Yhdestä keskustelusta ( sairaas vauva kaverilla)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ma olen ihan oikeasti yrittaja nimimerkkini mukaisesti ihan eri alalla. En tee toita edes ihmisten kanssa :-)

Ma en auta romaneja, enka mitaan laittomia maahanmuuttajia. Olen tassa ketjussa kertonut, etta he ovat ystavia (tai perhetuttuja). Tamakin viimeinen tuttava ei saanut hoitoa vakavaan henkeauhkaavaan sairauteensa kotimaassaan (ei ollut tarpeeksi patevaa kirurgia), joten toin hanet tanne Suomeen leikkaukseen ja maksoin itse leikkauksen (> 20 000e).

Kyllahan hoitoa saa aina hakea toisesta EU-maasta. Aika harvat kyllakaan saavat e120/s1 lomakkeen kotimaastaan, joka sitten laittaisi kela-osuuden omalle valtiolle maksettavaksi. Ainahan lehdistakin saa lukea naista onnettomista lapsipotilaista, joiden vanhemmat keraavat rahaa leikkaukseen, jotta paasisivat Suomeen hoitoon. Ei heillekaan omasta maastaan heru tuota e120-lomaketta.

Olet hyväsydäminen ihminen kyllä. Toivon, että joskus onnistut :)

Mitä väliä sillä on, kuka on rahat tienannut?

Jos Milannalla ja miehellään on yhteiset rahat, niin ei asian pitäisi kenellekään ulkopuoliselle olla ongelma. Mutta jostain syystä se on aika monelle ulkopuoliselle suuri ongelma.

Mitä väliä sillä on, kuka on rahat tienannut?

Jos Milannalla ja miehellään on yhteiset rahat, niin ei asian pitäisi kenellekään ulkopuoliselle olla ongelma. Mutta jostain syystä se on aika monelle ulkopuoliselle suuri ongelma.

Niinpä, jostain syystä sinulle on taas ongelma se, että se on ulkopuolisille ongelma, vaikka ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
Mua vaan jotenkin aina huvittaa täällä se, kuinka aikuiset ihmiset eivät ymmärrä, että kaikki eivät ajattele asioista samoin.

[QUOTE="vieras";26124538]
Mua vaan jotenkin aina huvittaa täällä se, kuinka aikuiset ihmiset eivät ymmärrä, että kaikki eivät ajattele asioista samoin.[/QUOTE]
Sama mua huvittaa. Ja sehän nimenomaan on takana tässä, että ihmetellään & arvostellaan sitä kun Milanna "tuhlaa miehensä rahoja".

Jos se on sille miehelle täysin ok, niin kaikkihan on hyvin. Eikö? :)

Varmaan monia ärsyttää kun hän joka välissä on mainostamassa kuinka paljon rahaa on ja kuinka surutta sitä tuhlaa kaikkeen tyhmään ja kuinka ihana hän on. Nyt tuntuu sitten, että on hakemassa sympatiapisteitä "hyväntekeväisyydellään. Sattuu vaan olemaan jotenkin ärsyttävä ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja näinkin;26124583:
Varmaan monia ärsyttää kun hän joka välissä on mainostamassa kuinka paljon rahaa on ja kuinka surutta sitä tuhlaa kaikkeen tyhmään ja kuinka ihana hän on. Nyt tuntuu sitten, että on hakemassa sympatiapisteitä "hyväntekeväisyydellään. Sattuu vaan olemaan jotenkin ärsyttävä ihminen.
ahaa

Sama mua huvittaa. Ja sehän nimenomaan on takana tässä, että ihmetellään & arvostellaan sitä kun Milanna "tuhlaa miehensä rahoja".

Jos se on sille miehelle täysin ok, niin kaikkihan on hyvin. Eikö? :)

No tätä mä just tarkotin.
että on niin vaikeaa/huvittavaa, kun kaikki eivät ole samaa mieltä sun kanssas, vaikka olet mielestäsi oikeassa :D
Mä en ota kantaa Milannan rahoihin, eli siltä osin kaikki hyvin :)

[QUOTE="vieras";26124595]No tätä mä just tarkotin.
että on niin vaikeaa/huvittavaa, kun kaikki eivät ole samaa mieltä sun kanssas, vaikka olet mielestäsi oikeassa :D
Mä en ota kantaa Milannan rahoihin, eli siltä osin kaikki hyvin :)[/QUOTE]
Mäkään en ole ottanut kantaa Milannan rahoihin, siis siinä mielessä että onko hänen rahankäyttönsä mun mielestä oikeutettua vaiko ei :)

Siihen oon ottanut kantaa, että kuuluuko asia meille ulkopuolisille, vaiko vain Milannalle ja miehelleen. Mun mielestä vain jälkimmäisille. Ja ihmettelen, miten ventovieraan pariskunnan talouspolitiikka voi viikosta ja kuukaudesta toiseen herättää niin suuria tunteita.

Alkuperäinen kirjoittaja näinkin;26124583:

Mutta kun joillakin nyt vaan on varaa tehdä molempia. Yritä elää sen kanssa.

Mäkään en ole ottanut kantaa Milannan rahoihin, siis siinä mielessä että onko hänen rahankäyttönsä mun mielestä oikeutettua vaiko ei :)

Siihen oon ottanut kantaa, että kuuluuko asia meille ulkopuolisille, vaiko vain Milannalle ja miehelleen. Mun mielestä vain jälkimmäisille. Ja ihmettelen, miten ventovieraan pariskunnan talouspolitiikka voi viikosta ja kuukaudesta toiseen herättää niin suuria tunteita.

Mutta Milannan mielestä se kuuluu palstalle, eihän täällä muuten heidän taloudenpidosta kukaan tietäisi, eli mielipiteitä on monia.

Ja mun ulkomaalainen tuttuni (ei EU-maasta, ei oleskelulupaa, ei suomalaista henkilötunnusta) taas kävi ekana yksityisellä, sai lähetteen Tyksiin, ja Tyksissä eräällä poliklinikalla tekivät sitten erään toimenpiteen.

Maksoi tietty aika lailla, kun ei saanut Kela-korvausta. Mutta hoidettiin kyllä, tottakai. Eikä ollut edes henkeä uhkaavasta asiasta kyse.

Kyllä ulkomaalaisia vaan otetaan sairaalaan tai poliklinikalle lähetteellä.

Tähän keskusteluun vielä tälläinen virallinen tieto KELAlta kansainvälisten asioiden vastaavalta:

Suomen julkisessa terveydenhuollossa hoidetaan vain Suomessa kiireellisen
sairaanhoidon tarpeeseen joutuneet henkilöt sekä henkilöt, joilla on Suomessa
kotikunta tai EU-lainsäädännöstä tai muusta kansainvälisestä lainsäädönnästä
johtuva sairaanhoito-oikeus Suomessa. Eurooppalaisella sairaanhoitokortilla henkilö
on oikeutettu lääketieteellisesti välttämättömään sairaanhoitoon tilapäisen
Suomessa oleskelunsa aikana kuntalaisen asiakasmaksulla.

Yhteistyössä