WOIH, tätä painon nousua!!!! :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja butukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

butukka

Jäsen
23.02.2008
481
0
16
olen raskaana, joo mutta vois tuo paino nyt vähä pysyä kuoseis :/ mulla on nyt rv22 ja painoa on tullu melki 10kg!!!! mulle tulee kyllä helposti raskaana painoa...ekan aikana +22kg ja tokan+18 ja aina on ollu rask.ajan diabetes, että oisko tolla jtn aihetta painon nousuun?? mutta nyt olen oikeesti ollu tosi tarkka mitä laitan suuhuni ja liikun melki päivittäin ja käyn jumpissa ja silti vain nousoo paino...blaah!!! kaippa sitä taas tuloo se +20kg, eikä mtn voi :ashamed: onneksi mulla nyt ei oo alla ylimäärästä painoo..että siinä mieles ei nyt mtn "vakavaa"vaikka tuliskin, mutta kun nyt oikein yritän ettei tulis niin pukkaa vain eikä mtn voi..hitto!!!!

Miekin yritin elää oikein terveellisesti raskausaikana, etten herkutellut (mitä nyt joskus lipsuin.. :saint: ) ja liikuin sopivasti, silti mittariin pamahti 25 kiloa |O Kyllä siinä oli olo, et ois pitänyt vaan suosiolla vedellä niitä possumunkkeja päivittäin, sama tulos ois varmaan ollu :D

Onneks nyt on kaikki lähtenyt pois!

Jos syöt terveellisesti niin ehkä se on vain kertyvää nestettä eikä rasvaa? Se neste jää kyllä sitten synnärille tai ainakin häipyy nopeasti itsestään :) Koita syödä nestettä poistavia ruokia (ananas, mansikka ja kaali ainakin) ja katso onko vaikutusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti:
Jos syöt terveellisesti niin ehkä se on vain kertyvää nestettä eikä rasvaa? Se neste jää kyllä sitten synnärille tai ainakin häipyy nopeasti itsestään :) Koita syödä nestettä poistavia ruokia (ananas, mansikka ja kaali ainakin) ja katso onko vaikutusta.

niin on täs nestettäkin, mutta kyllä mulle on tullu ihan "lihaakin"luiden ympärille :whistle: ...ja ärsyttävintä täs on se että kun neukkulas aina sitten niin kauhistellaan kun tulee painoa ja voih ja oih...ja minä joka kerta aiva paniikissa kun pitää neukkulas puntariin :/ ymmärrän toki ihan ton diabeteksenkin takia,että painoa pitää tarkkailla mutta ahistaa silti toi päivittely ja "kauhistelu"
:ashamed:

esikoisesta ei tullut kun 8 kiloa,noudatin kyllä sitä diabeetin ruokavalioo tarkasti,mutta muistaakseni kyllä mässäilinkin välillä. ei vaan noussut paino.

kuopuksesta sitten tulikin! viikolla 22 oli tullut kanssa 10kg mutta mä ihan antaumuksella söin! kokoajalta painoo tuli n.20kg

nyt on rv 24+2 ja kiloja oli viimeksi tullut 4kg mutta jostain syystä oli kamalasti turvotusta,joka on nyt lähteny pois ja kun vaa'alla kävin oli paino pudonnut 2kg.
nyt syön tosi terveellisesti,kasviksia paljon ja kaikki hiilarit vain hyviä hiilareita. ei perunaa ja pastakin on ruispastaa. en syö kun ruisleipää ja vähärasvaisia tuotteita. vettä menee n.2l päivässä. kuituja saan paljon,jopa 50g päivässä. suppareittentakia en oo voinu kovasti liikkua,mutta koitan kuitenkin 3x viikossa liikkua kunnolla. ylipainoa oli raskauden alettua muutamakilo,en kerennyt kaikkia raskauskiloja pudottaan kun tämä raskaus alkoi niin nopeesti edellisen jälkeen.

ei kai sen niin väliä ,jos vaan lähtee helposti synnytyksen jälken tuo paino laskuun?
Itellä esikosta tuli 18kg, kakkosesta 12kg, ja nyt tästä kolmosesta rv 32 mennessä tullut 7kg....
Mä oon onneksi päässyt nopeasti takaisin omiin lukemiini...

Alkuperäinen kirjoittaja butukka:
kerran viä nostan jos joku vaikka haluis sanoa mulle jtn :ashamed: :D

Täällä on kohtalotoverisi,viikkoja nyt 34 ja risat ja painoa tullut 18 kg!!!

|O Vaikka kuin katsot mitä syöt ja nykyisin ei vatsaan mahdukaan niin isoja ruokamääriä kuin ennen.... :headwall:

Mä en oo nyt syönyt yhtään terveellisesti taas muutamaan päivään ja tunnen asiasta kyllä morkkista :ashamed: .

Mulla on tullut painoa nyt 7 kg ja viikkoja on 25+3. Mutta hei, jostain luin että painoa nousee eniten viikoilla 17-24 (muistaakseni).Eli jospa tuo nousu nyt tasaantuu...

