yksinäisin ihminen maailmassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plaap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plaap

Vieras
Tuntuu että olen yksin ja kukaan muu ei ymmärrä ajatuksiani. Ei ole ketään vaikka ympärillä on perhettäa mutta ystäviä ei ole juuri täällä ja ihminen on todella yksin. Miten sitä kestää?
Sitten jos kerron ajatuksiani niin kukaan ei ole samaa mieltä. Kaikki vaan karttelee minua ja ei halua olla kanssani tekemisissä.

Ei millään pahalla, mutta itsekin tuossa tilanteessa olleena. Se muiden karkotus lähtee usein itsestä ja omasta asenteesta. Olemuksesi on kuin maansa myyneellä - niin minullakin oli - joten onko ihmekään, mikäli ihmiset kaikkoavat ympäriltä.
Joskus se aurinko paistaa risukasaankin ja sitä valoa tulisi yrittää levittää myös ympärilleen. Kukaan ei oleta toisen olevan aina iloinen, mutta harva myöskään jaksaa aina suupielet alaspäin olevaa ja itsesäälissä piehtaroivaa.

nimimerkillä, kokemusta on

[QUOTE="vieras";24153256]Ei millään pahalla, mutta itsekin tuossa tilanteessa olleena. Se muiden karkotus lähtee usein itsestä ja omasta asenteesta. Olemuksesi on kuin maansa myyneellä - niin minullakin oli - joten onko ihmekään, mikäli ihmiset kaikkoavat ympäriltä.
Joskus se aurinko paistaa risukasaankin ja sitä valoa tulisi yrittää levittää myös ympärilleen. Kukaan ei oleta toisen olevan aina iloinen, mutta harva myöskään jaksaa aina suupielet alaspäin olevaa ja itsesäälissä piehtaroivaa.

nimimerkillä, kokemusta on[/QUOTE]

Niin, varmaan totta. Yritän olla hymyilevä mutta ehken sitten olekaan. Miten levittää aurinkoa ympärille? KUn joskus paistaisikin se aurinko tähän risukasaan! Yleensä paistaa vain hetken ja sitten taas kauan ilman. Ja sillä hetkellä kun paistaa niin tuntuu että muut ei ymmärrä sinua.- =(

Luulen että ajattelu on jossain määrin hyvä asia ja ihmisten välinen yhteys ei koskaan täydellinen, siksipä uskon että ihminen voi rakkaintenkin ympäröimänä olla myös yksinäinen. Yksin synnymme, yksin kuolemme, yksin kohtaamme jutut, vaikka joskus voimmekin jakaa tämän kaiken joinain hetkinä toisen kanssa.

[QUOTE="vieras";24153500]Onko sun ajatusmaailma sun mielestä sitten paljonkin keskiverrosta poikkeava, vai miksi luulet että kukaan ei ymmärrä tai ole samaa mieltä kanssasi?[/QUOTE]

Siis jos olen jotain mieltä esim. töissä niin muut ovat sitten eri mieltä. =( Tuntuu että sama on muuallakin.
En ole kovin avoin ja en osaa luoda kontakteja tai pysyviä ystävyyssuhteita!
Minulla myös tunne että olen maailman masentunein ihminen ja tämä johtuu psykoosistani joka kummittelee välillä. Todellisuus ja psykoosi kumpi on todellisuus? Psykoosissa kuvittelin kamalia asioita mutta olen jostain lukenut että jotkut ajattelee psykoosin olevan jonkinlainen todellisuus tai henkimaailma. Itse en haluaisi kokea sellaista. Se pelottaa.

Yhteistyössä