Yksin lomailu parisuhteessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierasmies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vierasmies

Vieras
milja wrote on this ( http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...i-hyvaksy-etta-lahden-yksin-pienelle-lomalle/ )

"oleppa sä loukkantunut sitten rauhassa, mies ei uskalla puhua sulle suoraan ja siksi ilmaisee asian noin, mies on vihainen koska järjestät ittelles vapaata tolleen,mutta kun mies haluaisi olla SINUN kanssa,miehestä tuntu upahalta kun sä et halua olla hänen kanssaan! minäkin olisin miehelleni vihainen jos hän noin vaan dumppais mut ja olis mielummin ilman mua. sitäpaitsi kaikkihan sen tietää että ruottin laivalla vedetään päät täyteen ja petetään melkosen herkästi verrattuna arkielämään.

Teillä on luottamus pulaa,joka ei parane tolla. tai sitte sinä olet seksuaalisesti haluton ja mies kokee tämän reissun uhkana.

minusta sinä oelt teistä se ilkeä,mies ei voi tunteitlleen mitään. olis puhumisen paikka ja nimenomaan sulta tarvitaan ymmärrystä,mies on loukkaantunut siitä että menet mielummin ilman häntä. jos kuitenkin vain menet ja kiukkuat miehelle, se on epäilyttävää. mikä on sun syy loukkaantua? ai kun mies ei kestä ajatusta siitä jos menettää sut. "

" //Alkuperäinen kirjoittaja satutytti Näytä viesti
En ymmärrä ollenkaan tuollasta, ettei toinen "pääse" lomailemaan yksinään tai kaverin kanssa. Meillä mies lähdössä joulukuun alussa Vietnamiin hippasen vajaaks 2 viikoks ja ei mua kyllä haittaa ollenkaan. Meillä mies kyllä kysy "luvan" multa, mutta ei tullu mieleenkään sanoo ettei vois mennä. Hyvä, että pääsee vähän lomailemaan ja rentoutumaan ihan oikeesti, lasten kanssa se ei ihan niin rentoutumista oo kuitenkaan. Yhteiset reissut tehdään sitten vielä lisäksi jossain vaiheessa vuotta.//

no mites olis jos sitä lomailis sen puolison kanssa ja kaverit vois olla lapsen vahtina? jos kaikkee tehään yksin tai kaverin kanssa mutta ei puolison kanssa vaikka toinen haluaisi niin ei sekään oo kovin reilua. "

"// Alkuperäinen kirjoittaja "Heidi" Näytä viesti
Tämä minullekin tuli mieleen. Normaalisti ei tule edes mieleen epäillä toista, ellei sitten itsellä ole jotain salattavaa. Silloin olettaa myös toisen käyttäytyvän samalla tavalla.//

kyllä tulee kuule jos ei joko luota toiseen,tai on joutunut aiemmin petetyksi eikä oikein koe että toinen rakastas enään samanlailla. kyllä mä olisin myös vihainen jos mies menis mielummin ilman mua,koska itse menen mielummin miehen kanssa! "

----

Miten helvetissä joidenkin parisuhde voi olla tuollainen, että heti vedetään pettämiskortit, luottamuspulat ja toisesta eroon pääsemisajatukset esiin jos kumppani haluaa mennä YKSIN lomalle?
Joku tuossa ketjussa sanoi, että huonosti menee jos parisuhteessa haluaa mennä yksin ja haluaa eroon kumppanista kun menisi yksin vaikka Tallinnaan? WTF! Oletteko jotkut niin riippuvaisia miehestä, lapsista tai ystävistä, että ajatus yksinolemisesta on aivan kauhea? Siis niin kauhea, että ette ymmärrä sitä edes muille ihmisille? Minusta on törkeää ajatella heti, että kyllä se mies menee huoriin varmasti jos yksin laivalle/Viroon menee. Ei ihme, että maailmassa on epätasa-arvoa ja sovinismia sillä niin aivokuollutta ja miehen älyä alistavaa tekstiä jotkut suoltavat. Luuletteko todella, että mies on aivoton panokone jolla on vieraspillu mielessä alvariinsa?

