Yhteydenpidosta etävanhempaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja se pahin äitipuoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

se pahin äitipuoli

Vieras
Olen ihmetellyt kovasti sitä,että mieheni lasten biologinen äiti ei koskaan tapaamisten välillä ota yhteyttä lapsiinsa,vaikka on netti sekä hänellä ja meillä ja lapsilla on myös kännykät,eli yhteyttä voisi siis pitää vaikka viikoittain. Lasten äiti on kuitenkin sitä mieltä,että lasten kuuluu pitää aktiivisesti häneen yhteyttä,tekstailla ja mailailla omatoimisesti ja kertoilla kuulumisiaan ja meidän,sekä lasten isän että minun,äitipuolen pitää muistuttaa lapsia pitämään yhteyksiä äitiinsä. Mutta ei lapsia voi pakottaa,eikä se jos kokoajan patistellaan varmaankaan tee asiaa lapsille kiinnostavammaksi.Heitä ei tietenkään kielletä ottamasta yhteyttä,mutta he eivät vain halua,ei kuulemma ole asiaa...
Lasten äiti on sitä mieltä,että vieraannutamme lapsia hänestä kun emme huolehdi siitä,että lapset pitävät riittävästi yhteyttä häneen.
Minä olen kyllä sitä mieltä että äidin vastuulla on yhteyden pito lapsiin,hänenhän se pitäisi olla aktiivinen.

olen samaa mieltä kanssasi. Kyllä äidin tulee pitää huoli siitä, että yhteys säilyy lasten ja hänen välillään... Ei se ole lasten tehtävä ja vielä vähemmän teidän.

Jos hän ei itse osaa ottaa puhelinta käteensä, niin voi sitten katsoa peiliin ja syyttää itseään, kun välit ovat viilenneet..

Meillä taas saan kuulla exältä naljailua kun soitan väilillä ja kyselen miten pojalla 4v. menee (ei vielä omaa kännykkään)..Sanoo että kyllä hän poikaa osaa hoitaa. Kunhan nyt vain aina välillä haluan kuula miten menee ja miten poika syöny ja nukkunut. Toki ensisijaisesti soitan pojalle jutelleksani hänen kanssaan, en siis soittaakseni isälle...

Ei soittele täälläkään ex. Saattaa mennä kolmekin viikkoa. Mutta normaalisti jos menee eli tapaamiset useammin, niin ei soita silloinkaan. Ja on sanonut, että hänellekään ei saa soitella ja häiritä.

Tämä samainen mies sitten valittaa kun ei ole kerrottu asioista, kun on otettu hänen toivomansa linja.

No ei meilläkään etä soittele lapsille.Tyttöystävä mustasukkainen.Tekstareilla pelaa haku ajat sieltä päin.Niin ja sinnepäin ei saa soittaa ainoastaan tekstaria jos tulee muutoksia hakuihin.

ei munkaan exä lapsille soita väliajoilla. On käskenyt mun pistää tekstaria jos lapsilla on ikävä niin hän soittaa jos pystyy. Nytkin on kohta 4 viikkoa mennyt, eikä isästä ole mitään kuulunut. Tai siis on joutunut muhun olemaan yhteyksissä viimeisten myytyyn yhteiseen taloon liittyvien asioiden takia, mut lapsia ei ole kysellyt tai mitään.

Yhteistyössä