Ylävatsan kiristys/paineen tunne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Deveraux
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Deveraux

Uusi jäsen
08.01.2009
4
0
1
Olen raskaana viikoilla 24+1 ja eilen ja tänään on vaivannut kiristävä paineen tunne ylävatsalla... tuntuu ehkä vähän pantamaiselta, leveältä vyöltä ja vatsa on kova kun tekee tuota.

Tarkempaa kohtaa on vaikea sanoa, mutta tuossa mahakummussa heti rintojen alla kuitenkin.

Kolmas raskaus on ja ikinä ei oo tälläistä aiemmin ollut.

Vaiva helpottaa kun oon makuulla ja otan rauhallisesti, mutta heti jos nousen liikkeelle ja kävelen vähänkin pidemmän matkan alkaa heti tuntumaan :/

Ajattelin huomenna soitella neuvolaan, mutta kysyn nyt vielä ensin täältä jos jollain olisi kokemuksia asiasta!

Mulla ekassa raskaudessa olikin itse asiassa raskausmyrkytys, silloin ei tälläistä oiretta vaan ollut. Vajaat 2 viikkoa sit verenpaineet ja pissa oli kyllä hyvät neuvolassa, että ei kai se ihan noin vauhdilla sit tulisi? :/

Mulla sama homma ollut jo useamman viikon (rv 33+0), varsinkin jos on rintaliivit vielä puristamassa lisää. Johtuu mitä ilmeisemmin ylhäällä olevasta vatsalaukusta, paineentunne onkin mulla enemmän vasemmalla puolella. Raskausmyrkytystä ei mulla ainakaan ole. Ruokailun jälkeen onkin yleensä pari tuntia tosi inhottava olo ja pakko maata vain selällään.

Yhteistyössä