Uggh!

Hei, tuossa ketjussahan nimen omaan mies ei ollut päästämässä naistansa reissuun. :xmas:

Muuten kyllä olen täsmälleen samaa mieltä että sairastahan tuollainen rajoittaminen on ja on varsin ikävää jos luottamusta ei suhteessa ole. Miksi ylipäätään kannattaa silloin olla yhdessä?

• Tykkää
Reactions: Pinki
Luin tota ketjua eilen hetken, mutten muista nyt avasiko AP tilannetta enemmän. Ehkä puolison epäilykset herää, jos koskaan ennen ei oo reissattu yksin ja sitten yhtäkkiä halutaankin? Ei sillä, että ymmärtäisin sitä epäilyä tai kieltämistä.

Ei takeruta nyt edelliseen ketjuun ja ylipäätään aiheeseen.

Aika monellekin täällä on ollut ongelma jos mies haluaisi mennä jätkäporukalla viroon tai jopa etelään! Siis pettämisepäilyt nousee heti potenssiin viisi ja mies on sika kun laittaisi lomaa ja rahaa OMAAN reissuunsa. Ei oo totta, vuoden viidestä lomaviikosta haluaisi olla viikon ilman vaimoa. Kuinka sikaa! Ja jos siihen on säästänyt rahaa, niin OK, mutta SILTI. Miksi ei laita niitä rahoja yhteiseen lomaan "joka olisi varmasti kaikelle paljon kivempi kuin yksikseen lomailu!!!!11"

Pätee tietenkin toisinkin päin (mies/nainen).

Luin tota ketjua eilen hetken, mutten muista nyt avasiko AP tilannetta enemmän. Ehkä puolison epäilykset herää, jos koskaan ennen ei oo reissattu yksin ja sitten yhtäkkiä halutaankin? Ei sillä, että ymmärtäisin sitä epäilyä tai kieltämistä.

Minä koetin myös lukea tuota ketjua mutta meni niin ohi :D

Mutta kaipa minä sitten olen niin läheisriippuainen että jos en mieheni kera ole kahden menossa matkalle tai
koko perheenä
tai minä lasten
tai lapsen kanssa
niin menen sitten "akka"porukalla :D

Jotenkin en vain näe itseäni jossakin kauempana (ulkomailla) yksin shoppailemassa,
ei sillä ettenkö siellä osaisi ja pärjäisi vaan jotenkin ehkä orpo olo vieraassa (tai tutussakin) maassa yksin ja tulisinkin hulluksi jos en nyt jollekin saisi puhua :D
Makutuomari on aina hyvä olla ;)

Toisaalta jos mulla ois 5 viikkoo lomaa, niin en mä haluis olla yhtä kokonaista viikkoa jossain ilman miestä. On kalliitakin tollaset reisdut, tuntuis ihan tuhlaukselta lähtee joidenkin kavereiden kanssa. Ehkä viikonlopuksi voisin mennä. Viihdyn parhaiten oman kumppanin kanssa.

Kyllä mäkin mieluummin ehdottomasti lähden miehen kanssa reissuun kuin ilman sitä. Silti ymmärrän varsin hyvin ettei minua kaivata joka reissulle mukaan. Ihan jo lastenhoidollisista syistä. Jotta päästään kahdestaankin yhteiselle lomalle on lapsivapaita pakko säästää niille, en pysty lähtemään esim. Tenolle mukaan vaikka molemmat siitä yhteisestäkin kalastusreissusta on haaveiltu. Ja minun on lähdettävä yksin tapaamaan toisella puolella Suomea asuvia ystäviä kun ei minun miestä vähempää voisi kiinnostaa lähteä naisten kanssa syömään, shoppaamaan ja karaokeen :D

Jokaisessa suhteessa itse määritellään mikä on sopiva määrä lomailulle yhdessä tai erikseen mutta en ymmärrä a)jos aina lomaillaan ja biletetään erikseen b) Kumppani ei SAA lupaa lähdölle vaikka haluaisi, eli aikuista ihmistä kielletään.

