Yksinäiset äidit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nasu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nasu"

Vieras
Onko muita yksinäisiä kotiäitejä? Mulla lapsi pian 2 v. ja tuntuu että hänkin alkaa jo kaivata kavereita. Mutta kun ei äidilläkään ole ystäviä. Kerhoissa kyllä käydään, mutta kai että lapsella olis hyvä olla ihan pysyviäkin leikkikavereita.

joo täällä ihan sama juttu..:/ yli 2,5 vuotias on mulla ja ei oo kauheesti kavereita. Kerran viikossa käydään kerhossa,mutta ei oo sieltä vielä saanu pysyviä kavereita.Eikä oo kyllä itelläkää..

Miten jaksat itse? Mulla ainakin on välillä vaikeaa, kun tuntuu että ketään vaan ei kiinnosta mun elämä tai kuulumiset ja päivät menee samoissa rutiineissa ja lapsen kanssa. Onhan mulla myös tuo mies, mutta sekin on aina töissä. Ja muutenkin kyllä sitä kaipais jotenkin myös kaveria. Ei miehen kanssa ihan kaikesta voi puhua, tai se ei kaikkea ymmärrä/jaksa kuunnella tai sitten sillä ei ole mielipidettä.

ups, mä unohin ihan että vastasin tänne.
Välillä jaksan paremmin, mutta suoraan sanottuna yleensä aika huonosti. Oon masentunut yleensä just tuosta kun oon niin yksin, mutta siihen masennukseenkin on monia muitakin syitä. Mulla mies kyllä kuuntelee noita mun huolia noista, mutta mä en yleensä edes halua puhua, koska se puhuminen ei hirveesti auta. Äh. Pitäis varmaan johonkin harrastukseen mennä, niin sais niitä kavereita...

Joo mä kanssa olen koittanut niitä harrastuksia löytää, mutta vähän vaikea on päästä mihinkään säännölliseen. Pitäis löytää lapselle hoitaja aina tiettyyn aikaan ja kun se mies on tosiaan aina sielä töissä. Ja vaikka menisinkin johonkin uuteen harrastukseen, niin yleensä en sieltä kuitenkaan ketään kaveria löydä. Olen vain aina se, joka jää lopulta ulkopuoliseksi. Jotenkin huolestuttaa se, että toivottavasti en siirrä tätä vaikeutta mun lapselle. Toivottavasti sille tulis vähän helpompaa elämää.

hmm, oon miettiny ihan samaa monesti. Että toivottavasti lapsestanikaan ei tule sellaista, jolla ei ole kavereita ja on aina yksin : / minä oon semmonen, että en osaa kunnolla puhua tuntemattomille mitään, niin sitten on vaikee tutustua keneenkään. Ja joskus aina yrittänyt netistä hankkia kavereita,mutta sekin sitten päättyny aina siihen,kun en osaa niitten kanssa mitään puhua. Huoh

Yhteistyössä