Wish a Baby 50

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riikkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ole muuten minäkään pullaa ikuna leiponut, ei ole oikein mun alaa tuo leipominen. Ennemmin teen ruokaa. Mutta, olen pari kertaa tehnyt tiikerikakun, ja se onnistu kyllä hyvin. Ja kinuskikakkukin luonnistuu, ihme kyllä..

Riikka kysyit siitä mieheni suostumuksesta. Juu, no, kyllä kai tuo omalla tavallaan suostui, kun mietti, että aika hankala toteuttaa se näytteen toimittaminen: täältä pitää aamulla ajaa Hesaan Felicitakselle, pari tuntia aikaa toimittaa purkki pöytään ja toimisto aukee vasta 7.30 ja miehen pitää olla klo 8 Espoossa...mutta, kaipa se jotenkin onnistuu. Niin, saahan sen materiaalin tuottaa siellä klinikallakin, mutta ehkä kuitenkin olis kivempi kotona.. Naapurin (=hyvä ystäväni myös) kanssa naurettiin, että hänen miehensä lupas kyllä auttaa, jos tarvitaan :). On aikoinaan itekin joutunut näytteen antamaan. Mites, tulikos miehesi yöksi kotiin, silloin kun ovet paukkuen lähti mökille? Onko riidat selvitetty jo, toivottavasti.

Mites Piitun poika, joko parani yskästään? Mä taas kauhulla odotan, mikä tauti iskee ja koska pojalle, kun niitten päiväkotiryhmässä on tän viikon ryhmisten lapsia sijoitettuina.. Vesirokkoa toivon, mut kaikki muut nou tänks.

Mitähän kivaa kerrottavaa sitä keksis, että Omppu piristyis.. :)

Noo, alkuun vaikka kasvohoitogallupin vastaus: Oon käynyt kaks kertaa elämäni aikana, joten ei kovin ahkerasti täälläkään :) Onhan ne ihania, mutta en saa aikaiseksi minäkään. Nyt olis kyllä aihetta mennä, kun tää pillereiden jälkeinen huonoihoisuus vaivaa edelleen.

Muutto tulis Pohjanmaalle päin. Silleen tuttua aluetta, kun ollaan molemmat sieltä päin kotoisin, mutta ei siellä oikein enää tuttuja asu. Toisaalta ihan kivaa muuttaa, kun ei meidänkään ollut tarkoitus tänne Helsinkiin jäädä pysyvästi. Vois alkaa etsiä omaa asuntoa ja muuta sellaista. Työkuviot vaan ahdistaa. Ei nimittäin oikein lupaavalta vaikuta, ainakaan nyt kevään suhteen. Puhelimessa oli nuivan kuuloinen tyyppi, joka vastaili tyyliin "täällä on ihan päteviäkin opettajia työttöminä, ja lyhyisiin pätkiin otetaan ensisijaisesti ennestään tuttuja". PAH!! Ei tullut kovin tervetullut olo siihen kaupunkiin(?).

Kukkikselle pikaista paranemista! Ja hei, ei mulla ainakaan ollut nännit erityisen arat terojen vuoksi :) *peukutusta*

Safiirille hali, tiedän tuon tunteen niin hyvin (siis tuhrujen runsastuessa). Toivotaan nyt kuitenkin vielä, jos ne vaikka loppuis!

Ja vieläkö se Omppu bongailee venyviä limoja?!? Eikös sulla tullut jo vahva viivakin tikkuun, vai muistanko nyt ihan väärin? Hmm.... Jospa nyt oliskin beibi saanut alkunsa ja siksi limat jatkuu...?

PullaG: hillo johtaa 2- 1! Vastailkaas nyt niin mä voin kertoa miehelle kuinka hillo voittaa täälläkin ;)

Jaiks, nyt on pakko vääntää vielä gradua. Ohjaajatapaaminen lähestyy...

Jaahas, muut ehti jo väliin, ja nyt pullageessä hillo johtaakin 3-1 =)

Hienoa, Omppu, jos miehesi on nyt myöntynyt aineiden purkittamiseen! Ehkä naapurin mies osaisi tosiaan auttaa siinä asiassa ;) *hih* Vähän hankalalta tuo käytännön toteutus kyllä kuulostaa...