Aika monellekin täällä on ollut ongelma jos mies haluaisi mennä jätkäporukalla viroon tai jopa etelään! Siis pettämisepäilyt nousee heti potenssiin viisi ja mies on sika kun laittaisi lomaa ja rahaa OMAAN reissuunsa. Ei oo totta, vuoden viidestä lomaviikosta haluaisi olla viikon ilman vaimoa. Kuinka sikaa! Ja jos siihen on säästänyt rahaa, niin OK, mutta SILTI. Miksi ei laita niitä rahoja yhteiseen lomaan "joka olisi varmasti kaikelle paljon kivempi kuin yksikseen lomailu!!!!11"

En tiedä. Musta tuntuu, että usein homma menee näin:

- Mä lähden jätkien kanssa kuukaudeksi kanadaan kalastamaan ja katsomaan jäkistä. (Sanoo mies)
- Juu, selvä. Minä lähden pirkon kanssa viikoksi kreikkaan kesällä. (toteaa vaimo)
- Mitä sä alat heti uhkailla ja kiristää? (hermostuu mies)
- E-e-en mä mitään kiristä. Ajattelin, että sun on hyvä tietää. (hämmästelee vaimo)
- Vituuuuu-uuu-uuuu mä soitan jätkille, että mä en SAA lähteä, kun sä kiellät.

:)

Mitenkä musta tuntuu, että sulla on kokemusta tällaisesta? :laugh:

Alla oma korjattu versio vähemmän ylilyövänä. Miten se pitäis mennä :)

- Mä lähden jätkien kanssa kuukaudeksi kanadaan kalastamaan ja katsomaan jäkistä. (Sanoo mies)
- Juu, selvä. Minä lähden pirkon kanssa viikoksi kreikkaan kesällä. (toteaa vaimo)
- E-e-en mä mitään kiristä. Ajattelin, että sun on hyvä tietää. (hämmästelee vaimo)

- Mä lähden jätkien kanssa viikoksi kanadaan kalastamaan ja katsomaan jäkistä. (Sanoo mies)
- OK, hyvä homma että sullakin on omia juttuja. (mies toteaa)
- Ajattelin, että sun on hyvä tietää. (sanoo vaimo)
- Kyllä me ehditään paljon muutakin tehdä, yhdessäkin. (mies toteaa).

:) Tää oli paras. Näin se minustakin usein menee. Meillä ei tosin kumpikaan lomaile yksin vaan aina lomaillaan perheenä.

Sehän riippuu ihan elämäntilanteesta, minkä verran voi lomailla yksinään olematta itsekäs. Kun useinkaan yhteistä lomaa ei tosiaan ole viittä viikkoa, vaan lastenhoidon tai työnantajan määräyksen takia lomat voi osua niin, että yhteistä lomaa olis just se yksi viikko. Tai kaksi viikkoa. Jos molemmat haluaa viettää viikon lomat kavereiden kanssa, niin perhelomaa ei jääkään sitten yhtään.

Joten jos ei ole lapsia tai lapset on jo isoja, niin viikko vuodessa "omaa lomaa" on ihan kohtuullista. Pikkulapsiperheissä taas voi olla liikaa tuokin. Ja tietysti, jos perheessä on niin tiukka taloudellinen tilanne, että pitää säästää pari vuotta että perhe pääsee viikoksi kanarialle, ei ole kohtuullista, että kumpikaan vanhemmista törsää säästöt omiin lomiinsa.

:laugh: :laugh: Ihan kuin mun ex! Lopputulos kuitenkin oli se että se oli mulle suuttunu mun ehdotuksesta lähteä huoraamaan, pidensi oman reissunsa ja teki selväksi etten minä pääse minnekään. :laugh:

Meillä saa tehdä reissuja ilman perhettäkin, niitä tarttee jokainen joskus. Mutta kieltämättä pitäisin hyvin outona, ehkä jopa jossain määrin epäilyttävänä jos mies haluaisi lähteä laivalle tai Lappiin ihan YKSIN ilman kavereita, veljiään tms. Eikö se kenenkään muun mielestä olis omituista??? En mä nyt sitä estäisi, aikuinen ihminenhän tuo on, mutta hiton omituista se kyllä olis.

