Yhteiskuntamme on mätä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -----
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvä, että jotkut ymmärtävät mitä ajoin takaa. En pelkästään omaa tilannettamme vaan yleisesti.

Tuoreessa muistissa on myös se miten opiskellessa oli pakko elää opintolainalla ja kelan pienellä tuella. Opiskelijan päivä on monesti raskaampi kuin työntekijän. Silti hän saa vähemmän kuin työtön, joka ei rahansa eteen tee mitään. Työttömyyskorvauksen eteenkin voisi tehdä jotain pieniä hommia.

Olen varmasti täysi tollo, mutta minun ymmärrykseeni ei yksinkertaisesti mahdu, miksi tietyillä aloilla on pulaa työvoimasta ja samalla koulutetaan kalliisti maistereita istumaan perseellään sohvalla kitisten että yhyy, miksei kukaan kertonut etten tule saamaan aineyhdistelmälläni taidehistoria-etnomusologia-afrikan kulttuurit oman alan töitä - hoitoalallehan en kouluttaudu kun näin hienon tutkinnon olen jo suorittanut, rahaa tulee hakemuksia kotona täytellessä enemmän kuin moppiin tarttuessa, ja töiden perässähän en muuta ellei vakipaikkaa tarjota jo haastattelussa. Toki jaksetaan elättää myös ne peruskoulupohjalla iloisesti porskuttavat syrjäkylien loiset, joille riittää että sossusta tulla tupsahtaa kaljarahat tilille, kun on reippaasti käyty punomassa vähän pajukoreja työkkärin parin kuukauden kurssilla ilman työvoimapoliittisten toimenpiteiden uhkaa, kun niitä töitä ei siellä tuppukylässä yksinkertaisesti ole. Uskallapas tehdä fiksuja ratkaisuja ja tarvita väliaikaista apua tiukassa tilanteessa, niin voit olla varma ettet sitä tule saamaan.

Oletko tiedustellut sitä täällä jo parin tiedustelemaa maksukattoa?
Meillä kuopuksella todettiin mmc, ja joutui heti synnytyksenjälkeen teho-osastolle ja sootä sitten vielä pariksi viikoksi kirurgiselle osastolle.
Hinnaksihan olisi tullut ihan päätä huimaava summa, jota perheemme ei olisi millään kyennyt maksamaan, jossei tuota maksukattosysteemiä olisi ollut.
Eli veimme maksamiemme laskujemme kuitit potilasmaksutoimistoon, josta sitten katon tultua täyteen loput kulut olivat ilmaisia. eli meillä tämä tarkoitti lisäksi minun ja kolmen lapsemme ilmaisia terveykeskuskäyntejä loppuvuoden ajaksi.
Näin ainakin oli Turussa vuonna 2007.

Yhteistyössä