K
Kohtalotoveri
Vieras
Meijän tyttö suostu jättämään vaipan pois vasta 3v9kk ikäsenä. Siihen saakka oli täysin vaipoissa. Tyttö on nyt 4v1kk ja pottailee reippaasti. =)
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Meillä 2v10kk pissaa ja kakkaa edelleen housuun. Sanoo että mielummin housuun kuin pottaa. Hieman alan olla epätoivoinen, kun ollaan jo puoli vuotta harjoiteltu aina kausittain (pari viikkoa kerrallaan ilman vaippoja ). Esikoisen kanssa harjoiteltiin 5kk ennen kuin oppi. Häntäkään ei siis haitannut pissat, mutta oli kuiva "jo" 2v8kk ikäisenä. Että ei se aina niin helppoa ole, mutta saahan sitä toisten lasten vaippailua ihmetellä.Alkuperäinen kirjoittaja Mae:Me kun otettiin vaan pojalta vaippa pois ja pissit tuli housuun, niin ei välittänyt yhtään. Ilmoitti vaan, että "voin olla pissit housuissa, ei haittaa"... Että sekään ei aina tehoa :kieh:
Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:Meillä 2v10kk pissaa ja kakkaa edelleen housuun. Sanoo että mielummin housuun kuin pottaa. Hieman alan olla epätoivoinen, kun ollaan jo puoli vuotta harjoiteltu aina kausittain (pari viikkoa kerrallaan ilman vaippoja ). Esikoisen kanssa harjoiteltiin 5kk ennen kuin oppi. Häntäkään ei siis haitannut pissat, mutta oli kuiva "jo" 2v8kk ikäisenä. Että ei se aina niin helppoa ole, mutta saahan sitä toisten lasten vaippailua ihmetellä.Alkuperäinen kirjoittaja Mae:Me kun otettiin vaan pojalta vaippa pois ja pissit tuli housuun, niin ei välittänyt yhtään. Ilmoitti vaan, että "voin olla pissit housuissa, ei haittaa"... Että sekään ei aina tehoa :kieh:
Alkuperäinen kirjoittaja Uusavuttomuutta:No voi hyvänen aika, tää on ihan varmasti vanhemmista kiinni. Vaipat pois ja kylmästi, sanot, että pöntölle vaan (ei mitään pottia noin isoille) ja kuivasta päivästä saa palkinnon.
Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:Alkuperäinen kirjoittaja Uusavuttomuutta:No voi hyvänen aika, tää on ihan varmasti vanhemmista kiinni. Vaipat pois ja kylmästi, sanot, että pöntölle vaan (ei mitään pottia noin isoille) ja kuivasta päivästä saa palkinnon.
Ei vaan lapsen tahtisuutta. Lasta ei saisi pakottaa kuivaksi oppimisessa. tietty ohjata, kannustaa ja neuvoa, mutta ei pakottaa. Tulee juteltua erään diplomi kasvattajan kanssa lähes viikottain kerhossa ja hän sanoo aina äideille, että lapsi päättää loppupelissä itse millon on valmis kuivaksi ja missään nimessä ei saisi pakottaa..
Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:Alkuperäinen kirjoittaja Uusavuttomuutta:No voi hyvänen aika, tää on ihan varmasti vanhemmista kiinni. Vaipat pois ja kylmästi, sanot, että pöntölle vaan (ei mitään pottia noin isoille) ja kuivasta päivästä saa palkinnon.
Ei vaan lapsen tahtisuutta. Lasta ei saisi pakottaa kuivaksi oppimisessa. tietty ohjata, kannustaa ja neuvoa, mutta ei pakottaa. Tulee juteltua erään diplomi kasvattajan kanssa lähes viikottain kerhossa ja hän sanoo aina äideille, että lapsi päättää loppupelissä itse millon on valmis kuivaksi ja missään nimessä ei saisi pakottaa..
