Vuokrasopimus ja parisuhde

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pilvipouta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pilvipouta"

Vieras
Oltiin aikeissa vuokrata yhteinen asunto. Sellainen missä minä asuisin koko ajan, lapseni sekä seurustelukumppani puolet ajasta. En pystyisi maksamaan vuokraa yksin, kyseessä selkeästi perheelle tarkoitettu asunto.
Miehellä on toisaalla myös oma koti, jota hänen pitää/haluaa ylläpitää(lasten takia) Yllättäen kävi ilmi että hän ei sitten suostukaan sitoutumaan yhteiseen asntoon niin, että laittaisi omaa nimeään kanssani vuokrasopimukseen. Jos ei hommat sitten toimikaan. Ei halua sitoutua kahteen asuntoon. Siis mitä? Onks tämä ihan ok toimintaa? Hän siis haluaa pitää mahdollisuuden häippästä tosta vaan(ihan kuin nimi paperissa sen estäis) ja jättää vastuun siinä tapauksessa maksusta kokonaan mulle. Mä en tosiaan pysty itse kokonaan asuntoa maksamaan,vaan ajateltiin 50/50. Sekin on hänen mielestään suunnilleen riistämistä kun mahdollistaa mun ja lasteni asumista, vaikka itse olisi siellä n. puolet kuusta.
Olen jotenkin todella loukkaantunut ja järkyttynyt. Koko loistava tulevaisuus ja suunnitelmat tai lopahtaa nyt tähän, oska musta tuo ei ole oikein. Mielipiteitä? Mitä teen?Tällä hetkellä ei olla suunnilleen puheväleissä

Vaikuttaa vähän vaikealta yhtälöltä. Meillä mies muuttamassa luokseni ja hänellä myös oma talo eri paikkakunnalla. En ajatellut vuokraa pyytää (koska maksaa siis taloa myös, josta ei myöskään järkeä lasten takia luopua vielä), mutta luonnollisesti hän osallistuu sitten muihin elämisen kustannuksiin (ruoka, varmaan vesi ja sähkö jne). Tavallaan ymmärrän miestäsi ja hänen ajattelutapaa. Oletteko olleet kauaa yhdessä?

No eihän se ole reilua maksaa 50/50, jos sinä aust asunnossa kokoajan, sinun lapsesi puolet ajasta ja mies puolet ajasta. Miehen pitäis maksaa ihan korkeintaan puolet ajasta (puolet kuukaudesta?) PUOLET. Eli sinun kuuluis jokatapauksessa maksaa VÄHINTÄÄN 75% vuokrasta ja miehen 25%. Oisko sulla edes siihen 75% varaa?

Siis olet maksattamassa miehellä asuntoa, johon haluat ja sulla ei ole varaaa. Tietty huono homma, jos mies on ensin luvannut, mutta eihän tuossa ole mitään järkeä, että mies maksaisi kaksi asuntoa.

Tossa tapauksessa kannattaisi varmaan tehdä niin, että pysyt nykyisessä asunnossasi ja mies sitten asuu siellä sen ajan minkä asuu. Et voi velvottaa miestä maksamaan puolta asunnosta jos hän ei siellä kokoajan edes asu.
Kuinka päädyitte miettimään kyseistä asuntoa? Oletitko automaattisesti että mies maksaa siitä puolet vai keskustelitteko asiasta?

Yhteistyössä