Vuokralla olevat:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FANG-ANN-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja myös espoolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:
Täähän onki mun lempiaihe.....Asutaan 3h+k+s+parveke ja muutin tähän toukokuussa 2007 jolloin vuokra oli 540e.Tän vuoden tammikuussa nousi 620e ja nyt tammikuussa nousee 705e :o :o :o |O Että näin Espoossa.Tänne ei ole tehty eikä tehdä mitään remppaa ja täältä pitää mennä leikkipuistoonkin bussilla |O Niin ja neliöitä on hurjat 62 ja meitä on neljä.

Hirveät nousut! Käsittämätöntä!

Onko kaupungin asunto? Meille ei edes kaupunki ole tarjonnut ikinä mitään.
ter. 630euroa/44 neliötä.

Joo siis JÄRKYT nousut!!!!!! |O :o :o :| tarviiki miehelle kertoa niin ei oo sit niin vttuuntunu meiän 50e noususta :whistle:

Meillä kaupungin vuokra-asunto 3h+k+s, 2 kerroksinen rivari 83 neliöö. Vuokra on nyt 710e (vesineen) ja nyt vuodenvaihteessa nousee 754e... Meille kyllä tehtiin just kylppäriremppa, mutta tuo vuokrankorotus olis tullut ilman sitäkin. Omaa taloa koko ajan etsitään.

40m2, 1h+tupakeittiö+sauna, vesimaksuineen ~683?. Ja nousee viimeistään maaliskuussa, en vielä tiedä paljonko. Veikkaisin, että maaliskuun jälkeen menee 700 euroa rikki.. :o

Ja joo, olen ollut asumisoikeusasuntojonossa nyt reilut puolitoista vuotta. Sinä aikana jono on saattanut lyhentyä ehkä muutamalla jonottajalla. :headwall:

Meillä 71m2, vuokra nousee maaliskuussa 797 euroon. Oli 630e 3,5 vuotta sitten kun muutettiin tänne mutta sen jälkeen asunnossa on ollut kylpyhuoneremontti, asennettu laminaatit ja parvekelasit, keittiö oli remontoitu juuri kun muutettiin.

Asossa asutaan ja vastike nousee 84 euroa. Se on v***u sentään 500 mk!

Nyt aletaan katsoa omaa ihan tosissaan, kun hiljalleen alkaa jo oman maksaminen tulla kuukaudessa edullisemmaksi kuin täällä asuminen. Toivottavasti asuntojen hinnat lähtevät nyt alamäkeen kuten ennustettu on.

3 h+k 75,5 m2 vuokra nyt 496 vesineen. Tammikuussa se on tuosta 30 euroa enemmän prkl! Ja täällä ei kans mitään tehdä! Elokuussa meni pistorasia rikki eikä vieläkään olla tultu korjaamaan kattomassa kyllä käytiin. Siihen se sitten jäi.

3h+k+kph, puutalo alle kilometri isohkon kaupungin keskustasta. Neliöitä 68. Vuokra 490e plus vesi 17e per nenä. Lämmitys ei kuulu vuokraan, täällä uudet sähköpatterit, yks varaava takka ja kaks kakluunia. Aikoinaan hyvin rakennettu, onhan tämä vanha mutta keittiö ja kph rempattu 3v sitten, uudet tapetit laitettiin kun muutettiin. Vuokraisäntä osti tiskikoneenkin. Aluks ajattelin et on kallis, mut moni maksaa keskustan ulkopuolella olevasta kaksiosta saman ku me tästä niin ei oikeesti ole tässä vuokra kovin paha.

Alkuperäinen kirjoittaja Evenstar:
40m2, 1h+tupakeittiö+sauna, vesimaksuineen ~683?. Ja nousee viimeistään maaliskuussa, en vielä tiedä paljonko. Veikkaisin, että maaliskuun jälkeen menee 700 euroa rikki.. :o

Ja joo, olen ollut asumisoikeusasuntojonossa nyt reilut puolitoista vuotta. Sinä aikana jono on saattanut lyhentyä ehkä muutamalla jonottajalla. :headwall:

ANTEEKS??? :o Siis tä? Miksi et hae vaikka ihan tavisvuokralle muualle? Kuka oikeesti maksaa YHSIÖSTÄ niin paljon et kolmiossakin tekis tiukkaa tuo summa.

