yksinhuolto vai yhteis?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huokaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huokaus

Vieras
Tapaamiset menee nyt niin et vien tyttöä kerran viikossa isälleen. Olin lastenvalvojalla ni tehtii ehdotus et puolitettais nua niin et isä kulkis kerran 2 viikos samoin mä et tulis samallai kerra viikos tapaaminen.
lv soitti sille,noh ukko ei tähä suotu et hänki joutuu kulkemaan, sais rahallista tukea kyyteihinki.. koska on kerran täältä paikkakunnalta lähtenyt eikä takasin tule. Lv uteli kunnon syytä ni se heitti et hänen henkeä on uhattu, tarkotti sitä ko 04 joku soitti sille ja sano tappavas, syy oli se koska ukko oli syyttees alaikäisen raiskauksesta. Iha hyvin mä voisin sanoa etten mä sinne voi mennä ko mun henkeä on uhattu (kyseinen ex mies uhkas)

Koko ajan vaan ex tivas et meil on yhteishuoltajuus ( ei olla vielä tehty mitään sopimuksia) lv sano juttelevansa mun kans siitä.. ja korjas sen luuloja et lapsi olis molemmilla yhtä paljon. Lv pyys mua miettimään yhteishuollon kannattavuutta jne sano et ei mun kannata suostua siihen et mä vaan kyyditsen,koska se on pompottelua. Ja et mies on mua 20v vanhempi ni osaa varmaa aika hyvin mua manipuloida,no sen on tullu huomattuu..
Lv pelkäs mikä mua nyt siellä sit odottaa ko olin seuraavan päivän menos sinne ja soittaa mulle maanantaina et mitä tehdään..
Tässä sitä nyt sitte mietitään..:/ Menin sinne exälle sit sillo ja se sano et ei tartte enää tulla sit ollenkaa jos ei oo yhteishuoltoa. Eikä enne saa mennä ko on jotai papereita siitä.. ja et mun on suostuttava siihen jos haluan et lapsella on isä.
Suostunko siihen? mitä siit seuraa? mitä seuraa jos en suostu? apua...:( tuskin se sitä oikeuteen vetää en mä ainakaa jaksa sinne asti mennä..

Onko exä vaikeuttanut lapsen huoltoon sellasella tavalla, että yksinhuoltajuus olis perusteltua?

Tuo tapaamiskuvio olis tärkeintä saada selkeäksi. Sulla ei ole mitään velvollisuutta mennä hänen luoksensa. Saisi itse liikkua jos haluaa lastansa nähdä. Aika pompottelua vaatia, että sä hoidat kaiken työn liittyen hänen tapaamisiinsa.

Yhteishuolto on ihan hyvä jos vanhemmat tulevat sen verran toimeen keskenänsä, että pystyvät yhdessä päättämään lapsen asioista, mm asuinpaikasta, koulusta, mahdollisesti sairauden hoidosta jne. Yksinhuoltajuus tulee kyseeseen jos vanhemmat ovat kykenemättömiä päättää yhdessä lapsensa asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Onko exä vaikeuttanut lapsen huoltoon sellasella tavalla, että yksinhuoltajuus olis perusteltua?

Tuo tapaamiskuvio olis tärkeintä saada selkeäksi. Sulla ei ole mitään velvollisuutta mennä hänen luoksensa. Saisi itse liikkua jos haluaa lastansa nähdä. Aika pompottelua vaatia, että sä hoidat kaiken työn liittyen hänen tapaamisiinsa.

Yhteishuolto on ihan hyvä jos vanhemmat tulevat sen verran toimeen keskenänsä, että pystyvät yhdessä päättämään lapsen asioista, mm asuinpaikasta, koulusta, mahdollisesti sairauden hoidosta jne. Yksinhuoltajuus tulee kyseeseen jos vanhemmat ovat kykenemättömiä päättää yhdessä lapsensa asioista.

turhaan uppistelet.tässä se tuli jo melkosen tyhjentävästi. ja tapaamissopimus ja huoltajuus on kaks eri asiaa.