Ja mulla muuten on todellakin painoa myös pohjalla :kieh:

mulla myös molemmissa edellisessä oli tuo raskausdiabetes,kohta on tästä toinen sokerirasitus. toivottavasti nyt säästyisin siltä näiden hyvien elämäntapojen ansioista. joillekin sit vaan kertyy helpommin painoa,eipä sille voi mitään. kuluu ne sitten imettäessä =) pääasia että sä voit hyvin. jos sä liikut ja syöt terveellisesti niin ei sun tarvi säikkyä jos se paino vaan nousee. normaalipainoisellahan tuo normaali painon nousu viikoilla 22 on noin 6kg. mulla ei onneks ollut tuollaista neuvolantätiä,mutta sairaalan sokerihoitaja sanoi aika pahasti kun olin viimesilläni. teki mieli vetää turpaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
esikoisesta ei tullut kun 8 kiloa,noudatin kyllä sitä diabeetin ruokavalioo tarkasti,mutta muistaakseni kyllä mässäilinkin välillä. ei vaan noussut paino.

kuopuksesta sitten tulikin! viikolla 22 oli tullut kanssa 10kg mutta mä ihan antaumuksella söin! kokoajalta painoo tuli n.20kg

nyt on rv 24+2 ja kiloja oli viimeksi tullut 4kg mutta jostain syystä oli kamalasti turvotusta,joka on nyt lähteny pois ja kun vaa'alla kävin oli paino pudonnut 2kg.
nyt syön tosi terveellisesti,kasviksia paljon ja kaikki hiilarit vain hyviä hiilareita. ei perunaa ja pastakin on ruispastaa. en syö kun ruisleipää ja vähärasvaisia tuotteita. vettä menee n.2l päivässä. kuituja saan paljon,jopa 50g päivässä. suppareittentakia en oo voinu kovasti liikkua,mutta koitan kuitenkin 3x viikossa liikkua kunnolla. ylipainoa oli raskauden alettua muutamakilo,en kerennyt kaikkia raskauskiloja pudottaan kun tämä raskaus alkoi niin nopeesti edellisen jälkeen.
mäkin kyllä vetelisin aiva autuurella kaikkia herkkuja kun paino kumminkin normaali lähtiessä ja lähteny 2kk synnytyksen jälkeen...tai 2kk synnytyksen jälk.oon ollu normaali mitois....mutta kun pitää ton sokrutaudin takia tarkkailla. ja syön just tolleen kun kirjoitit...+liikun viä enemmän ja silti vain nousoo paino :/ tottakait myönnän että herkuttelen vkoloppusin mutta ei se ole mtn kauhomista..vaan kohtuurella. ei tajua...

Hei, mulle oli tullut rv19 mennessä tuon 10kg.. :whistle: Enkä tod. mässää omasta mielestäni yhtään! Mulle tää on tosi paljon jo, kun aiemmissa painoo tullut 12-16kg, enkat paukkuu että hujahtaa.. :ashamed:

*muoks* Pssssst.. Mä en sit edes laihdu imettäessä, vaan lihon silloinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
ei kai sen niin väliä ,jos vaan lähtee helposti synnytyksen jälken tuo paino laskuun?
Itellä esikosta tuli 18kg, kakkosesta 12kg, ja nyt tästä kolmosesta rv 32 mennessä tullut 7kg....
Mä oon onneksi päässyt nopeasti takaisin omiin lukemiini...
kyllä mulla on vähä väliä kun on se sokeritautu by raskausajan...muuten en välittäisin juuri mtn raskauskiloista kun on ennemmin lähteny tosi helpolla(en tiä nyt sitten...) :whistle: ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Räpätäti:
Hei, mulle oli tullut rv19 mennessä tuon 10kg.. :whistle: Enkä tod. mässää omasta mielestäni yhtään! Mulle tää on tosi paljon jo, kun aiemmissa painoo tullut 12-16kg, enkat paukkuu että hujahtaa.. :ashamed:

noh, mukava kuulla että on muitakin paisujia(siis en vahingon iloinen ole, mutta juu nou kyllä??)....luulin jo että oon joku mutaatio ulkoavaruuresta :kieh:

noh, mukava kuulla että on muitakin paisujia(siis en vahingon iloinen ole, mutta juu nou kyllä??)....luulin jo että oon joku mutaatio ulkoavaruuresta :kieh:

Ai mikset ole?!? Vahingonilo on paras ilo! ;) Ei vaan.. Kaippa nääkin kilot joskus karisee pois?? Eikös?? Lupaathan?? Mulla ei oo koskaan raskauden ajan diabetestä ollut, en tiedä onko sitten nyt vai mikä "vaivaa"..

Mulla on nyt viikkoja 20+4 ja painoa tullut 10kg!! |O |O
Esikon odotusaikana lihoin 12kg yhteensä ja ennen odotudta olin normi mitoissa. Nyt oli jo ennen odotusta muutama kilo liikaa ja lisää tulee :ashamed: mut mä herkuttelenkin aivan liikaa :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä en oo nyt syönyt yhtään terveellisesti taas muutamaan päivään ja tunnen asiasta kyllä morkkista :ashamed: .

Mulla on tullut painoa nyt 7 kg ja viikkoja on 25+3. Mutta hei, jostain luin että painoa nousee eniten viikoilla 17-24 (muistaakseni).Eli jospa tuo nousu nyt tasaantuu...

Ja mulla muuten on todellakin painoa myös pohjalla :kieh:
mulla on kyllä tullu pitkin raskautta tota painoa...eniten varmaan 10-14vkoilla...mutta toivottavasti tasaantuis 24 jälkeen. nyt kun muistelen niin tais noiden kahenkin aikana lopussa rauhottua ja sitten ihan viimesillä vkoilla taas villiinty :snotty: (mutta se oli nestettä)

Ai mikset ole?!? Vahingonilo on paras ilo! ;) Ei vaan.. Kaippa nääkin kilot joskus karisee pois?? Eikös?? Lupaathan?? Mulla ei oo koskaan raskauden ajan diabetestä ollut, en tiedä onko sitten nyt vai mikä "vaivaa"..
joo, mä lupaan, kyllä ne joskus lähtöö :whistle:

Uusimmat

Yhteistyössä