Vuokrasopimuksen purkaminen ja muutto, alle viikossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja edelleen pulma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

edelleen pulma

Vieras
Tuossa hieman pohjaa, jos jotakin kiinnostaa:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1677167

Mä soitin lakipuhelimeen ja sieltä sanoi, että rauhassa asutte kuun loppuun, ei meitä ennen sitä häädetä.

Sossun kanssa puhuin myös ja sossu soitti vuokranantajalle, ehdotti että kahdesta sisässä olevasta takuusta, toisen vähentäisi ja meille jäisi viimeinen päivä maksettavaa alle yksi vuokra.
Ensin suostui, mutta ehtona olisi ikäänkuin ollut että sossu maksaisi sen alle yhden vuokran heti.
Sossusta sanoi, että hänen mukaansa se ei mene noin, että voisi meidät häätää ennen kuun loppua, kun ei ole oikeuden päätöstä, eikä sellaista tulisi saamaankaan tällä aikataululla.
Yritin soittaa paikkakunnan oikeusaputoimistoon, mutta se on suljettu. Sinne kehotti sossusta soittamaan ja selvittämään, että ei saa meitä häädettyä ennen kuun loppua..

Sossu oli yrittänyt selvittää miten meinaa meidät häätää ennen kuun loppua, mutta ei ollut saanut vastausta.

Mä en oikein tiedä miten pitäisi nyt menetellä.

Eli siis vuokranantajalla on kaksi takuuvuokraa ja reilu 1,5 vuokraa on avoinna. Eikä suostu edes yhtä vuokraa vähentämään takuusta.

en kyl ymmärrä sun vuokra isäntääkään. jos kerran teillä on takuuna 2kk vuokraa ja 1,5 maksamatta niin siinähän on jo tarpeeksi. en kyl voi ymmärätt millä konstilla teijät häätäiskään. poliisin voi tietty soittaa mutta uskon että poliisikin selvittäää tilanteen kummankin kantilta ja sitten vasta toimii.

Alkuperäinen kirjoittaja vantaalainen:
Oletko kysynyt seurakunnasta apua ?
Seurakunnalla on myös vuokra-asuntoja, joita voi vuokrata....

No siis me ollaan muuttamassa, että viimeinen päivä tämä asunto olisi tyhjä. Mutta ei jaksa odottaa sitä aikaa tuo vuokranantaja.
Nyt pitäisikin juuri saada varmuus oikeudellisesti että onko hänellä mahdollisuutta saada meitä ulos...tarkalleen ottaen huomenna..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No siis me ollaan muuttamassa, että viimeinen päivä tämä asunto olisi tyhjä. Mutta ei jaksa odottaa sitä aikaa tuo vuokranantaja.
Nyt pitäisikin juuri saada varmuus oikeudellisesti että onko hänellä mahdollisuutta saada meitä ulos...tarkalleen ottaen huomenna..

Voi, että...
kuulutko liittoon ? Saisitko sieltä lakiapua ?
Miten tuomioistuimeen otetaan yhteyttä ?

Yleensä päätös sopimuksen purkamisesta haetaan tuomioistuimelta. Jos vuokralainen toimii selvästi sopimuksen tai lain vastaisesti, vuokranantaja voi purkaa sopimuksen välittömästi ilman tuomioistuimen päätöstä.

Voi, että...
kuulutko liittoon ? Saisitko sieltä lakiapua ?
Miten tuomioistuimeen otetaan yhteyttä ?

Yleensä päätös sopimuksen purkamisesta haetaan tuomioistuimelta. Jos vuokralainen toimii selvästi sopimuksen tai lain vastaisesti, vuokranantaja voi purkaa sopimuksen välittömästi ilman tuomioistuimen päätöstä.

se takuu on tarkoitettu siihen että jos teidän muutettua kämppään jää korjattava mitä ette maksa sen voi ottaa takuusta. joten ymmärrän ettei noinkin epäluotettavan asukkaan takuurahoja halua käyttää vuokraan jos niitä tarvitaankin remppaan. ja epäluotettavalla tarkoitan sitä että on lähes 2kk vuokrat maksamatta...

Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
en kyl ymmärrä sun vuokra isäntääkään. jos kerran teillä on takuuna 2kk vuokraa ja 1,5 maksamatta niin siinähän on jo tarpeeksi. en kyl voi ymmärätt millä konstilla teijät häätäiskään. poliisin voi tietty soittaa mutta uskon että poliisikin selvittäää tilanteen kummankin kantilta ja sitten vasta toimii.

sepä se...kun en mäkään ymmärrä. Tosin mä olen kuullut useammalta taholta, että tämän vuokranantajan kanssa pitää olla todella tarkka, koska hän yrittää kaikin keinoin pidättää itsellään takuun/takuut.

ei ole oikeutta häätää pois huomenna,koska hänellä ei ole oikeudelta lupaa siihen eikä myöskää ulosotolta häätömääräystä !ne takuuvuokrat pitäisi riittää siihen vuokran maksuun ja ne oikeasti kelpaa siihen. vuokranantaja ei voi inttää vastaan siinä etteikö ne kelpaisi! onko tämä yksityinen ja vai julkinen vuokra-asunto? poliisit ei asialle tee mitään koska ei ole kirjallista lappua asiasta teille esitetty.

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
se takuu on tarkoitettu siihen että jos teidän muutettua kämppään jää korjattava mitä ette maksa sen voi ottaa takuusta. joten ymmärrän ettei noinkin epäluotettavan asukkaan takuurahoja halua käyttää vuokraan jos niitä tarvitaankin remppaan. ja epäluotettavalla tarkoitan sitä että on lähes 2kk vuokrat maksamatta...

Olishan sillä jäänyt yli yksi takuu vielä sisään. Joten jos sillä sisään olisi jäänyt yli 900?, niin jo on kumma että ei ylimääräistä voi vähentää. Tässä asunnossa pitäis ihan ikkunat olla rikki, että tulisi asunnon kunnosta noin iso lasku.

Ap, käytä aikasi mieluummin siihen että sovit asiasta vuokraisäntäsi kanssa ja pakkailet tavaroitanne, kuin että soittelet kaiken maailman oikeusaputoimistoihin ja sossuihin ja vatvot epäolennaiosuuksia. Kuun loppuun on aikaa 2 viikkoa, kyllä sä sen saat sovittua isännän kanssa kun puhut asiallisesti. Ihan varmasti tulee sen verran vastaan. Eikä teitä käytännössä tuona aikana minnekään häädetä, vuokraisäntä vain uhittelee.

Alkuperäinen kirjoittaja deb:
Ap, käytä aikasi mieluummin siihen että sovit asiasta vuokraisäntäsi kanssa ja pakkailet tavaroitanne, kuin että soittelet kaiken maailman oikeusaputoimistoihin ja sossuihin ja vatvot epäolennaiosuuksia. Kuun loppuun on aikaa 2 viikkoa, kyllä sä sen saat sovittua isännän kanssa kun puhut asiallisesti. Ihan varmasti tulee sen verran vastaan. Eikä teitä käytännössä tuona aikana minnekään häädetä, vuokraisäntä vain uhittelee.

no mä olen yrittänyt sopia ja sossusta on yrittänyt sopia, mutta ei auta. Yritetty on. Pakkaus on ihan hyvällä mallilla, huomenna mies tuo laatikoita lisää töistä.
Pakattavaa on enää oikeastaan keittiössä kaikki ja perheen vaatteet.

Jos olisin vuokranantaja, en mäkään suostuisi vuokria vähentämään vuokratakuusta. Ihmiset elää vuokralla oikeesti kuin siat lätissä, ja kämppä menee sen seurauksena karmeaan kuntoon. Näitä on nähty. Ei tarvi välittää mistään kun ei ole oma asunto. Voihan olla, että vuokranantajalla menee se koko 2 kuun vuokra ja enemmänkin remppatöihin. Mun mielestä ei ole mitenkään kohtuutonta vaatia, että vuokralainen maksaa vuokransa ajallaan, vai onko?!?!?

Alkuperäinen kirjoittaja ööh:
Jos olisin vuokranantaja, en mäkään suostuisi vuokria vähentämään vuokratakuusta. Ihmiset elää vuokralla oikeesti kuin siat lätissä, ja kämppä menee sen seurauksena karmeaan kuntoon. Näitä on nähty. Ei tarvi välittää mistään kun ei ole oma asunto. Voihan olla, että vuokranantajalla menee se koko 2 kuun vuokra ja enemmänkin remppatöihin. Mun mielestä ei ole mitenkään kohtuutonta vaatia, että vuokralainen maksaa vuokransa ajallaan, vai onko?!?!?

No tulis vaikka katsomaan heti kämppään, tosiaan mieti kuinka paljon asunnossa pitäisi olla korjattavaa että 1700? voisi pidättää ja näin ollen olla palauttamatta takuuta.
Asunto kuitenkin on täysin moitteettomassa kunnossa. Se nyt ei kenellekään kuulu, miksi meillä vuokra on myöhässä...mutta asuntoa ollaan aina pidetty hyvänä, mä en ikänä suostuis asumaan sikolätissä.