Riikalle tsempit Lapin reissun pohdintoihin! Myönnän, oon itsekin miettinyt ihan vastaavia "mitä jos oonkin silloin raskaana" -juttuja. Mua kyllä mietityttäis eniten, et miten kestän anoppia.. :s Millainen majoitus teillä siellä on? Pääsettekö siis yhtään kahden kesken miehesi kanssa? Se helpottaisi varmaan noissa mahdollisissa pahoinvointien selityksissä. Lapin reissu kuulostaa muuten kyllä ihanalta! Mä voisin lähteä sun sijaan ;)

No sehän on hyvä, jos Ompun mies on lupautunut antamaan näytteen. Joo, naapurin mies hätiin vaan jos ei muuten onnistu... =D Ja ties vaikka sitä näytettä ei tarvitakaan!

Oma ukko tuli sitten illansuussa sieltä mökiltä kotiin. Ja nyt on riita sovittu ja rauha maassa taas. Toisaalta ihan hyvä putstata ilmaa välillä, mutta sen voisi kyllä hoitaa vähän fiksummalla tavalla...

Päivänjatkoja!

Jaa, Keiju ehtikin väliin. :) Lapissa asutaan mökissä, jossa on muistaakseni yksi makkari ja nukkumaparvi. Sinne parvelle voinkin linnottautua koko viikoksi... Ja voidaan sitten vaikka viikon puolivälissä vaihtaa niin että tulet sinne mun tilalle! =D

Mitäs muuten tykkäätte viisuedustajastamme? Mulla ei ole mitään Hannaa vastaan, mutta ei nyt ehkä paras mahdollinen edustaja..(joskaan ei ollut kyllä viime vuotinenkaan ja niin vaan meni ja voitti :) ). En osaa kyl sanoo, kuka musta oli niistä ehdokkaista paras, kun en oikeestaan nähnyt yhtään esitystä, kuulin toisesta huoneesta, kun olin just kyläilemässä sillon, siis nyt lauantaina.

Riikka, sieltä parveltahan onkin sit hyvä laatottaa alas.. :)

Joo, vahva viiva tuli perjantaina. Sillon olikin sit vikat paneutumiset aiheeseen, lauantaina ei jaksanu, vaikka se oliskin ollut taas JUST SE päivä. Mut kuten sanottu, rennosti.. odotan jo niin sitä tulevaa Euroopan viikonloppua, että ei haittaa kyllä nyt yhtään, vaikka ei tärppääkään. Ainoo vaan, että äsken tuli ihan tippa linssiin, kun mietin, että miten meidän poika pärjää sen aikaa mummolassa, kun olis mielellään lähtenyt taas mukaan, niinku viimekskin..mut haluttiin nyt näin, helpommalla kaavalla tällä kertaa!

Menipäs taas asian viereen, sori! Jee, enää puol tuntia ja sit kotiin!

Pullag: HILLO EHDOTTOMASTI! En oo koskaan tykänny mantelimassasta.

Viisug: Oisin äänestäny Pakarista jos oisin äänestäny. Mun mielestä oli paras. Se Katran kappale oli loistava, mutta musta tytsin ääni ei riittäny. Oispa ollu vaikka T.Turunen laulamassa niin avot! Samaten oli hyvä tämä toiseksi tullut Thunderstone - meillä mies kannatti tätä.

Mitähän muuta? Oon suunnitellu jääväni vähäksi aikaa ihan taustailemaan. Ku mietin, että miten sitä oikein tjottailee ku tämä palsta on ihan aiheuttanu riippuvuutta ;) Ei pääse vauvailuajatukset katoamaan hetkeksikään... Eikös viisaammat väitäkki että yks paras ehkäisykeino on "lapsen teko" -meininki. Mikähän mulla tosiaan oli se ns. kiinnittymisvuoto, minkä bongasin sillon yks päivä????

Nyt syömään pannaria. Mies huomenna koko päivän töissä, joten silloin ei keretä.

Ai niin, minne päin pohjanmaata Riikka suunnittelee siirtyvänsä? Tohtiiko kysyä - tuliskohan meistä ihan naapureita :)

Hetkinen siis, oliko se täti nyt sitten löytäny Safiirin luo?! Oi itku sentään.. Niinpä tosiaan, mitäköhän se kiinnittymisvuoto sitten oli?? Älähän kokonaan meitä hylkää, vaikka ymmärrän kyllä, että rento tjottailu on mahdotonta, kun täällä palstailee päivittäin ;) Tulehan ainakin jotain väliaikatietoja kertomaan!

