Yksi tuttu yrittää neljättä lasta ja 3 ensimmäistä on huostaanotettu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh huh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huh huh!

Vieras
Kaikilla eri isä (ja eri kuin hänen nykyinen mies) ja kaikki lapset yksitellen huostaanotettu. Tänään tää tuttu alkoi mulle Facebookissa avautua että ovat nyt puoli vuotta yrittäneet. Kyselin muiden lasten kuulumisia (olin vain juoruista kuullut että hänen 3 lasta on huostaanotettu, en ollut aiemmin kauheesti tekemisissä ihmisen kanssa). Kertoi sitten että lapset ovat päässeet pois lastenkodista ja asuvat tän tutun vanhempien luona. Kysyin koska saa heidät takaisin. Tää tuttu sanoi että hän sai kokea kaikkien vauva-ajat eikä ole tarvetta saada lapsia takaisin ja haluaa vain lapsen nykyisen miehen kanssa. Mulle tuli jotenkin paha mieli. Varmaan tarkoitti hyvää, mutta tuli tunne että on hylännyt lapsensa...

Mun "tuttu" teki ekana yhden lapsen. Laiminlöi lapsen hoidon, lapsi otettiin huostaan.

Sitten teki lapsen toiselle miehelle. Ja muutaman vuoden ajan kaikki meni hyvin - niin hyvin että hän sai ensimmäisenkin lapsensa takaisin.

Sitten teki uuden muksun, uudelle miehelle taas. Ja alkoi alamäki. Uusi mies huolehti lapsista parhaansa mukaan, naisen viilettäessä ties missä pilluaan jakamassa (karu totuus oli tämä). Sitten mies ei jaksanut enää, ja tuli ero.

Nainen teki uuden vauvan taas. Ei "yllättäen" jaksanut (lue: halunnut) hoitaa tätäkään, kun löysi uuden miehen jonka kanssa onni kukoisti. Antoi vauvan pois, samoin toiseksi nuorimman. Esikoinen oli tässä vaiheessa muuttanut isälleen. Ja lastensuojelu vei toiseksi vanhimman lapsen.

Sitten alettiin yrittää lasta tämän uusimman miehen kanssa. Ja humalassa itkettiin & kerjättiin sympatiaa, kun sossu on lapset vienyt ihan ilman syytä.

:headwall:

(sen verran muutin yksityiskohtia, ettei kyseiset lapset ole tunnistettavissa - äidistä viis, mutta lapset on viattomia kaikkeen paskaan)

• Tykkää
Reactions: Naspula
Mulla oli aikoinaan alakerran naapurina sellanen perhe, jonka eka pesue oli otettu huostaan. Olisko lapsia ollu se kolme siinä sarjassa. Ja lisää tehtiin myöhemmin taas muutama. Ja voi jeesus mitä menoa sieltä kuului. Mies karjui humalassa minkä kerkes, rapussa ravas poliisit ja sossut joka toinen viikko. Ja lapsia vaan tehtiin lisää aina kun sossu vei edelliset.

En nyt kovin helposti kannata sterilointia, mutta kävi kyllä mielessä..

Vaikea mun on tuota mitenkään muuten lukea, kuin ihan totena. Se nainen tykkää vauvoista, ei lapsista. Lisäksi se tykkää hankkia niitä uuden suhteen sinetiksi.

Kyllähän siinä taitaisi olla aihetta poikkaista piuhat, koska nyt lapsilla ei ole mitään oikeuksia ja aikuisella ei mitään rajoituksia. En sitten kylläkään tiedä mitä nämä narsistit tekisivät jos sterilisaatiouhka yllä leijuisi.

Tosin en ymmärrä, miksi nämä pitäisi pakottaa sterilointiin. Kun voitaisiin lahjoakin.

Mun entiseltä naapurilta on kans otettu 3 lasta huostaan, asuvat lastenkodissa ja muutama kuukausi sitten töö nainen oli pyöräyttäny neljännen mukulan. Joka kuulemma (sisko kertonut) on aika usein mummolassa hoidettavana. 2viikkoa synnytyksen jälkeen oli jo turpa rullalla baarissa. Sääliks käy.

Tiedän tapauksen jossa äiti odottaa kuudetta lasta , 4lapsella FAS ja kaikki 5 huostaanotettuja.
Äiti ei voi käyttää ehkäisyä vakaumuksensa takia mutta alkoholia ja huumeita voi vetää surutta :(

Siskon sijoituslasten äiti koittaa saada seitsemättä lasta (kun juuri mei naimisiin neljättä kertaa) kun kuusi on jo viety ja eläimetkin haettiin pois (ja langetettiin eläintenpitokielto...).....

Olen törmännyt teinityttöön, jolla oli sisaruksia 8kpl, ja kaikki lapset yksi kerrallaan huostaanotettu perheestä. Osa lapsista kohdannut ihan käsittämätöntä tahallisen sadistista väkivaltaa. Osa asuin tuolloin lastenkodeissa, pari psyk.laitoksissa, pienin oli päässyt perheeseen, kaikista sisaruksistaan tyttö ei itse edes tiennyt.

