Vuokranantaja aikoo käyttää vuokratakuun remonttiin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gorthaur
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Gorthaur

Aktiivinen jäsen
25.06.2007
2 955
4
38
Isäni kuoli pari kuukautta sitten ja oli vuokralla kaksiossa. Kyseinen kerrostalo on rakennettu 1970-luvun lopulla ja asunto on alkuperäisessä kunnossa. Nyt vuokranantaja väittää isäni pistäneen kämpän täysin remonttikuntoon ja aikoo pitää vuokratakuun ja vaatii lisäksi 25% remonttilaskusta. No tuota remonttirahaa se jätkä ei tule saamaan, mut voiko se tosiaan pitää sen vuokratakuun vaan ilmottamalla pitävänsä sen? :o
Se kämppä vaatii päivitystä joka tapauksessa, oli isäni asunut siinä tai ei. Vikalistassa oli laitettua syyksi pinttynyttä likaa seinissä, parvekkeen oven lukko rikki, naulan reikiä seinissä, kulunut maali yms. Musta toi kaikki menee normaalin kulumisen piikkiin, kun kyse on 30 vuotta vanhasta materiaalista?! Isä asui siinä kaksi vuotta, joiden aikana sillä oli kolme puolenvuoden "reissua", joten asunnossa on oltu melkosen vähän. Musta tässä on kyse vaan ahneen paskiaisen rahastusyrityksestä nyt kun se huomasi tässä olevan sopiva tilaisuus.

No ei mun mielestäni voi ottaa, kaikki nuo ovat normaalia kulumista.. ja vielä 25% remonttirahaa, huhhuh... sehän on 1/4 koko remontista. Remontilla saa asunnon arvoa nousemaan, meinaako sen teillä siis maksattaa..

sanokaa nyt joku joka oikeesti tietää ni tähän jotain

Todellakin menee normaalin kulumisen piikkiin! Toi vuokraisäntä kalastelee! Todella härskiä mielestäni tuollainen. Lakimiestä vaan kehiin jos muuten ei äijä usko! :kieh: |O

"parvekkeen oven lukko rikki" HITTO TOI KUULUU VUOKRANANTAJAN KORJATA :whistle:

Ei voi pitää, mut tuollaisissa tapauksissa olisi hyvä olla jotain todisteita asunnon kunnosta esim. kuvia. Me ollaan otettu aina vuokra-asuntoon muuttaessa kuvia, jos on ollut jotain valmiiksi rikki tai muuten vialla ja lähtiessä samoin ja katsottu, että kuviin varmasti jää päivämäärä. Juuri yhden tällaisen aikaisemman tapauksen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Gorthaur:
Soitin sille ukolle ja se vetoaa siihen, et isä oli alkkis. Sitähän se oli, mut sen verran fiksu alkkis, et lähti muualle kupittelemaan.
Mihin kantsis ottaa yhteyttä?

Varmaan johonkin kuluttaja-asiamieheen...

Oon jo tästä puhunut oikeusaputoimistossa perunkirjoituksen yhteydessä ja siellä se avustaja kehotti jättämään asian sikseen, kun vuokranantaja on kerran päättänyt pitää sen rahan :o Kait sitä sitten oikeesti tarttee soittaa sinne kuluttaja-asiamiehelle :kieh:

Oon jo tästä puhunut oikeusaputoimistossa perunkirjoituksen yhteydessä ja siellä se avustaja kehotti jättämään asian sikseen, kun vuokranantaja on kerran päättänyt pitää sen rahan :o Kait sitä sitten oikeesti tarttee soittaa sinne kuluttaja-asiamiehelle :kieh:

Tääähh??
Todellakin suosittelen soittoa kuluttaja-asiamiehelle

Mä en ainakaa ihan periaatteesta jättäis asiaa siihen, että jos se vuokraisäntä nyt vaan haluaa pitää sen takuun. Kai vuokralaisillakin jotain oikeuksia on. Soita sinne kuluttaja-asiamiehelle, kyllä ne tietää miten kannattaa toimia.

Voi herramanjestas, eihän se nyt voi olla peruste maksattaa remonttia vuokralaisella, että tämä on ollut alkkis!
Vaikuttaa siltä, että yrittää tosiaan saada teidät maksamaan, aattelee kai, että perikunnan rahojahan ne on eikä kukaan jaksa tapella vastaan...

Vuokralaisten keskusliitosta voi varmaan myös kysellä neuvoja.

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:

Tääähh??
Todellakin suosittelen soittoa kuluttaja-asiamiehelle

Mä ottasin yhteyden kuluttaja-asiamiehen sijhasta juristiin.

Moi samerim

Joo, tonne kuluttajavirastoon kannattaa ottaa yhteyttä. Mullakin oli ahne vuokranantaja, joka yritti kusettaa kalliin vuokratakuun itellensä. Mutta eipäs sitten onnistunutkaan !

Parilla ammattiliitolla on jäsenetuna yhden lakitoimiston puhelinpalvelu ilmaiseksi!
Mä käyttäisin sitä hyväkseni jos olisin sun tilanteessa. Kysyisin lakimiehen neuvoa.

vuokralaisten keskusliitto neuvoo. maksullinen palvelunumero, mutta soita nyt kesäkuun aikana, sillä heinäkuussa liitto lomailee (oma kokemus viime kesältä). olisinpa itsekin ennakoinut vuokranantajan tempaukset ja soittanut neuvontaan ajoissa.

"Neuvontanumeromme 0600-91515 (1,67?/min) palvelee kaikkia soittajia."

Kannattaa ottaa oikeasti kuva joka kulumasta ja tahrasta mikä kämpässä on sisään muuttaessa. Mun sukulainen, joka on itse vuokranantaja, ottaa myös itse kuvat asunnosta (vuokralaisen kanssa yhdessä). Ei sitten tarvitse vääntää asiasta jälkikäteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Longchamp:
Todellakin menee normaalin kulumisen piikkiin! Toi vuokraisäntä kalastelee! Todella härskiä mielestäni tuollainen. Lakimiestä vaan kehiin jos muuten ei äijä usko! :kieh: |O

"parvekkeen oven lukko rikki" HITTO TOI KUULUU VUOKRANANTAJAN KORJATA :whistle:

Ei kaikki, mikä kämpässä rikki on, kuulu vuokrantajan kustannettavaksi :whistle:

Mulla oli vähän samanlainen tilanne kun äitini kuoli. Ilmoitin tyynesti etten aio maksaa enää seuraavan kuun vuokraa. Vuokranantaja meinasi repiä verkkarinsa, mutta hiljeni kummasti kun sanoin että mulla on äitini kuitit tallella usealta vuodelta jolloin on maksanut "ylimääräistä vuokraa" vuokransäännöstelyn ajalta.
Kerroin tyynesti meneväni mielelläni oikeuteen asiasta koska olen itseasiassa saamapuolella vaikka joutuisinkin seuraavan kuun vuokran maksamaan....

Yhteistyössä