ViisuG: mä en kuullut muita, kuin ne 3 parasta ja kyllä niistä Pakarinen oli paras.

KasvohoitoG: Mä olen käynyt 5 vuoden aikana ehkä 4 kertaa ultraäänipuhdistuksessa eli kovin ahkera en ole määkään. Useemmin tarttis käydä varsinkin nyt, kun pillereitten jälkeen on iho ollut aika huonossa kunnossa ja clomit+terot pahentaa entisestään, prkl :/ Se on hjeronymus -hoito nimeltään se mikä Bellassa tehtiin. Tarttis koittaa sitäkin, kun on kuulemma tehokas jopa aknen hoidossa.

Taidan korkata tuosta uuden säästöpakkauksen nessuja ja lähteä sohvalle filtin alle kattomaan salkkareita. Se on moro!

Kalluppeja pukka siis..

Lpullaa syödään hillon kanssa meillä. Mutta mantelikin on ihan ok, kukaan muu vaan ei tykkää meillä siitä..

Kasvohoidossa olen käynyt yhden kerran elämässäni ja silloinkin työpaikka kustansi, hmmm, pihi olen joo. Toki tekisi hyvää ja olisi ihanaa käydä vaikka kerran kuussa, nyt varsinkin kun naama on ruvennut kukkimaan pillereiden jätön jälkeen... huoh...

Euroviisuista en kyllä välitä yhtään, idolsia kyllä katson. Entäs Idolseista, kukas on teidän suosikki. Minulla Ari, miten noloa, mutta oli se kyllä hjuva!

Pojalla oli onneksi vain pikatauti, on jo suurinpiirtein lähtenyt, vähän vielä yskii.. Olipa hyvä kun ei tullut pahempaa tautia, vielä, pitänee koputella puuta... Pelottaa jotenkin se oksutauti, toivottavasti se ei tule. Täällä kun on paljon sitä liikkeellä, niinkuin ympäri Suomea.

Voi Safiiri, harmillista.. Mutta pää pystyyn ja menoks, seuraavasta kierrosta eikös?

Hienoa että Ompun mies suostui purkkihommaan, onhan se aikamoinen juttu miehelle? Me naiset ajatellaan että helppoahan se on, mutta paineet on varmaan aika kovat :) Mutta hienoa että meillä on uhrautuvaisia miehiä ;) Tsemiä oviksen kanssa, toivottavasti on tärppi käy!

Kukkikselle paranemisia, ärsyttäviä nuo flunssat. Ja kun tuntuu että joka pöpö tarttuu nykyisin, aspassa kun olen töissä...

Riikkakin on saanut jo miehensä kotio. Kyllä se on totta että riidat puhdistaa ilmaa, minä kun tuppaan tekemään tikusta aina välillä asiaa että saa ilman puhtaaksi :) Yes, I know, the bitch is back...

Onpas Keijulle sattunut "mukava" virkailija puhelimeen, ne ne tykkää sitten työstään tosissaan. Mutta eiköhän uudet kasvot vaan tee hyvää heillekkin..

Nyt pitää jatkaa tuota Big loven katsontaa, aika erikoinen ohjelma :)

Jaahas...mistähän sitä alottelis...

Laskiaipullia ei oo tullu syötyy moneen vuoteen..jotenki ei olla noteerattu koko laskiaista...ainii mut koulussa oon kyllä syöny...Mutta hillo + kermavaahto niin njams!

