E
epätoivoinen
Vieras
Tilanteeni on nyt sellainen, että tulin ehkäisystä huolimatta raskaaksi ja nyt on menossa rv 5+. Poikaystäväni on ehdottomasti lapsen saamista vastaan ja teki selväksi, että jos pidän lapsen, niin hän ei tule olemaan lapseen missään tekemisissä. Parisuhteeni on tällä hetkellä muutenkin kriisissä ja olen jo 32 vuotias, joten aika alkaa käydä vähiin lapsen saannin suhteen. Kaipaisinkin nyt perusteltuja mielipiteitä puolesta ja vastaan, että pitäisikö minun pitää lapsi yksinhuoltajana? Olen hyvätuloinen, joten taloudellisesti tulisimme varmasti hyvin toimeen ilman elatusmaksujakin, mutta olen työni vuoksi kaukana sukulaisista ja useimmista ystävistäni, joten tuliverkosto olisi lähes olematon (työpaikan vaihto EI OLE lähitulevaisuudessa mahdollinen ). Lähinnä pelkään jaksamisen suhteen (etenkin, koska minun olisi pakko käydä kokopäivätöissä ) ja sitä, miten lapsi kasvaessaan kokee isättömyyden tai lähinnä sen, että isä ei halua olla lapsen kanssa missään tekemisissä.
Itsekkäästi ajatellen olisi helppo päättää, että pidän lapsen, koska olen aina lapsia halunnut, mutta haluan tehdä päätökseni lapsen parasta ajatellen. Eli lyhyesti: pärjääkö yksinhuoltajana ilman tukiverkostoa ja kärsiikö lapsi siitä, että on isätön/isän mielestä ei-toivottu lapsi?
Itsekkäästi ajatellen olisi helppo päättää, että pidän lapsen, koska olen aina lapsia halunnut, mutta haluan tehdä päätökseni lapsen parasta ajatellen. Eli lyhyesti: pärjääkö yksinhuoltajana ilman tukiverkostoa ja kärsiikö lapsi siitä, että on isätön/isän mielestä ei-toivottu lapsi?