Yhteishuolto sopii vain eettis-moraalisesti äärimmäisen kehittyneille ihmisille, jotka eivät jatkossakaan aio pariutua kuin yhtä korkealla eettis-moraalisella tasolla olevien ihmisten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja daa:
En ikimaailmassa suostuisi yhteishuoltoon. Jo pelkästään siitä syystä, että lastenvalvoja (oletettavasti paaaaljoooooon tapauksia nähneenä) sen kyseinalastaa.

No eipä sitä tuskin sinulta kysyttäis. Jos olette avioliitossa lapsen tehneet tai siitä on jo kirjoitettu yhteishuoltopaperit, niin hyvin vaikea sitä on enää alkaa muuttamaan. Vaaditaan melkoiset perusteet ja noi ei ap:n tapauksessa vielä niitä ole.

Ei äiti (tai lähi) yksin voi päättää, tuleeko yksin vai yhteishuolto, jos kertaalleen ollaan jo sovittu yhteishuollosta.

Alkuperäinen kirjoittaja viisas:
En ikimaailmassa suostuisi yhteishuoltoon. Jo pelkästään siitä syystä, että lastenvalvoja (oletettavasti paaaaljoooooon tapauksia nähneenä) sen kyseinalastaa.

No eipä sitä tuskin sinulta kysyttäis. Jos olette avioliitossa lapsen tehneet tai siitä on jo kirjoitettu yhteishuoltopaperit, niin hyvin vaikea sitä on enää alkaa muuttamaan. Vaaditaan melkoiset perusteet ja noi ei ap:n tapauksessa vielä niitä ole.

Ei äiti (tai lähi) yksin voi päättää, tuleeko yksin vai yhteishuolto, jos kertaalleen ollaan jo sovittu yhteishuollosta.

TAPPOUHKAUS ei ole sinun uskomuksesi mukaan riittävä peruste? jo pelkkä vanhempien riitaisuus on riittävä peruste.

Alkuperäinen kirjoittaja viisas:

TAPPOUHKAUS ei ole sinun uskomuksesi mukaan riittävä peruste? jo pelkkä vanhempien riitaisuus on riittävä peruste.

Mistä kohtaa tuosta sun ekasta viestistä olis pystynyt päättelemään että sä olet saanut tappouhkauksen?

Jos mies jo tässä vaiheessa yrittää pompottaa ja kiristää (tee niin ja näin jos haluat, että lapsellasi on isä) ja haastaa riitaa, niin hakisin sitä yhteishuoltajuutta. Sillä todennäköisesti joka tapauksessa elämäsi tulee pyörimään muutaman vuoden (ainakin) exän ja hänen temppujensa ympärillä. Yksinhuoltajana sinulla ainakin olisi oikeus tehdä päätökset eikä sinun tarvitsisi suostua kaikkeen mitä ex mahdollisesti keksii vain vittuillakseen.

No ihan käytännön kannalta yksihuoltajuus ihan hyvä ratkaisu, jos molemmat osapuolet siihen suostuvat. Itse ei ainakaan tarvinnut tapella asiasta lv:n kanssa, vaikka erotessa lapsi oli jo 3 ja isyydentunnustuksessa sovittin yhteishuolto. Lapsella on silti oikeus tavata isäänsä, vaikka huoltajuusmuoto olisi yh. Tapaamisjutut ja huoltajuusjutut on eri asioita, kuten joku jo mainitsikin. Mutta jos exälläsi tuo asenne, että ei ota lasta, jos ei ole yhteishuoltajuutta, niin kertoo mun mielestä aika paljon... Ehkä kuitenkin pärjäät paremmin yh:na, kun taistelet jatkuvasti vastahakoisen exän kanssa joka asiasta ja annat kiristää lapsella.

lvn kanssa puhuttiin et antaa viedä oikeuteen jos haluaa jne, sanoin kyl et jos se sinne haluaa mennä ni kyl mä sit suostun.. mut siis ottakoot yhteyt sit ko haluaa, ei oo vielä kuulunut mitään(viimeeks 4vkoa sitte), isäinpäiväkin lähestyy pitäiskö sille txt jotai? hmm

Yhteistyössä