[QUOTE="vaemo";29155201]Meillä saa tehdä reissuja ilman perhettäkin, niitä tarttee jokainen joskus. Mutta kieltämättä pitäisin hyvin outona, ehkä jopa jossain määrin epäilyttävänä jos mies haluaisi lähteä laivalle tai Lappiin ihan YKSIN ilman kavereita, veljiään tms. Eikö se kenenkään muun mielestä olis omituista??? En mä nyt sitä estäisi, aikuinen ihminenhän tuo on, mutta hiton omituista se kyllä olis.[/QUOTE]

Minusta olisi tosiaan omituista, mutta minusta väännettiin mustasukkainen pirttihirmu, kun pidin tuota epäilyttävänä. Olisi tosiaan minusta hyvin kummallista, enkä voi mitenkään kuvitella, että mieheni noin haluaisi tehdä. Kavereiden kanssa reissaaminen on ihan eri asia.

Ihmiset on toki erilaisia, ja jos olisi ennenkin tykännyt yksin reissata, niin asian ymmärtäisi. Mutta yht´äkkiä tuollaista esittäisi, niin kyllä mä vähän ihmettelisin, mistä tuulee. En mä itsekään haluaisi ihan yksinäni reissata, ennemmin teen jotain kompromisseja ohjelman suhteen, sillä tykkään kuitenkin niistä uusista kokemuksista jonkun kanssa puhua.

[QUOTE="vaemo";29155201]Meillä saa tehdä reissuja ilman perhettäkin, niitä tarttee jokainen joskus. Mutta kieltämättä pitäisin hyvin outona, ehkä jopa jossain määrin epäilyttävänä jos mies haluaisi lähteä laivalle tai Lappiin ihan YKSIN ilman kavereita, veljiään tms. Eikö se kenenkään muun mielestä olis omituista??? En mä nyt sitä estäisi, aikuinen ihminenhän tuo on, mutta hiton omituista se kyllä olis.[/QUOTE]

Ei olisi yhtään omituista. Ymmärrän hyvin, että ihmiset haluaa olla yksin. Omituisempana pidän sitä, että jotkut ei osaa olla yhtään yksin vaan jo yhdessä illassa alkaa itku, kun mies on jossain ja on niin ikävä.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas

Ihmiset ovat erilaisia. Toiset tarvitsevat täydellisen hiljaisuuden ympärilleen.
Esim. mun mies lähtee Lappiin kalaan ja metsästämään siskonsa miehen kanssa.
Kotipuolessa mies käy yksin metsällä mieluiten, menee mökille yksin ja nauttii siellä hiljaisuudesta. On isältää perinyt ajoittaisen erakkoluonteensa.
Nyt syksyllä viimeksi oli yksin mökillä, soitti illalla minulle, oli kävellyt kilometritolkulla rantoja pitkin, tehnyt nuotion, paistanut makkaraa ja ottanut sitten päiväunet aurinkopaisteessa retkipatjalla. Mökillä oli lämmittänyt saunan ja juonut olutta ja katsellut maisemaa. Kehui miten mahtava olo ja mahtava päivä, hän nauttii kovasti tuollaisesta.
Ei kaikkien tarvitse olla samanlaisia. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän tarvitsen aikaa yksinololle. Ennen työmatkoilla ajaessa soittelin kavereille matkoilla. Nykyään kuuntelen musiikkia ja olen hiljaa, en jaksa enkä halua soitella vaan haluan nauttia siitä yksin olemisesta.
Voisin hyvin lähteä vaikka yksin vaeltamaan.

Millaisia miehiä teillä on? Kyllä mä uskon, että moni mies tekee näin : http://movebetterfeelbetterplaybetter.com/wp-content/uploads/emoticon-thumbs-up.jpg

jos nainen sanoo lähtevänsä johonkin kotoa. Miksi mies ei haluaisi olla kotonakin yksin?

