Yh:t (ja muutkin) ilman tukiverkkoa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ViVa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko sun paikkakunnalla turvakotia? Yleensä niiden sijoissa toimii tenavatupa, joka ottaa lapsia hoitoon maksimissaan 3h kerrallaan. Maksaa kylläki 4,50e kerta. Ikäraja oli vuosi. Sitä mie käytän ko tartten lapsenhoitoapua. Ja jos olet toimeentulotukiasiakas, sos.toimi maksaa sulle mll:n hoitajan palkan. Voit sopia oman sos.tätisi kanssa kuinka monta tuntia korvataan.

Juu,onhan se vaan kysyttävä jos sellainen tilanne tulee. Lääkäriin oon ottanutkin mukaan lapset,mutta hammaslääkäriin pitäs tässä mennä ja sinne ei kyllä voi ottaa.
Ja totta tuo että vaikeimmalta tuntuu kysyä kun tarvetta oikeesti olisi.

Ja liirah,kiitos :hug:
Kiva kun on tuollaisia ihmisiä

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Onko sun paikkakunnalla turvakotia? Yleensä niiden sijoissa toimii tenavatupa, joka ottaa lapsia hoitoon maksimissaan 3h kerrallaan. Maksaa kylläki 4,50e kerta. Ikäraja oli vuosi. Sitä mie käytän ko tartten lapsenhoitoapua. Ja jos olet toimeentulotukiasiakas, sos.toimi maksaa sulle mll:n hoitajan palkan. Voit sopia oman sos.tätisi kanssa kuinka monta tuntia korvataan.

Ei taida olla tuollaista tenavatupaa. Ainakaan en ole kuullut. Vaikka turvakoti kyllä on täällä.

Enkä ole kyllä tuostakaan kuullut että mll hoitajaa maksaisivat tt-asiakkaille. En kylläkään ole nyt toimeentuloasiakas,mutta ihan kohta pakko taas sieltäkin hakea kun jään syksyyn asti kotihoidontuelle,eli tulot pienenee.. Kai sinne pitäis sitten aikaa varata ja kysellä.

Mä olen itse kyllä katsonut pari tuntia useammankin kerran jonkun kaverin lasta, kun ovat itse käyneet lääkärissä. Moneen paikkaanhan lapsen kanssa menee, mutta lääkäri on hankala. Hannamslääkärissä kuluu max tunti, joten ei ole pitkästä ajasta kysymys.

Alkuperäinen kirjoittaja vuh:
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
[Ja ystäviä on jokunen,suurimmalla osalla itselläänkin lapsia,niin tosi korkea kynnys heitä vaivata.

Olisko mahdollista tehdä ystävien kanssa sellainen rinki, että yksi hoitaa kerrallaan muiden lapsia ja muut pääsevät sillä aikaa asioille? Jaksamisia sulle. :hug:

Tää olis ollu munkin ehdotus!

onko lapsilla kummeja joilta vois kysyä apua?
Suosittelisin kanssa kavereilta kysymään lastenhoitoapua.Voisivat vaikka jatkossa ymmärtää siitä et tarjoisivat itsekkin sitä.

Kodinkonekorjaajat yleensä hakee koneen kotoa jos ne haluaa korjata sen liikkeellään. Muuten ne duunaa sitä siellä sun asunnollas. Muuten voit pyytää apua nikkarointeihin talon huoltoyhtiöltä. (sori, en lukenu, asutko kerros/rivitalossa, mutta oletan että asut.)

Lastenhoito-ongelmaan mulla ei ole ratkaisua, koska ei itsellänikään ole minkäänlaisia apuja.

Yhteistyössä