Juu, otan sanoja takasin. Kyllähän se noin on. Mulla vaan särähti tämä korvaan "Vaipat pois ja kylmästi, sanot, että pöntölle vaan" . Kun olen nähnyt myös äitejä, jotka pakottaavat lapsen potalle. niin että lapsi itkee ja ei halua edes istua siihen pottaan. Mutta kun äiti haluaa, että lapsi ei ole enää vaipossa, niin ei anna lapselle edes valinnan varaa. Se saattaa olla lapsellakin ihan vain parista viikosta kiinni, että löytyy halu omasta takaa mennä potalle ja valmiudet myös pysyä kuivanaAlkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:Alkuperäinen kirjoittaja Uusavuttomuutta:No voi hyvänen aika, tää on ihan varmasti vanhemmista kiinni. Vaipat pois ja kylmästi, sanot, että pöntölle vaan (ei mitään pottia noin isoille) ja kuivasta päivästä saa palkinnon.
Eihän se ole "pakottamista" jos otetaan vaipat pois ja annetaan lapsen itse valita kahden "pahan välillä" joko pissii alleen tai menee sinne potalle/pytylle.
Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:Juu, otan sanoja takasin. Kyllähän se noin on. Mulla vaan särähti tämä korvaan "Vaipat pois ja kylmästi, sanot, että pöntölle vaan" . Kun olen nähnyt myös äitejä, jotka pakottaavat lapsen potalle. niin että lapsi itkee ja ei halua edes istua siihen pottaan. Mutta kun äiti haluaa, että lapsi ei ole enää vaipossa, niin ei anna lapselle edes valinnan varaa. Se saattaa olla lapsellakin ihan vain parista viikosta kiinni, että löytyy halu omasta takaa mennä potalle ja valmiudet myös pysyä kuivana
=)
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:Alkuperäinen kirjoittaja Uusavuttomuutta:No voi hyvänen aika, tää on ihan varmasti vanhemmista kiinni. Vaipat pois ja kylmästi, sanot, että pöntölle vaan (ei mitään pottia noin isoille) ja kuivasta päivästä saa palkinnon.
Eihän se ole "pakottamista" jos otetaan vaipat pois ja annetaan lapsen itse valita kahden "pahan välillä" joko pissii alleen tai menee sinne potalle/pytylle.
Lohduttavaa kuulla, että teillä potta on kuitenkin voittanut housut.Alkuperäinen kirjoittaja Mae:Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:Meillä 2v10kk pissaa ja kakkaa edelleen housuun. Sanoo että mielummin housuun kuin pottaa. Hieman alan olla epätoivoinen, kun ollaan jo puoli vuotta harjoiteltu aina kausittain (pari viikkoa kerrallaan ilman vaippoja ). Esikoisen kanssa harjoiteltiin 5kk ennen kuin oppi. Häntäkään ei siis haitannut pissat, mutta oli kuiva "jo" 2v8kk ikäisenä. Että ei se aina niin helppoa ole, mutta saahan sitä toisten lasten vaippailua ihmetellä.Alkuperäinen kirjoittaja Mae:Me kun otettiin vaan pojalta vaippa pois ja pissit tuli housuun, niin ei välittänyt yhtään. Ilmoitti vaan, että "voin olla pissit housuissa, ei haittaa"... Että sekään ei aina tehoa :kieh:
Meillä ollaan nyt kuivia, poika on 3v. 3kk. Yöllä on edelleen vaippa, varmaan vielä kauan. Mutta siinä 3v. tienoilla alkoi oppimaan ettei pissi housuun, ne ekat tipat saattaa vielä tulla, mutta ei enää kaikki![]()
Kaikki oppii aikanaan, on mun mielipide.
Alkuperäinen kirjoittaja BillBi:Mitä ajatuksia herättää? Meidän poika (3 v 4 kk) on vielä täysin vaipoissa. Ei kertakaikkiaan suostu potalle tai pöntölle istumaan. On yritetty kaikki lahjonnat sun muut, mutta ei... Ollaan sitten ajateltu, että olkoon vaipoissa niin kauan kuin haluaa. Eiköhän tuo joskus opi kuivaksi, viimeistään kouluun mennessä. Poika pyytää kyllä aina vaihtamaan vaipan kun pissa tai kakka on tullut ja joskus ilmoittaa etukäteenkin, että pissa tulee.
Onko muilla ollut vastaavaa? Pitäisikö vaan "pakottaa" vai antaako asian olla? Meitä nyt ei sinänsä asia häiritse mutta joitain tuttavia tuntuu häiritsevän.