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
ANTEEKS??? :o Siis tä? Miksi et hae vaikka ihan tavisvuokralle muualle? Kuka oikeesti maksaa YHSIÖSTÄ niin paljon et kolmiossakin tekis tiukkaa tuo summa.
Ei tuo ole Helsingistä mitenkään poikkeuksellinen summa. Kolmiot täällä on helposti yli tonnin. Duunikaverille just tarjottiin kivaa kolmiota Arabianrannasta, mutta kun vuokrassa oli tosiaan neljä numeroa... Hän ei sinne muuta, kun varaa ei ole, mutta joku sinnekin varmasti muuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja aika kallista:
Ei tuo ole Helsingistä mitenkään poikkeuksellinen summa. Kolmiot täällä on helposti yli tonnin. Duunikaverille just tarjottiin kivaa kolmiota Arabianrannasta, mutta kun vuokrassa oli tosiaan neljä numeroa... Hän ei sinne muuta, kun varaa ei ole, mutta joku sinnekin varmasti muuttaa.

Niimpä. Mun vähätuloisena vaikee ymmärtää vaan et joku maksaa yksiöstä noin paljon. Ei kai keskustassa oo pakko asua, ellei sit ihan kansanedustaja ja lääkäri oo
:D

Vedit pohjat. Helsinki kyseessä?
Me ollaan oltu kaks vuotta asojonossa. Pari kertaa on tarjottu, mutta ne on olleet liian pieniä asuntoja.
Nyt tuli kirje, että "Valitettavasti emme ole pystyneet tarjoamaan teille haluamaanne asuntoa, suosittelemme katsomaan kaupungin vuokra-asuntoja" tms. Joopajoo. Paljon auttaa, kun niitäkin on jonotettu jo kuukausitolkulla eikä mitään vapaudu.

Tervetuloa Helsinkiin asumaan... :headwall: Ja en siis asu edes kantakaupungissa, vaan merenrantalähiössä metroradan varrella. Matka keskustaan kestää vajaat 15 minuuttia.

Kaupungin asuntoon mulla ei olisi mitään jakoa, koska olen työssäkäyvä sinkku ja mulla on vakkariduuni. Enkä sitä paitsi ole tällä hetkellä edes kirjoilla Hesassa.

Lisäksi olen aika kranttu asuinalueiden suhteen, enkä halua muuttaa esimerkiksi yhtään nykyistä asuinpaikkaani idemmäksi.. Myös kulkuyhteyksien pitää olla hyvät (lue: metro tai juna), koska mulla ei ole autoa ja työpaikan tai oikeastaan työpisteen sijainti vaihtelee sen mukaan, mihin projektiin minut milloinkin tyrkätään. Tällä hetkellä projekti sijaitsee Espoon puolella, joten vuokran päälle tulee vielä seutulippu, joka ensi vuoden alusta lähtien maksaa 84,40?/kk.

Tervetuloa Helsinkiin asumaan... :headwall: Ja en siis asu edes kantakaupungissa, vaan merenrantalähiössä metroradan varrella. Matka keskustaan kestää vajaat 15 minuuttia.

Kaupungin asuntoon mulla ei olisi mitään jakoa, koska olen työssäkäyvä sinkku ja mulla on vakkariduuni. Enkä sitä paitsi ole tällä hetkellä edes kirjoilla Hesassa.

Lisäksi olen aika kranttu asuinalueiden suhteen, enkä halua muuttaa esimerkiksi yhtään nykyistä asuinpaikkaani idemmäksi.. Myös kulkuyhteyksien pitää olla hyvät (lue: metro tai juna), koska mulla ei ole autoa ja työpaikan tai oikeastaan työpisteen sijainti vaihtelee sen mukaan, mihin projektiin minut milloinkin tyrkätään. Tällä hetkellä projekti sijaitsee Espoon puolella, joten vuokran päälle tulee vielä seutulippu, joka ensi vuoden alusta lähtien maksaa 84,40?/kk.

Aivan :| ok :hug:

Yhteistyössä