Se ei ole mielestäni mikään meriitti tai pakko, ollaanhan suomessa.Ällistyin kuitenkin kun lähetin yksityisviestin 50-vuotiaalle palstalaisselle ja sain täysin englanninkielisen pitkän vastauksen, se ei täysin virheetön ollut mutta erittäin hyvää englantia ja sen viestin olisivat kaikki englantilaiset ymmärtäneet. Minun anoppini on muuteman vuoden tätä palstailijaa vanhempi eikä osaa sanaakaan, ei kyllä enää tarvitsekaan.
Miten kielitaito voi näin vaihdella? Olisihan englannista anopille hyötyä, miehen veljen vaimo on Ukrainasta ja vaikka hän jo suomea puhuukin ei hän aina jaksa keskittyä ja silloin hän alkaa puhumaan minulle englantia ja venäjää sekaisin.....kertokaa rehellisesti kuinka hyvin osaatte, vastatkaa vaikka englanniksi jos osaatte/haluatte
Miten kielitaito voi näin vaihdella? Olisihan englannista anopille hyötyä, miehen veljen vaimo on Ukrainasta ja vaikka hän jo suomea puhuukin ei hän aina jaksa keskittyä ja silloin hän alkaa puhumaan minulle englantia ja venäjää sekaisin.....kertokaa rehellisesti kuinka hyvin osaatte, vastatkaa vaikka englanniksi jos osaatte/haluatte