joissa on suoraan kuvattu vuokralaisen seinällä olevia valokuvia! Mitä järkeä? Ne kuvat eivät kerro asunnosta mitään.

No aapee on muutenkin muuttamassa, niin nyt vaan pakkaa ne pikkutilpehöörät laatikoihin. Ei niitä elämiseen tarvita.

Ja onhan se vähän huolestuttavaa, jos äiti-ihmisellä koti on tuommoisessa kunnossa..

Millaisessa kunnossa? Mikä on huolestuttavaa sotkuisuutta?

Asuntoilmoituksissa normaalit elämisen merkit, kuten työpöydällä oleva paperikasa, kylppärin hyllyllä sekaisin olevat meikit ja valtava arsenaali shampoopulloja, tiskipöydällä olevat tiskausta odottavat astiat, yöpöydällä olevat silmälasit ja piilolasikotelo, lastenhuoneen lattialla olevat lelut jne ovat myynnin kannalta huono. Mutta eivät ne kämppää sotkuiseksi tee. Eikä edes varsinainen sotkuisuus ole sinänsä mitään huolestuttavaa.

Itse en ainakaan näkisi yhtään vaivaa vuokranantajan vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30739258:
En ehtinyt lukea kuin tähän viestiin asti niin alkoi vituttaa. Miksi ap:n pitäisi ostaa säilytyslaatikoita? Tietenkään et ap osta mitään kalusteita tai muutenkaan näe kohtuutonta vaivaa. Vuokralainen päättää itse asuntonsa sisustuksesta, myyntikuvia varten ei tarvitse sisustaa ja lavastaa yhtään mitään. Sinulla ei todellakaan ole velvollisuutta osallistua vuokranantajasi asunnon myynnin edistämiseen!

Kuvia ei ole pakko ottaa ollenkaan, tai vuokranantaja voisi kuvata vaan vaikka keittiökalusteet (tyyliin hella yms, josta näkee millaisia ovat). Eivät asunnonhakijat tarvitse kuvia ap:n tavaroista.

Vuokranantajan olisi kannattanut kuvata asuntonsa silloin, kun siellä ei vielä asunut ketään. En ymmärrä tuota, että otetaan kuvia toisen tavaroista. Olen joskus nähnyt vuokra-asuntoilmoituksissa sellaisiakin kuvia, joissa on suoraan kuvattu vuokralaisen seinällä olevia valokuvia! Mitä järkeä? Ne kuvat eivät kerro asunnosta mitään.

En puhunut mistään säilytyslaatikoista. Pitäähän ap:n joka tapauksessa hankkia laatikoita muuttoa varten. Miksei voisi kerätä niitä irtotavaroita jo sitäkin varten niihin laatikoihin, kun ne ihan ilmiselvästi häntä itseäänkin häiritsee?

Ja mitä sinä nyt tarkoitat, kun toisaalta sanot, ettei ole velvollisuutta siivota, mutta toisaalta sanot, ettei saa kuvata toisen tavaroita? Miten sinä ajattelit, että niitä kuvia otetaan, jos ei voi pyytää siivoamaan, muttei myöskään saa ottaa kuvia, jossa näkyy toisten tavaroita?

Tuliko mieleen sellainen, että sitä asuntoa ei ehkä ole ollut tarkoitus laittaa myyntiin vielä silloin, kun ap on asuntoon muuttanut? Ja kämppähän voi olla ihan eri näköinen nyt kuin silloin, kun ap sinne muutti. Tottakai ne kuvat otetaan mahdollisimman lähellä myyntihetkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30739287:
En puhunut mistään säilytyslaatikoista. Pitäähän ap:n joka tapauksessa hankkia laatikoita muuttoa varten. Miksei voisi kerätä niitä irtotavaroita jo sitäkin varten niihin laatikoihin, kun ne ihan ilmiselvästi häntä itseäänkin häiritsee?