Ainakin mun mies tykkää olla yksinkin kotona. Saa rentoutua ja tehdä omia juttuja ilman että potee huonoa omatuntoa että kun pitäisi lasten kanssa jotain tehdä. Aina se kärvistelee projektiensa aikana kun on lapset ovat hänen mielestään liian vähällä huomiolla. Kun me lähdetään lasten kanssa "pois jaloista" niin se on paljon kivempi sitten rauhassa keskittyä siihen mikä milloinkin on tarpeellista, olkoot se nukkuminen tai ohjauksen nivelakselin korjaaminen.

Ihmiset ovat erilaisia. Toiset tarvitsevat täydellisen hiljaisuuden ympärilleen.
Esim. mun mies lähtee Lappiin kalaan ja metsästämään siskonsa miehen kanssa.
Kotipuolessa mies käy yksin metsällä mieluiten, menee mökille yksin ja nauttii siellä hiljaisuudesta. On isältää perinyt ajoittaisen erakkoluonteensa.
Nyt syksyllä viimeksi oli yksin mökillä, soitti illalla minulle, oli kävellyt kilometritolkulla rantoja pitkin, tehnyt nuotion, paistanut makkaraa ja ottanut sitten päiväunet aurinkopaisteessa retkipatjalla. Mökillä oli lämmittänyt saunan ja juonut olutta ja katsellut maisemaa. Kehui miten mahtava olo ja mahtava päivä, hän nauttii kovasti tuollaisesta.
Ei kaikkien tarvitse olla samanlaisia. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän tarvitsen aikaa yksinololle. Ennen työmatkoilla ajaessa soittelin kavereille matkoilla. Nykyään kuuntelen musiikkia ja olen hiljaa, en jaksa enkä halua soitella vaan haluan nauttia siitä yksin olemisesta.
Voisin hyvin lähteä vaikka yksin vaeltamaan.

Toki tarttee olla yksinkin. Mun mieskin menee useinkin mökille yksin. Ei kuitenkaan ole mikään yksinmatkustaja, joten pitäisin hyvin omituisena jos vaikkapa varaisi itselleen kaupunkiloman Lontooseen ja lähtisi yksin. Mä viihdyn loistavasti itsekseni, mutta mieluiten kotona. Mies järjestääkin mulle sitä omaa aikaa, niin, että menee muksujen kanssa yöksi tai pariksi mökille ja saan olla kotona täysin yksin! Se on ihanaa<3
Pointti lienee se, että jos toimii täysin eri tavalla mitä "normaalisti" toimisi, niin voihan siinä toisella jonkunlaiset hälytyskellot soida.

[QUOTE="vieras";29155307]Ei olisi yhtään omituista. Ymmärrän hyvin, että ihmiset haluaa olla yksin. Omituisempana pidän sitä, että jotkut ei osaa olla yhtään yksin vaan jo yhdessä illassa alkaa itku, kun mies on jossain ja on niin ikävä.[/QUOTE]

Ei tarvitse väännellä. En puhunut mitään yksin olemisesta...

No osa pätee esimerkiksi omalla kohdallani. Muutama vuosi sitten en tykännyt, kun mies lähti laivalle ja muihin omiin menoihinsa, mutta siinä ei ollut kyllä kyse ollenkaan mistään mustasukkaisuudesta. Minua ***utti siinä se, että jään yksin lapsien kanssa, se, ettei meillä ole kauheasti rahaa ja se, etten itse kuitenkaan pääse koskaan mihinkään. Siis oikeastaan olin kateellinen ja ärsyyntynyt siitä, että toinen menee ja minä kökötän ikuisesti kotona. Ei ollut minusta reilua. Mutta koskaan en ole kuitenkaan kieltänyt lähtemästä ja olen ihan kivasti (vähän liiankin hyvin) pärjännyt itsekseni lapsien kanssa.

Minun kohdallani se voisi olla siinä mielessä omituista, etten ole koskaan mihinkään yksin mennyt, mutta toisaalta siinä mielessä ei todellakaan omituista, että minun on tällä hetkellä vaikea saada tuollaisille reissuille kaveria mukaan. Eli toisaalta ymmärrän, että se voi tuntua omituiselta, mutta toisaalta en ymmärrä, miksi siihen omituisuuteen ei olisi ihan hyvä syy (muu kuin pettäminen).