Toivottavasti Keiju löydät töitä sieltä uudelta paikkakunnalta! Aika nopsaan tulee teitin muutto...inhottavaa jos joudutte oleen erossa et bdbd et löytyypi duunia! :)

Kukkikselle pikaiset oaranemiset, tosi inhottava tää lenssukausi! Mulla tuntuu et alkais kääntyy poispäin...ja jo peräti 2 päivää ilman tupakkia, jei jei!! Niin ja plussaonnea!! ++++++++++ alkaa oleen jännät päivät lähellä :)

Safiirille suuret lohtuhalit! Älä nyt kokonaan katoa täältä...mutta tietty, kyllähän se varmasti on hyväksi välillä olla ajattelematta vauva hommia! :)

Omppu: kiva juttu kun miehesi on myöntynyt antamaan näytteen! En kattonut bellaa...oonkohan kentaakaan ees kunnolla kattonu....joku kasvohoito ois kyllä tosi ihana...en oo ikinä käyny...ei ole kyllä koskaan ollut ongelmia ihon kanssa...yks tai kaks finniä tulee ennen menkkoja mut ei oo pahempaa ollukkaan koskaan..
Hyvä merkki toi liman eritys, toivotaan ja uskotaan et ois merkki pikkuisesta! ++++++++++++++++ :)

Riikalla reissua pukkaa...oletkos muuten laskettelu/lautailuimmeisiä? Minä tykkään lasketella mut silti harvemmin tulee käytyä...

Pakarinen oli kyllä noista viisuedustajista paras...ja idols ari on tosi jees! :)

Jeps...huominen töitä ja sit yks vapaa..jei! Väsymys painaa edelleen....aivan mahottoman vaikeeta sängystä ylösnousu...ehkä pitäs ruveta enemmän ulkoileen...:)

Pulla-gee... enpä juuri pullaa leivo, mutta ehdottomasti hillo ja kermavaahto.
kasvohoidot on käymättä, voisi kyllä olla aiheellista, mutta kun sitä on niin peruslaiska, ettei saa aikaiseksi. Jotain tälle naamalle pitäis kyllä tehdä, kutisee.. kuivaa tässä pakkasessa, kun kerkesi tottua vähän eri lukemiin.

Täytyy myöntää, että melkein kolmen viikon palstatauko teki ihan hyvää, mutta älä safiiri hylkää meitä!!!!!

Euroviisuista en osaa sanoo, mutta ehkä paras voitti. Toisaalta ei meillä ole varmaankaan varaa järjestää toisia viisuja heti perään. Mutta olisin kyllä halunnut kuulla viisufinaalissa Mustan Sulhasen... ;) tosi perinteistä suomalaista iskelmää... Idolseista olen vähän pihalla, kun en kaikkia ole kuullut/nähnyt... Kukahan on sitten se tuomareiden villin kortin saaja eli seitsemäs finalisti???

Olen seuraillut juttujanne jo pitkään, ja nyt mulla oliskin kysymys ainakin Ompulle, ja muillekin, jotka asiasta tietää! Omppu kun olit muistaakseni käyttänyt lugesteroneja jossain vaiheessa? Mullekin lääkäri määräsi ne nyt lyhyeen luteaalivaiheeseen. Nehän pitäisi aloittaa kolmannesta ovulaation jälkeisestä päivästä lähtien, mutta miten se käytännössä lasketaan? Lasketaanko niin että ovisplussa olis ovis-päivä vai vasta se seuraava? Vai seurasitko lämpöjen nousua? Eikös se tapahdu aina vasta kun ovulaatio on jo ohi? Voiko olla josain haittaa jos alottaa luget päivää liian aikaisin? Sitten vielä sellainen kysymys, että eikö lugeista tosiaankaan saa kela-korvausta?? Olisin ihan hirveän kiitollinen avusta! Teillä on tosi symppis ketju!

Pakkashuomenet :) Hrrrr!!

Taustailijalle; kyllä, on ollut Luget käytössä parissa kierrossa. Mulla oli ohjeena aloitta ne toisena päivänä positiivisesta ovulaatiotestistä, eli jos ovisplussa tulis tänään, aloittaisin luget torstaina. En sitte osaa kyl sanoa, mitä haittaa, jos liian aikaisin aloittaa..En ole lämpöjä seuraillut, mitä nyt satunnaisesti joskus mitannut, mutta tulokset ei siis todellakaan luotettavia. Paketin kyljessä mulla lukee, että 15-24 kiertopäivinä, joten varmaan ihan ok tuo toisena päivänä ovisplussasta, koska harvoin kai ovis on esim. kp 12? Ja mullehan lääkäri sanoi, että lugeista ei varsinaisesti ole hyötyä, varsinkaan jos ja kun lyhyt luteaalivaihe johtuu siitä, että ovulaatio on vaillinainen, eikä siten kypsytä keltarauhasta riittävästi.