Ja mitä sinä nyt tarkoitat, kun toisaalta sanot, ettei ole velvollisuutta siivota, mutta toisaalta sanot, ettei saa kuvata toisen tavaroita? Miten sinä ajattelit, että niitä kuvia otetaan, jos ei voi pyytää siivoamaan, muttei myöskään saa ottaa kuvia, jossa näkyy toisten tavaroita?

Tuliko mieleen sellainen, että sitä asuntoa ei ehkä ole ollut tarkoitus laittaa myyntiin vielä silloin, kun ap on asuntoon muuttanut? Ja kämppähän voi olla ihan eri näköinen nyt kuin silloin, kun ap sinne muutti. Tottakai ne kuvat otetaan mahdollisimman lähellä myyntihetkeä.

No, jos ap:lla ei juuri nyt ole aikaa pakata muuttoa varten, niin sitten ei ole.

Tarkoitin sellaisia kuvia, joissa kuvataan enemmän irtaimistoa. Olen nähnyt asuntoilmoituksen yhteydessä kuvia vuokralaisen kirjoituspöydästä tai esim. juuri seinällä olevista tauluista ja valokuvista - mitä tällainen kuva kertoo itse asunnosta? Ei mitään. Kyseessä ei siis ollut yleiskuva huoneesta, vaan kuvissa oli kuvattu asunnon sisustusta, siis tavaroita.

Asuntoilmoituksiin ei tarvitse dokumentoida joka senttiä asunnosta. Voi ottaa sellaisia kuvia, joissa näkyy ikkunanäköala, keittiön kalusteet (joista huomaa niiden tyylin, kunnon, yms- siis hella, jääkaappi, kaapistot... näiden yhteydessä on yleensä aika neutraalia tavaraa kuten jotain maustepurkkeja tai tiskiharja, minkä näkyminen kuvassa on ihan eri asia kuin henkilökohtaiset valokuvat), kylppäristä joku kuva sellaisesta kuvakulmasta, jossa ei kuvata niinkään vuokralaisen hyllyjen sisältöä, vaan josta kävisi ilmi kylppärin kunto.

Kaikissa asuntoilmoituksissa ei kovin paljon kuvia olekaan. Vuokranantajan täytyy sitten valita, kuvaako sotkuista kämppää (mikä heikentää myyntiä) vai odottaako kuvien kanssa muutaman viikon ja myy siihen asti vähemmillä kuvilla. Voihan hän ottaa kuvia lisää sitten, kun vuokralainen on muuttanut pois.

Miksi ap:n pitäisi nähdä vaivaa asian eteen, mikä ei hyödytä häntä itseään? Miksi hän siivoaisi itselleen sopimattomana ajankohtana vuokranantajan takia?

Alkuperäinen kirjoittaja täh?;30738087:
Ei vuokralaisen tarvi siivota yhtään mitään näyttöjen ajaksi. En minä ainakaan siivoaisi.

Mie en ainakaan kehtais olla siivoamatta.

No me ollaan päivät töissä, illat olen koulussa, meillä on kaksi pientä lasta, silti ehdin siivota. Jos roipetta on niin paljon, ettei mihinkään kaappiin net mahdu, niin karsisin ehdottomasti osan pois. Ja ostaisin omaa säilytyskalustoa, ja niitä jo mainittuja laatikoita, joihin nakkoisin rompetta syrjään. En vois kuvitellakaan asuvani kämpässä jossa kaikki tavarat on lattioilla ja sohvilla hujan hajan, tai leivän murusia ei ehtisi imuroida (siihen menee ehkä pari minuuttia). Elämän hallita ongelmaa minäkin epäilen.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30739301:
No, jos ap:lla ei juuri nyt ole aikaa pakata muuttoa varten, niin sitten ei ole.

Tarkoitin sellaisia kuvia, joissa kuvataan enemmän irtaimistoa. Olen nähnyt asuntoilmoituksen yhteydessä kuvia vuokralaisen kirjoituspöydästä tai esim. juuri seinällä olevista tauluista ja valokuvista - mitä tällainen kuva kertoo itse asunnosta? Ei mitään. Kyseessä ei siis ollut yleiskuva huoneesta, vaan kuvissa oli kuvattu asunnon sisustusta, siis tavaroita.

