Y
yksin synnärille
Vieras
toisen lapsen synnytys lähestyy ja olen menossa yksin synnyttämään koska esikoiselle ei ole olemassa sopivaa hoitajaa. Välit omiin vanhempiini ovat olleet jo vuosia poikki ja appivanhemmat asuvat monen sadan kilsan päässä. Esikoinen ei ole ollut "vieraalla" hoitajalla, ja kaikki "tutut" hoitajat taas asuvat muilla paikkakunnilla. Aivan ventovierasta en halua yhtäkkiä lastani hoitamaan joten mieluummin sitten kärsin minä kuin lapsi.
Mitä pitää ottaa huomioon kun synnyttää yksin? Toki siis sen, että kukaan ei ole siinä sitten tukena tai pitämässä puoliasi jos menee heikkoon kuntoon tai tajunnan taso laskee
Lähinnä siis että miten saa aikaa kulumaan, pitääkö itse huolehtia eväät ja juotava mukaan saliin ja miten onnistuu vessassakäynti jos kesken synnytyksen pitää päästä vessaan (pissalle). Kipua ja sen sellaista en pelkää, lähinnä siis vain sitä että jos tulee jotain vaaratilanteita, eikä itse saa huudetuksi hoitajia apuun. Kaipailisin kokemuksia muilta yksin synnyttäneiltä.
Mitä pitää ottaa huomioon kun synnyttää yksin? Toki siis sen, että kukaan ei ole siinä sitten tukena tai pitämässä puoliasi jos menee heikkoon kuntoon tai tajunnan taso laskee