Yh-äidiksikö? Laittakaa perusteltuja mielipiteitä puolesta ja vastaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ajatuksia:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Mä en ymmärrä miksi pitää tieten tahtoen tehdä niitä isättömiä lapsia tähän maailmaan.

eli siis sun mielestä mun ei ois pitänyt ikinä syntyä,vai??
että jos äitini olis ollut oikeen fiksu niin olis tehnyt abortin.. juu,kiitos,parempi mieli tuli heti. :(

Miksi sun pitää ottaa se noin? Ja mistä sun huono itsetunto johtuu?

niin joo!! mulla on huono itsetunto,eli siis maailma olisi parempi paikka kun minua ei olisi? Loogista!

:o HÄH?? En mä noin sanonut.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
32-vuotias ei myöskään ole liian vanha tekemään rv 5+ aborttia, vaikka vielä haluaa useampaakin lasta.

Lapsi ei kärsi isättömyydestä jos äiti osaa vetää kahta roolia, eli osaa olla sekä ylihuolehtiva äiti että ehdotonta kuria ylläpitävä isä. Roolien yhdistäminen ei ole helppoa, ja isän puute näkyy herkästi lasten kehityksessä ja käyttäytymisessä.

miten te jaksatte kirjoittaa tällaista höpöä...

Kerro samalla mistä olet eri mieltä, rv 5+ abortin vaikutuksesta hedelmällisyyteen, vai isän roolista lapsen kehityksen kannalta?

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Ap, kuulostat minusta oikein fiksulta ihmiseltä. Olen varma että pystyt tekemään lapsellesi onnellisen perheen ilman miestäkin. :hug:
Kiitos Cassy :) Eiköhän ne ajatukset pikku hiljaa selkiä... haluan vaan olla varma päätöstä tehdessäni, että ajattelen lapsen parasta, enkä omia itsekkäitä motiivejani. Objektiivisesti ajattelu ei vaan ole ihan helppoa tässä tilanteessa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Ap, kuulostat minusta oikein fiksulta ihmiseltä. Olen varma että pystyt tekemään lapsellesi onnellisen perheen ilman miestäkin. :hug:
Kiitos Cassy :) Eiköhän ne ajatukset pikku hiljaa selkiä... haluan vaan olla varma päätöstä tehdessäni, että ajattelen lapsen parasta, enkä omia itsekkäitä motiivejani. Objektiivisesti ajattelu ei vaan ole ihan helppoa tässä tilanteessa...

:hug: Kuule kyllä kaikki selviää. Kun lapsesi on sinulla sylissä, et tule katumaan.

Mä en ymmärrä miksi pitää tieten tahtoen tehdä niitä isättömiä lapsia tähän maailmaan.

Mun mielestä tieten tahtoen isättömän lapsen "tekoa" on se, että tahallaan hankkiutuu raskaaksi eikä ole aikomustakaan ollan lapsen isän kanssa parisuhteessa.

Jos ehkäisy pettää, niin ei silloin automaattisesti olla aborttia tekemässä jos mies ei ole nää kuvioissa. Abortti on naiselle (ainakin suurimmalle osalle ) iso asia eikä päätöstä siitä tehdä tuosta noin vain. Mä en ainakaan ap:n tilanteessa pystyisi tekemään aborttia.

eli siis sun mielestä mun ei ois pitänyt ikinä syntyä,vai??
että jos äitini olis ollut oikeen fiksu niin olis tehnyt abortin.. juu,kiitos,parempi mieli tuli heti. :(

Miksi sun pitää ottaa se noin? Ja mistä sun huono itsetunto johtuu?

niin joo!! mulla on huono itsetunto,eli siis maailma olisi parempi paikka kun minua ei olisi? Loogista!

heh,no sitten mä vetelin omia johtopäätöksiäni. sori. :) on vaan niin henk.koht. tää juttu että siks otan helposti itteeni..

:o HÄH?? En mä noin sanonut.

Sanoisin, että pidä lapsi jos lasta olet halunnut. Uutta mahdollisuutta ei välttämättä anneta. Lapsen elämä ei välttämättä kärsi siitä, ettei isä ole kuvioissa. Riippuu paljolti sinusta, kuinka esität asian lapsellesi. Elatusmaksun saat vaikka sitten vain minimin valtiolta, jos et isää halua papereihin merkittävän ollenkaan. Sekin on mahdollista ja sallittua ja voi olla lapsellekin parempi olla ns. isätön kuin isän hylkäämä. En tiedä, mieti itse. Siinähän on sit kaikki perintöasiatkin mukana vaikkei isä lapsen elämässä olisikaan läsnä.

Sen kuitenkin sanon, että abortti ei pelasta parisuhdettasi. Se on tämän tilanteen jälkeen varmasti tuhoon tuomittu, päädyit mihin ratkaisuun tahansa.

Kerron vielä esimerkkitapauksen:
Parisuhteessa eläville kävi vahinko ja ehkäisy petti. Nainen raskaana ja mies pakotti aborttiin, jonka nainen teki. Jatkoivat yhdessä (olivat olleet jo vuosia yhdessä) ja 10 vuoden päästä tapahtuneesta käyvät lapsettomuushoidoissa kun luonnollinen raskautuminen ei enää onnistunutkaan. Sinänsä ei kummassakaan vikaa, mutta kun ei natsaa niin ei natsaa.

Että näinkin voi käydä. Sinulla ei enää ole kymmentä vuotta odotettavana.

Helppoa yksinhuoltajan arki ei varmasti ole. Mutta ei se arki aina ole helppoa parisuhteessakaan ja perheellisenä. Jos koet olevasi kyllin vahva pärjäämään omillasi, älä pelkää sitä yksinoloa. Et voi koskaan tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Tavoittele unelmiasi, äläkä pelkää toteuttaa niitä yksin kun mahdollisuus tarjoutuu. Se voi kaduttaa myöhemmin eikä uutta mahdollisuutta aina saa.

Yhteistyössä