Asuntoilmoituksiin ei tarvitse dokumentoida joka senttiä asunnosta. Voi ottaa sellaisia kuvia, joissa näkyy ikkunanäköala, keittiön kalusteet (joista huomaa niiden tyylin, kunnon, yms- siis hella, jääkaappi, kaapistot... näiden yhteydessä on yleensä aika neutraalia tavaraa kuten jotain maustepurkkeja tai tiskiharja, minkä näkyminen kuvassa on ihan eri asia kuin henkilökohtaiset valokuvat), kylppäristä joku kuva sellaisesta kuvakulmasta, jossa ei kuvata niinkään vuokralaisen hyllyjen sisältöä, vaan josta kävisi ilmi kylppärin kunto.

Kaikissa asuntoilmoituksissa ei kovin paljon kuvia olekaan. Vuokranantajan täytyy sitten valita, kuvaako sotkuista kämppää (mikä heikentää myyntiä) vai odottaako kuvien kanssa muutaman viikon ja myy siihen asti vähemmillä kuvilla. Voihan hän ottaa kuvia lisää sitten, kun vuokralainen on muuttanut pois.

Miksi ap:n pitäisi nähdä vaivaa asian eteen, mikä ei hyödytä häntä itseään? Miksi hän siivoaisi itselleen sopimattomana ajankohtana vuokranantajan takia?

Varmaan siksi, jos ei halua niitä irtokamojaan kuvattavan.

En minä mistään sisustamisesta vuokranantajan eduksi puhunutkaan. Ihan vain ehdotin, että jos muutto on kuitenkin edessä ja irtokamat ovat ongelma hänelle itselleenkin, niin hänhän voisi hankkia laatikoita jo nyt, niin ratkeaa monta ongelmaa samaan aikaan. 1) Irtokamat eivät loju nurkissa ja on siistimpää. 2) Hän saa jo muuttoa varten hieman pakattua. 3) Vuokranantaja saa otettua kuvat, joissa ei näy hänen omaisuuttaan. Mutta onhan se nyt sitten ilmeisesti kohtuutonta, jos tästä seuraisi myös se, että vuokranantaja saisi otettua omistamastaan asunnosta kuvat ja pääsisi oikein hyötymään.

Minä luulin, että ap halusi tilanteeseensa ratkaisua ja sitä ehdotin. Sinun ehdotuksesi on siis "älä vain tee yhtään mitään", vai?

No me ollaan päivät töissä, illat olen koulussa, meillä on kaksi pientä lasta, silti ehdin siivota. Jos roipetta on niin paljon, ettei mihinkään kaappiin net mahdu, niin karsisin ehdottomasti osan pois. Ja ostaisin omaa säilytyskalustoa, ja niitä jo mainittuja laatikoita, joihin nakkoisin rompetta syrjään. En vois kuvitellakaan asuvani kämpässä jossa kaikki tavarat on lattioilla ja sohvilla hujan hajan, tai leivän murusia ei ehtisi imuroida (siihen menee ehkä pari minuuttia). Elämän hallita ongelmaa minäkin epäilen.

Leivänmurut pöydän alla "elämän hallinan ongelma"?

:laugh:

Siellä on taas joku, joka yrittää päteä sillä, että muistaa imuroida leivänmurut. Oikeasti. Ihmiset. Hankkikaa elämä. Käyttäkää aivojanne. Teillä kuitenkin toivottavasti sellainenkin elin on.

Kalusteethan on muuten vuokranantajan ei vuokralaisen, se oli valmiiksi kalustettu mihin hää on muutanut, joten voi mahdollisesti olla laittamassa myyntii kalusteineen. Itse en ainakaan kiinnostu asunnosta, jossa on kuvattu ikkunaa tai hellaa, mua kiinnostaa asunnon koko, miten ikkunat sijoittuu asunnossa, millaisessa kunnossa pinnat on yms.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30739324:
Varmaan siksi, jos ei halua niitä irtokamojaan kuvattavan.

