what can i dooooo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kuuakka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kuuakka"

Vieras
erosin vuosia sitten lapseni hirviö-isästä (todellinen narsistinen hirviö, joka teki minulle sellasia asioita joita voi nähä tyyliin vain tv:stä). Lapseen ei ole ollut kontaktia sen jälkeen ja emme edes vauva-aikana juurikaan asuneet yhdessä.

Nyt vuosien jälkeen hän sitten yhtäkkiä on alkanut takautuvasti maksaa elatusmaksuja ja sitä kautta vaatii nyt myös valvottuja tapaamisia itselleen. Ja lapsi ei edes tiedä tästä miehestä mitään, pitää nykyistä kumppaniani isänään ja heillä on lämmin ja rakastava suhde -aito isä-lapsi-suhde.

Minunhan tietysti nyt pitää vastustaa ja vedota kaikkiin hänen tekemiinsä rikoksiin (seksuaalirikosta, pahoinpitelyä yms. joista on kakkunsa istunut) yms.

Mutta laki on laki, ja lapsella on oikeus tavata "etävanhampaansa" johon ei ole olemassa minkäänlaista suhdetta, tietoa tästä vanhemmasta...

Mikä tässä tapauksessa nyt on lapsen edun mukaista, hyvinvoinnin ja kehityksen kannalta. Ilmoittaa yhtäkkiä vuosien jälkeen että "sulla onkin nyt oikeesti jossain joku uusi iskä josta et ole tiennyt" ja hyväksyä mukisematta jos oikeus päättää sallia nuo valvotut tapaamiset...??

Ja mitä mä voin tehdä, mihin voin vedota ja edes yrittää estää?? En haluaisi pienen maailmaa kääntää ympäriämpäri, koska elää nyt onnellista perhe-elämää.

Bio-isä on siis aikoinaan itse kieltäytynyt kaikista oikeuksistaan ja minulle antanut yksinhuoltajuuden, ja tosiaan tuomittu useista pahoinpitelyistä yms. ja myös itse tehnyt selväksi, ettei "ole lapsen isä" enkä minä saa ottaa häneen tai perheeseensä mitään yhteyttä.

JOs on tietoa, kokemusta niin jakakaa mulle...

Yhteistyössä