Yksi tärppi on käynyt, ekassa lugekierrossa ja kesken siis meni ja syitähän voi vaan arvailla ja jossitella. Nyt olenkin sit pari kiertoa ilman lugeja luomuna, kun mulle tehdään kierronkartoitus maaliskuussa, seurataan ovulaatiota. Ja ei ole kyllä tullut mieleenkään, että vois saada KELA-korvausta. Tuskinpa...

Tervetuloa mukaan ketjuun!

Vai jäin mä nyt sit ihan kuusnollahäviölle mantelimassani kanssa :). No, jääpähän mulle enempi pullia!

Olen vähän miettiny samaa kuin Safiiri, että vois jäädä vähäks aikaa pois kuvioista.. tosta Kermiteistä olenkin vähän puolhuolimattomasti jättäytynyt vähän vähempi aktiiviseksi, en oikein pysy jutuissa mukana, kun siellä on aina niin hirmusti tekstiä. Ja kun oikeestaan koen toipuneeni keskenmenosta jo aikapäiviä sitten...Ehkä mä nyt ainakin täällä kuitenkin vielä tulen pyörineeksi, kunnes kaikki ootte siirtyneet tuonne toiselle puolelle ..hyi, ihanku rajan taa..kuulostaa aika pahalta! Mutta U know mitä tarkoitan.

Idolssia tulee katottua täälläkin. Mikähän nyt sit olis suosikki...mä tykkäsin siitä yhdestä pudokkaasta, oli ekassa erässä. Kaikkihan noi on huippuja, meikäläiseen verrattuna ainakin! Olis ihanaa osata laulaa. Kotonakin välillä kun lurittelen, niin poika sanoo, että äiti älä laula :). Tänään oli muuten tosi reipas pikkumies hammastarkastuksessa, olin ylpeä äiti!

Ei hitto, jatkettava hommia, että pääsee kohta hernekeitolle ja laskiaspullalle. Onkohan hillolla vai massalla.... ;)

Kiitos Omppu vastauksesta! Mullahan on se tilanne, että progesteroni-arvot on ollu ihan ok, eli ovulaation pitäisi tapahtua ihan "kunnolla", mutta luteaalivaihe on sitten vaan liian lyhyt. En sitten tiedä onko tästä mitään hyötyä, mutta ajattelin nyt kokeilla, kun lääkäri ehdotti. Tuntuu ainakin että jotain teen asian hyväksi, jos se vähentäisi vähän stressiä tän asian suhteen. Yritystä meillä on siis ollut viime kesästä lähtien.

Missä kaikki?? Pakkasen vai kenties jonkin muun panemina ;) ?

Senora
, kerros vähän reissusta. Teittekö retkiä vai mitä puuhailitte (siis "sen" lisäksi, hih)? Oliko hyvät kelit, siis lämmintä? Oliko hotelli hieno?

Hernekeitto ja laskiaispulla (vadelmahillolla..) olivat erinomaisia, nam! Täytyiskin keitellä joku perjantai hernekeittoa ite, kun ollaan kotona päivä. Onkos muut keitelleet ite? Jos ootte, minkälaisella reseptillä? Mä laitan sekaan porkkanaa ja vähän sipulia, ja palvikinkkua. Niin ja herneet kuuluu olennaisena osana tietysti.. meiramia, pippuria ja suolaa.

Joopa. Poskia kuumottaa ja sydän hakkaa. Mikähän ilmiö kyseessä...varmaan johtuu hernekeitosta :)

Eipä muuta.

Niin piti vielä taustailijalta kysyä, että minkäpituinen luteaalivaihe sulla on?

Mäkin olen kuvitellut, että ovulaatio tapahtuu, ainakin tikut näyttää sen hyvin, ja progekoekin on syksyllä otettu ja oli ok, mutta otetaan nyt tulevassa kierrossa uudelleen ja "oikeaan ajankohtaan" eli ovulaatioon nähden oikeana päivänä. Onko sulla ovulaatio minä kp:nä ja minkäpituisia kiertoja sulla on?

Reipasta laskiaistiistaita!

Viisuista oli puhetta, Hannaa äänestin (siis uskomatonta, todellakin äänestin, oli eka kerta!). Oli noista vaihtoehdoista paras, vaikka on sillä parempiakin biisejä kuin tuo Leave me alone.

