WTC 8 vuotta sitten...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Galluppia puskee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olin armeijassa, lääkintämiehenä eräällä leirillä metsän keskellä. Kuulin/luin tapahtumasta vasta seuraavana päivänä kun leirille tuotiin sanomalehti. Olin kauhistunut, mutta en ehtinyt silloin kauheasti paneutua siihen asiaan. Myöhemmin mietin aina sitä, miten hirveää niillä ihmisillä on ollut niissä lentokoneissa. Varsinkin ne, joilla pienet lapset...

Nykyään se on mielessä harvoin. Tänään yllättäen tajusin, että on se päivä, mutten sitä sitten sen enempää ajatellut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nykyään se on mielessä harvoin. Tänään yllättäen tajusin, että on se päivä, mutten sitä sitten sen enempää ajatellut.
Mäkään en ole kovin usein enää asiaa ajatellut, mutta parastaikaa seuraan erään koneen lähtemistä Heathrown kentältä. Ja varmasti seuraan sen koneen saapumista 11 tunnin kuluttua. En pidä itseäni erityisen taikauskoisena, mutta itse olisin valinnut jonkun muun päivän lennolleni kuin tänään. Koneessa on mulle läheiseksi tullut ihminen enkä varmaan saa nukuttua ennenkuin olen saanut tiedon koneen laskeutumisesta perille.

Olin kotona tietokoneella ja vauvalehden keskustelupalstalla (yllättävää). Siellä joku käski mennä katsomaan televisiosta mitä tapahtuu. Tuossa kohtaa oli vasta ekaan torniin törmätty.

Menin katsomaan ja sitten soitin miehelle ja kerron mitä tapahtuu. Minä en oikeasti koskaan katso uutisia ja mies totesi vain, että kyllä sinä nyt olet käsittänyt jotain väärin - se on joku elokuva vaan. :D No enpäs ollutkaan nyt ihan niiiiiiin blondi. Tuo on jäänyt erityisesti mieleen. Mieskin sitten lopulta uskoi.

Meillä oli tuolloin esikoinen "tilauksessa" ja huoletti maailman tilanne.

Ensimmäisen lentokoneen törmätessä olin koulumatkalla, pääsin koulusta 15.45. Kotiin tultua avasin television ja tekstitv:ssä oli uutinen Lentokone törmännyt World Trade Centeriin tms. Siirryin sitten katselemaan toiselta kanavalta suoraa lähetystä. Katsoin sitten koko illan televisiota.

Myöhemminkin olen paljon kirjoja ym. lukenut ja tutustunut mm. uhrien kohtaloihin. Myös tämä muistopäivä on mielessä aina joka vuosi useita päiviä aiemmin jo.

Yhteistyössä