Vuosilomalta hoitovapaalle,voiko työnantaja irtisanoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .piipiip
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

.piipiip

Vieras
Eli mulla on sellainen tilanne,että olen äitiyslomalla ja aion jäädä siitä hoitovapaalle. Mutta noi vuosilomat on siis pitämättä,ja meidän työpaikalla on sellainen tilanne,että mut aika varmasti irtisanotaan,jos menen tässä välissä töihin( firmalla menee huonosti,mahdollisuus on saada uusi työpiste mahdollisen konkurssin jälkeen). Voiko työnantaja siis irtisanoa mut sen loman aikana,kun hoitovapaalla ei kerran voijos pitää pitää lomat ennen hoitovapaan alkua. Tarkoitus oli työelämään palata,kun poika on 1½ vuotias,eli vuoden lopulla.

Jos firma on konkurssiin menossa niin kyllä se voi sun työsuhteen lopettaa olit millä lomalla tahansa.

Mutta siis kyllä vuosilomankin aikana voi työnantaja sut irtisanoa jos niiden taloudellinan tilanne on sellainen että niillä ei ola varaa pitää sua. TAloudellisiin syihin vedoten ja konkurssiuhan edessä voi irtisanoa kenet vaan.

[QUOTE="hankey";23113559]Pidin loman äitiysloman aikana heti 1.4 alkaen.[/QUOTE]

Mä tosin ehtisin pitämään loman ennen hoitovapaan alkua,koska vanhempainvapaa loppuu vasta toukokuun puolella,jos siis voisin mahd. aloittaa 1.4.. .Inhottaa tää "kieroilu" kyllä,mut tilanne on mitä on.. Ja siis kun ilmeisesti työntekijät siirtyy uuteen työpisteeseen automaattisesti.. Firma on siis isomman konsernin alainen toiminimellinen paikka..

Yhteistyössä