Työnantaja ei anna pitää lomaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sorrettu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sorrettu

Vieras
Minulla on vuosilomat pitämättä vuodesta 2008 lähtien ja työnantaja ei anna minun niitä pitää, koska kuulemma on kiire ja firmalla ei mene kovin hyvin.
Minulle ei myöskään ole lomia korvattu millään tavalla.
Vuosilta 08 ja 09 lomia ei ole kertynyt aivan normaalia määrää, koska olen ollut välillä lomautettu.
Käsittääkseni ennen pakkolomaa olisi kertyneet lomat pitänyt maksaa?

Minua epäilyttää, että minua ns. pissitään linssiin ja en tule koskaa saamaan lomiani missään muodossa.

Mihin minun kannattaa ottaa yhteyttä, kun liittoon en kuulu?

Minulla on vuosilomat pitämättä vuodesta 2008 lähtien ja työnantaja ei anna minun niitä pitää, koska kuulemma on kiire ja firmalla ei mene kovin hyvin.
Minulle ei myöskään ole lomia korvattu millään tavalla.
Vuosilta 08 ja 09 lomia ei ole kertynyt aivan normaalia määrää, koska olen ollut välillä lomautettu.
Käsittääkseni ennen pakkolomaa olisi kertyneet lomat pitänyt maksaa?

Minua epäilyttää, että minua ns. pissitään linssiin ja en tule koskaa saamaan lomiani missään muodossa.

Mihin minun kannattaa ottaa yhteyttä, kun liittoon en kuulu?

no liity liittoon... son iso turva, varsinki jos epäilee että piisitään silmille. lomat vaajit nyt tavalla tai toisella. mutta ensin liittoon :)

Liityt nyt hetimiten liittoon1 Ja liittyessäs kysäset asiaa sieltä. Pyydä palkanlaskijalta tai pomolta lappua, missä näkyy sun kaikki pitämättömät lomat tuolta ajalta!

[QUOTE="Noo";24762321]On tainnut osa saatavistasi vanhentua. Paikallinen Työsuojelu"piiri" olisi varmaan erittäin kiinnostunut tapauksestasi.[/QUOTE]

Mitenkäs nuo vanhentuvat?
Enkö enää pysty vaatimaan vanhoja maksamattomia lomia, palkkoja ym. ollenkaan?
Kuulostaa aika pelottavalta.

En siis ole mitään "pimeää" työvoimaa, vaan kuvittelin ihan oikeasti joskus saavani pitää lomat tai ainakin korvauksen niistä.

Vaikuttaisi, että Työsuojelupiiri on oikea paikka ottaa yhteyttä.

Kiinnostais minuakin tietää, että voiko työnantajalta vaatia mitään korvauksia kärsimyksistä, jos lomat pitämättä?
Voiko työnantaja saada sakkoja tai ehdollista vankeutta, jos oikein törkeä kusetus?
Mistähän löytyisi infoa, että voisin pomoani valistaa kahvipöydässä?

Vuosilomalain 34 §:n mukaan oikeus (vuosiloma)saatavaan raukeaa, jos kannetta työsuhteen kestäessä ei nosteta kahden vuoden kuluessa sen kalenterivuoden päättymisestä, jonka aikana vuosiloma olisi ollut annettava tai lomakorvaus maksettava.

Tämän perusteella vuoden 2009 pitämättä jääneistä vuosilomista voisit vielä vaatia korvauksen.

Rangaistussäännökset ovat lain 38 §:ssä ja työnantaja voisi joutua maksamaan sakkoa.

Yhteistyössä