Idolssia seuraan ihan täysillä, mutta finalisteista en ole vielä suosikkiani valinnut. Pitää nähdä ensin ne kaikki... Kaks viimeisintä finalistia ei olisi olleet mun valintoja, mutta ekat meni putkeen. Saas nyt nähdä minkä mustan hevosen ne tuomarit sinne valkkaa. Varmaan Ruslanasin! ;)

HernekeittoG: En ole ikinä keittänyt itse, ja mies saa keitellä purkista vain silloin kun mä en oo kotona. Hernekeitto on ehdottomin yökkisruoka mulle. Hyh! Tulee ihan oksu kurkkuun, kun sitä yrittää syödä :( Oon ihan luonnonoikku vissiin tämän suhteen, kun kaikille muille se tuntuu olevan suurinta herkkua! =)

Omppu ja Safiiri ei nyt todellakaan jätä meitä! Vaikka ymmärrän kyllä, jos haluaa vähän etäisyyttä tähän yrittämiseen... Oon vähän itsekin miettinyt samaa, mutta en kyllä pääse tästä palstakoukusta irti ihan vielä ainakaan :)

Mutta Safiiri, ei kai se täti ihan täysillä ole hyökännyt? Se kiinnittymisvuoto olis niin sopinut kuvioihin! Niin, me oltais suuntaamassa ilmeisesti eteläiselle Pohjanmaalle, joten ei ilmeisesti ihan teidän naapuriin. Harmi :)

Eipä tosin näytä lupaavalta Pohjanmaan työtilanne, joten ehkä meikä pysyy hesalaisena vielä kevään. Voihan kakka. Voishan sieltä vielä jotain tulla, mutta kun asiat pitää lyödä lukkoon tässä parin viikon sisällä, että otanko vai enkö tätä hesan paikkaa. No, tuleepa vielä varmemmin vauva vm-08. Blaaaaah...

Mutta nyt pitää lopetella ja lähteä katsomaan, jos tuolta ruokalasta saisi jotain muutakin kun hernekeittoa tänään :) Aurinkokin paistaa niin ihanasti, että se suorastaan kutsuu ulkoilemaan! Joten arvatkaas kuka on lähdössä iltapäivällä pulkkamäkeen...! =D

kp 11 ja vieläkään ei oo aloiteltu pöllyttelyjä, mies vielä flunssassa...

Tää pakkanen on tosi hyydyttävä .. aamulla mittaris -32C ! hrrrrrr...
Onneksi auto lähti käyntiin...

Omppu kyseli retkistä... Oltiin täydellisesti lomalla. Päivittäin käytiin pienempiä kävelyretkiä. Kerran käytiin Amadoresin rannalla kuvaamassa. Satamassa käytiin useammankin kerran. Miehellä oli selkä kipeenä ennen lähtöä, parani lähtöpäiväksi, mutta rupes taas reisussa oireilemaan... jolloin vaan Maattiin omalla partsilla. :)
Iltaisin käytiin ostarilla hakemassa jääkaappiin täydennystä. Alussa kävimme syömässäkin, mutta sitten kun tuli selkävaivat, niiin meni ruokahalutkin... Joten kokkailin kämpillä... Jäi se kalastusreissukin käymättä. Mutta kukat kukkivat ja palmut huojuivat.

LÄmmintä oli... mittari varjossa näytti 25-28. Yöllä 15-18C. Ekalla viikolla pilveili ja tuuleskeli. Toinen viikko oli lämpimämpi. Tuulet aiheutti kai tän nuhan joka on hyvää vauhtia saamassa kaverikseen yskän ja äänikin häipyy välillä.

Kylvöjä suoritettiin alkuun ahkerasti, ja mun allakassa ol oo merkittynä ja just silloin miehellä oli selkäsärky pahimmillaan ja oo jäi hyödyntämättä. Mutta ihan kivaa oli.

