Yksityiset pph:t! Varahoidosta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äityli

Vieras
Olen haaveilemassa yksityisestä perhepäivähoitajasta joka hoitaisi lapsiamme kotona. Kunnallisilla hoitajilla tiedän että täälläkin on varahoitopaikka jonne lapset viedään kun hoitaja sairastuu. Mitä tehdään kun yksityinen pph sairastuu? Jäänkö sitten itse vaan töistä palkattomalle vapalle siihen saakka kunnes hoitaja muuta kautta järjestyy (jos järjestyy)?

Yleensä e on itse järjestettävä eli jos et oi itse jäädä kotiin hommaan varahoitajan jostain. Kunnalliset pph:than käyttää varahoitopaikkana päiväkoteja. Tosin eipä tuossa sinun tapauksessasi taida olla pph:sta edes kyse vaan kotihoitajasta.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Yleensä e on itse järjestettävä eli jos et oi itse jäädä kotiin hommaan varahoitajan jostain. Kunnalliset pph:than käyttää varahoitopaikkana päiväkoteja. Tosin eipä tuossa sinun tapauksessasi taida olla pph:sta edes kyse vaan kotihoitajasta.

Sori mitä tarkoitat kotihoitajasta?

tt:n tarkoittama kotihoitaja on se tyyppi, joka hoitaa lapsenne teidän kotona. jos taas viet lapsesi hoitajan kotiin, niin silloin on kyse yksityisestä pph:sta, koska hän voi ottaa hoidettavakseen muitakin lapsia (yht. lapsia saa olla 5). tietty, jos teillä on tuo 5 omasta takaa, niin voinee hoitaa myös teidän kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja vara:
tt:n tarkoittama kotihoitaja on se tyyppi, joka hoitaa lapsenne teidän kotona. jos taas viet lapsesi hoitajan kotiin, niin silloin on kyse yksityisestä pph:sta, koska hän voi ottaa hoidettavakseen muitakin lapsia (yht. lapsia saa olla 5). tietty, jos teillä on tuo 5 omasta takaa, niin voinee hoitaa myös teidän kotona.

Ok, itse ajattelin että hoitajalla voi olla 2 omaa koska meillä 2 + eskarilainen. Tai sitten 2 lasta vaikka naapurustosta tulisivat meille tai jotakin. Pitää ehkä tuota selvittää oman työnantajan kanssa, voiko sitten jäädä palkattomalle vapaalle tuolla perusteella.

On eri asia palkkatteko hoitajan kotiin ja olette itse työnanatajana, jolloin maksatte kaikki hoitajan sosiaalikulut, lomat ja sairaslomat ym vai onko hoitaja yksityinen pph, joka hoitaa itse nuo maksunsa ja te maksatte vain kiinteän, ennaltasovitun hoitokorvauksen hoitajalle.

Yhteistyössä