En minä mistään sisustamisesta vuokranantajan eduksi puhunutkaan. Ihan vain ehdotin, että jos muutto on kuitenkin edessä ja irtokamat ovat ongelma hänelle itselleenkin, niin hänhän voisi hankkia laatikoita jo nyt, niin ratkeaa monta ongelmaa samaan aikaan. 1) Irtokamat eivät loju nurkissa ja on siistimpää. 2) Hän saa jo muuttoa varten hieman pakattua. 3) Vuokranantaja saa otettua kuvat, joissa ei näy hänen omaisuuttaan. Mutta onhan se nyt sitten ilmeisesti kohtuutonta, jos tästä seuraisi myös se, että vuokranantaja saisi otettua omistamastaan asunnosta kuvat ja pääsisi oikein hyötymään.

Minä luulin, että ap halusi tilanteeseensa ratkaisua ja sitä ehdotin. Sinun ehdotuksesi on siis "älä vain tee yhtään mitään", vai?

Minun ratkaisuni on se, että ap kertoo vuokranantajalle, milloin hänelle sopii se kuvien ottaminen. Vuokranantajan ehdottama päivä ei sopinut, joten se ei sitten sovi. Ei tämä niin mene, että vuokranantaja sanelee ja vuokralainen mukautuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30739339:
Minun ratkaisuni on se, että ap kertoo vuokranantajalle, milloin hänelle sopii se kuvien ottaminen. Vuokranantajan ehdottama päivä ei sopinut, joten se ei sitten sovi. Ei tämä niin mene, että vuokranantaja sanelee ja vuokralainen mukautuu.

Niin, mutta ap:n ongelma oli myös se, että hän ei ehdi siivoamaan ja siinä on kova työ. Se parin viikon lisäaika ei käsittääkseni tuo ap:lle yhtään lisää tunteja vuorokauteen eikä helpota siivousurakkaa. Minä ehdotin niitä laatikoita ratkaisuksi siihen.

Kai ne kuvat olisi otettu jo aikoja sitten, jos vuokranantaja olisi sanellut jonkin päivän ja ap olisi siihen mukautunut.

No senkin puolesta kannattaa niitä säilytyslaatikkoja hankkia, että saa osan leluista pois käytöstä, samoin osan niistä meikeistä ja muusta kosmetiikasta. Jos kämpässä on tosi vähän tilaa, silloin kannataa ihan suosiolla pitää esillä ja käytössä vaan ne tavarat joita tarvii. Ylimääräiset vaatteet laatikoihin, samoin ne miljoonat meikit ja shampoot ja legot. Laatikoita voi säilyttää päällekkäin, hyvässä tapauksessa myös sängyn alla.

Epäilyttää, että ap on entisen opiskeluaikaisen soluasunnon kämppis. Kun olin poissa koko kesän muualla, niin sinä aikana ei oltu asunnon kylppäriä pesty varmaan kertaakaan. Pesuallas oli ruskeana, samaten vessanpönttö ja suihkukin oli aika karmeassa kunnossa. Ei varmaan ollut aikaa, kuten ap:llakaan, piti ehtiä bilettämään kesän ajan. Oli sitten pessyt paikat, kun huomasi minun palanneen. Sen kerran on pitänyt omassa vessassa miettiä, että uskaltaako tätä ylipäätään käyttää törkyisyyden takia. Mutta kylppäri on sellainen paikka, mistä mahdollinen ostaja haluaisi nähdä kuvatkin, että viitsiikö ylipäätään lähteä katsomaan paikan päälle. Kylppäri ja keittiö ovat sellaiset, joiden perusteella moni tekee päätöksen, niiden remppaaminen on iso ja kallis urakka.

Ap kirjoitti että on vuokrannut kämpän kalustettuna, hänellä ei ole omia huonekaluja. Miksi lähteä ostelemaan toisen kämppään huonekaluja, jotka eivät kenties sovi seuraavaan asuntoon ollenkaan? varsinkaan opiskelijan budjetilla.

Yhteistyössä