Hotelli oli tuttu ennestään, ei mikään hieno, varmaan halvin Puerto Ricosta löytyvä. Allas oli lämmitetty ja uimassa käytiin melkein joka päivä. Jotenkin aloin kaivata valmista aamupalaa... Vaikka ihan samaan pääsee kun hommaa kämpille leikkeleitä ja paahtoleipää, tuoremehua ja munia. Jotenkin lähtöpäivän aamuna olin sitä mieltä että seuraavalla kerralla naapurihotelliin, siinä oli allasbaari ja muutenkin vähän vilkkaampaa.

Toisaalta oli sellainen olo että olisi voinut tärpätäkin. Niiskutin ja mieli oli herkkänä. Kotona katselin Idolsia ja melkein märisin, kun mun mielestä paras ei päässy jatkoon. Jollekkin leffanpätkällekkin piti kyynelehtiä. Mahassa nipisteli, palelsi ja toisaalta poskia kuumotti. Eli ihan kaikki klassiset oireet... mutta niin se täti vaan kurvasi paikalle.

Vai hernekeiton keitosta Omppu kyseli. Mä laitan herneet likoon edellisenä iltana tai aamulla, riippuu vähän milloin keitän. Jos keitän aamulla, herneet likoon jo illalla... Eilen kyllä päätin ihan ex-tempore hernerokan keiton, joten ihan liottamattomista herneistä tuli keitto keitettyä. Tuli kyllä sisälle ihanan lämmin kun oli just lämmitetty leivinuuni ja monta tuntia keittää jyrryytin hernerokkaa puuhellalla... Mausteeksi suolaa ja pippuria, lisäsin keittovihanneksia ja sipulia (kuivattuja). Lihaksi käytin tällä kertaa palvattua hirveä ja sen vihoviimeisen palasen joulukinkkua. (vaikka kyllä luulin, ettei meillä kinkkua enää ole jäljellä...) Puuhellalla keitto saa kiehua hiljolleen monta tuntia. ja kun vielä jää lämpimälle hellalle hautumaan yön ajaksi... Aamulla oli sitten keitto valmis. Eipä tarvii miehen päivällä kuin lämmittää ja sama toimi sitten kun itse kotiudun. Niinpä niin, eilen ei vielä syöty meillä hernekeittoa vaan perunoita ja pihviä...

Lempiruokagallupissä hävisin hernerokalla täysin nollilla, joten toivottavasti ei yökkä tule niille, jotka eivät hernekeittoa voi sietää...

Missä kaikki ovat?? Taitaa olla porukoita reisun päälläkin??

Saikella edelleen.. Kiitos kaikille tsempityksestä, kyllä tää tauti pikkuhiljaa alkaa helpottamaan, huomenna menen jo töihinkin. Kävin lekurilla ja poskionteloissa on luultavasti tulehdus. Laittoi mut kuitenkin verikokeelle, kun ei turhaan viittis antibiootteja napsia. Lääkäri oli mun omalääkäri joten tietää tästä vauvayrityksestä ja sanoi myös että ihan tavallinen penisiliini (esim. v-pen) on ihan turvallista, vaikka raskaus oliskin alkanut.

Tänään otan viimeisen teron, joten sit alkaa jännitys, että piteneekö l-vaihe... Toivottavasti pitenis vaikka noin vuoden mittaseksi! ;)

Taustailijalle: Mulle määrättiin clomit+terot lyhyen l-vaiheen takia. Lääkäri sanoi, että pelkkä keltarauhashormoni ei riitä, vaan pitää vahvistaa myös ovista. Ja mullakin on progesteroni testattu pariinkin otteeseen ja ihan hyviä lukemia oli. Luget voi joissain tapauksissa estää oviksen, joten siksi sitä ei saa alottaa ennen ovista.

HernekeittoG: en ole ikinä keittänyt itse. Jalostajan purkkihernari on pop! ;) Ja paljon vaivattomampikin!

Idolsia olen seurannut, mut ihan selkeetä suosikkia mulla ei vielä ole. Siitä Arista tykkäsin ja sit se hevimpi tyttö, olikohan se Johanna, oli kans hyvä.

Tikrulle tsemppiä röökilakkoon!! :) Mäkin polttelin vielä jokunen vuosi sitten, mutta nyt en ole n. kolmeen vuoteen polttanut, paitsi joskus kaljotellessa. En mä ennenkään mikään himopolttaja ollut, mut onneks sekin vähä on loppu!