Joo, ja tytön äiti kertoi onnesta hehkuen että on vihdoin raskaana ja tulossa siis 10. lapsi...

(sopivasti kokonaiskuvan kannalta merkityksetöntä vääristelyä tässäkin)

Mun päähän ei mahdu, että miten kukaan voi noin vaan hylätä tai jättää hoitamatta jotain, mitä on ensin kantanut 9kk sisällään ja sit viellä tuntenu sen tuskan kun se tulee ulos.

Olen törmännyt teinityttöön, jolla oli sisaruksia 8kpl, ja kaikki lapset yksi kerrallaan huostaanotettu perheestä. Osa lapsista kohdannut ihan käsittämätöntä tahallisen sadistista väkivaltaa. Osa asuin tuolloin lastenkodeissa, pari psyk.laitoksissa, pienin oli päässyt perheeseen, kaikista sisaruksistaan tyttö ei itse edes tiennyt.

Joo, ja tytön äiti kertoi onnesta hehkuen että on vihdoin raskaana ja tulossa siis 10. lapsi...

(sopivasti kokonaiskuvan kannalta merkityksetöntä vääristelyä tässäkin)

|O :( :( :(

Näitähän riittää! Tuttavapiirissä on nainen jolla 4 lasta kolmelle miehelle. Kaksi ekaa isällään, kolmonen laitoksessa (koulussa jo ja ei pärjää siellä/lintsaa,8v) ja pienin omalla isällään/mummolla/milloin missäkin. Onnellisesti taas raskaana näkyi olevan kun kaupassa törmäsin..Kyselin muiden kuulumisia, ei ole komen ekan lapsen kanssa tekemisissä, mutta kaikki tuntui olevan vallan ihanaa!! On uus vauva tulossa ja katkaisuhoidossa..:snotty:

kait se on jotain sellaista että ihminen yrittää jaloilleen uudelleen ja uudelleen. Kuvitellaan että uusi suhde ja vauva pelastaa kaiken. Ei hoideta ongelmaa joka johtanut aiempiin huostaanottoihin,vaan aloitetaan alusta ns.puhtaalta pöydältä.. Ja kun ei hoideta sitä ongelmaa ni kupla puhkeaa jossain vaiheessa kun arki iskee päälle..

Joo. Noita tuli nähtyä silloin muutama kappale, kun sairaanhoitajaksi opiskellessa olin äitiysneuvolassa harjoittelemassa. Nyt tietty joku tulee huutamaan, että olen kamala lehmä, mutta täytyy sanoa, että eräänkin äidin kohdalla (menneisyyden ja aiempien lasten kohtalon tietäen -> mikään ei ollut muuttunut nytkään) toivoin melkein, että hänen raskautensa menisi kesken.

[QUOTE="äiti";26287016]No mä olen tuollainen parjattu äiti mutta eipä mua haittaa mitä mieltä ihmiset ovat minusta.[/QUOTE]

Ajattelisit edes lapsiasi jos et muiden ihmisten mielipiteistä välitä .
Provo olet kylläkin .

[QUOTE="äiti";26287036]En ole provo. Eka lapsi sijaisperheessä niin pienenä sinne mennyt että on siellä aikuisuuteen asti. Pienempi lapsi kotona.[/QUOTE]

Sulla ja kotona olevalla lapsella taitaa kuitenkin olla asiat ok? Se on silloin ihan eri asia. Tässä oli nyt kyse niistä, jotka jatkuvasti toistavat samaa kaavaa, vaikka tilanteensa ei ole muuttunut missään vaiheessa mihinkään (ainakaan parempaan suuntaan).

Sulla ja kotona olevalla lapsella taitaa kuitenkin olla asiat ok? Se on silloin ihan eri asia. Tässä oli nyt kyse niistä, jotka jatkuvasti toistavat samaa kaavaa, vaikka tilanteensa ei ole muuttunut missään vaiheessa mihinkään (ainakaan parempaan suuntaan).

Kyllä on kaikki ok,neuvolasta ja monesta paikasta tullut kiitosta.Vastasin siksi että ihminen voi muuttua ei kaikki toista samoja virheitä.

[QUOTE="äiti";26287072]Kyllä on kaikki ok,neuvolasta ja monesta paikasta tullut kiitosta.Vastasin siksi että ihminen voi muuttua ei kaikki toista samoja virheitä.[/QUOTE]

Hienoa! Ja toki ihminen voi muuttua. Tässä tosiaan vaan puhuttiin niistä, jotka eivät ole muuttuneet (eivätkä todennäköisesti koskaan tule muuttumaankaan).

Mukavaa ja aurinkoista kesää sulle ja perheellesi!

Yhteistyössä