Alkuperäinen kirjoittaja deb:

no mä olen yrittänyt sopia ja sossusta on yrittänyt sopia, mutta ei auta. Yritetty on. Pakkaus on ihan hyvällä mallilla, huomenna mies tuo laatikoita lisää töistä.
Pakattavaa on enää oikeastaan keittiössä kaikki ja perheen vaatteet.

Ok, mutta olen edelleen sitä mieltä, että ei vuokaisäntäkään teitä ehdi käytännössä asunnosta häätämään ennen kuun loppua, joten olisin siltä osin ihan turvallisella mielellä.

No tulis vaikka katsomaan heti kämppään, tosiaan mieti kuinka paljon asunnossa pitäisi olla korjattavaa että 1700? voisi pidättää ja näin ollen olla palauttamatta takuuta.
Asunto kuitenkin on täysin moitteettomassa kunnossa. Se nyt ei kenellekään kuulu, miksi meillä vuokra on myöhässä...mutta asuntoa ollaan aina pidetty hyvänä, mä en ikänä suostuis asumaan sikolätissä.

Ok, uskon sinua kyllä. Mutta toisaalta vuokrien myöhästyminen, vaikka sitten miten inhimillisestä syystä, ei ehkä anna vuokranantajalle mitään aihetta luottamukseen teitä kohtaan. Valitettavasti. Monet vuokranantajat ovat nykyään niin liemessä holtittomien vuokralaistensa kanssa, että on ihan ymmärrettävää, että vuokranantaja haluaa jättää itselleen mahdollisimman paljon ns. "pelivaraa".

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Minusta on oikein häätää ja ottaa vuokratakuut kun on kerran vuokra myöhässä.

Niin vuokratakuut maksamattomiin...ja häätää oikeuden päätöksellä...mutta pisti vuokrasopimuksen purkamisen heti kun sanoin asunnon irti. Eli musta tuntuu enemmän että koston makua tässä.
Tosiaan oltaisi tämä kokonainen vuokra maksettu viimeinen päivä, samoin kuin asunto tyhjä viimeinen päivä..

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Minusta on oikein häätää ja ottaa vuokratakuut kun on kerran vuokra myöhässä.

Niin vuokratakuut maksamattomiin...ja häätää oikeuden päätöksellä...mutta pisti vuokrasopimuksen purkamisen heti kun sanoin asunnon irti. Eli musta tuntuu enemmän että koston makua tässä.
Tosiaan oltaisi tämä kokonainen vuokra maksettu viimeinen päivä, samoin kuin asunto tyhjä viimeinen päivä..

Lopeta nyt ap jo tuo ruikutus!!! Itse olette sopan keittäneet. Muutatte silloin kuun viimeinen päivä kämpästä pois niinkuin olette ajatelleetkin, ei teitä kukaan sieltä tän kahden viikon aikana tule pois häätämään.

Ihmetteletkö tosiaan, miksi vuokranantaja ei luota tuohon?

Tehän olette jo laiminlyöneet velvollisuutenne, lupauksenne. Useampaankin kertaan vielä.

Ok, uskon sinua kyllä. Mutta toisaalta vuokrien myöhästyminen, vaikka sitten miten inhimillisestä syystä, ei ehkä anna vuokranantajalle mitään aihetta luottamukseen teitä kohtaan. Valitettavasti. Monet vuokranantajat ovat nykyään niin liemessä holtittomien vuokralaistensa kanssa, että on ihan ymmärrettävää, että vuokranantaja haluaa jättää itselleen mahdollisimman paljon ns. "pelivaraa".

No siis joo, mä ymmärrän sua hyvin. Mutta ikävältä tuntuu että vuokranantaja yrittää tahallaan tehdä meidän elämästä vaikeaa.
Jos olis sen vajaan vuokran vähentänyt takuusta olisi hänelle jäänyt vielä reilu yksi takuu ja me oltais kokonainen vuokra maksettu samana päivänä kun palautettu avaimet, tällöin vuokra 2vk myöhässä.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Ihmetteletkö tosiaan, miksi vuokranantaja ei luota tuohon?

Tehän olette jo laiminlyöneet velvollisuutenne, lupauksenne. Useampaankin kertaan vielä.

Mitä tarkoitat tuolla, että useampaan kertaan?

Yhteistyössä