Nyt taidan hakea puita ja pistää tulen takkaan, kun pukkas kovat pakkaset tännekin. Tai no ei mitään verrattuna Senoran lukemiin, mut kylmää kuitenkin!

Päivää!

Kyllä tuntuu taas kylmältä tämä sää! Hrr, saisi jo pakkaset tältä talvelta loppua... Mutta aivan mahtavaa kun aurinko paistaa. Ja aamuisinkin on tosi valoisaa, saa ittensä helpommin sängystä ylös.

Tikru kyseli laskettelusta. Joskus lapsena harrastin sitä melko ahkerasti, mutta viime vuosina tyyliin kerran pari talvessa. Edellisen kerran olen ollut Lapissa 10 vuotta sitten, ja vähän epäilen että jaksanko enää laskea monta päivää putkeen... Ja nuo hiihtokeskukset ja niiden palvelut (ja hinnat) on nykyään jotain ihan muuta kuin 10 vuotta sitten.

Euroviisuja en kattonu lainkaan, mulle on ihan sama kuka sinne lähtee Suomea edustamaan. Huonosti käy kuitenkin. =) Idols-suosikkiakaan mulla ei ole. Ehkä se toinen pitkätukka, ei siis Ari vaan se tumma. Mun mielestä olis ihan mahtavaa osata laulaa. Menisin varmaan johonkin kuoroon.

Hei Omppu ja Safiiri, älkää nyt meitä hylätkö! No, ymmärrän toki jos haluaa pitää vähän taukoa kirjoittelusta. Vähän vaikea olla ajattelematta vauva-asioita jos täällä päivittäin käy... =)

Hernekeitto tulee mellä purkista. =) Joskus pistetään sekaan kinkkua tai nakkeja jos sattuu kaapissa olemaan. Mies terästää oman annoksensa sinapilla, minä en voi sietää sinappia.

Oo, Senoran matkakertomus kuulostaa niin ihanalta! Mun mielestä lomalla kuuluu ensisijaisesti lomailla eli vaan löhötä jossain. Ja sitten jos siltä tuntuu, voi käydä jossain retkillä tms. Voisin lojua rannalla varmaan pari kuukautta putkeen...

Jaa, sanokaas nyt sitte, mitä tää on, kun tulee punertavaa/rusehtavaa sitkeetä limaa??? Taitaa tulla megalyhyt kierto...no, tuliskin, niin ei tarttis ens viikolla reissussa vuotaa! Mutta onpa outoa :/.

Tosiaan, tuo Riikan mainitsema "toinen pitkätukka"..mahtava ääni! Olemuksesta en nyt niin viehättynyt, mutta siis ihana ääni.

Ai Keiju suuntaa mäkeen! Varovasti sitten, ettei mene raajoja poikki!

Tikru, meinaatko ihan jatkaa tupakkilakkoa, vai flunssanko takia taukoilet? Tsemppiä ja peukkuja, toivottavasti kestää!!

Ihanan kuuloinen tosiaan Senoran loma, lukuunottamatta miehesi selkäkipuja. Kai sitä pitäis itekin joskus repästä ja lähteä johonki lämpöseen..Mutta, nyt jos lähtis puolestaan tonne kylmään, *kalikali*

Ovisplussa tuli perjantaina eli ovis ollut la/su. Vähän aikaista siis kiinnittymisvuodolle.. jospa se johtuu tosta, että poikkeuksellisesti ovuloi vasemmalta ja se toiminee siis vielä huonommin, kuin oikea puoli. Tiedä häntä, mutta näköjään aina tulee jotain yllätyksiä! JA plussahan siis EI VOI OLLA mahdollista :) -tai vaikka oliskin, mutta kun en saa niitä lugeja työnnellä, niin... tuhoon tuomittu!

NYT mä lähen!

Ompulle vastauksena, että mulla on kierto 28 päivää ja ovis kp 18-19. En ennen osannut edes ajatella, että mulla olis mitään kierto-ongelmia, kun kierto on kuitenkin ihan säännöllinen. Katellaan nyt lugejen kanssa muutama kuukausi ja sitten tehdään lähetteet jatkotutkimuksiin, jos ei tärppää. Kiitos myös Kukkikselle kommentista, ei ole yksinkertasia nää jutut ollenkaan...Ja tsemppiä yritykseen kaikille teille tasapuolisesti!