Yli 50 veet potkitaan pois töistä ja Katainen haluaa nostaa eläkeikää - äidit töihin, jeejee!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Satu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="kotona";27648325]Kukaan noista päättäjistä ei tunnu oivaltaneen että pienten lasten äitien töihin "pakottaminen" tulee ehkä työnantajille melkoisen kalliiksi. Ne pienet niissä suurissa "hoitoyksiköissä" kun sairastelevat paljon ja sitten on äidin tai isän jäätävä kotiin hoitamaan sitä pientä. On siis palkattava sijainen pienten lasten vanhemmille.

Entäs lasten tulevaisuus ? Onhan siitä monia tutkimuksia että pienten tulisi saada olla, jos nyt ei vallan kotona, niin ainakin pienissä hoitopaikoissa. Nyt kun vietäisiin kaikki pienet hoitoon niin meillähän olisi sitten parinkymmenen vuoden kuluttua perusturvallisuudeltaan jo lapsina järkkyneitä nuoria aikuisia joista osa rasittaisi yhteiskuntaa tarvitessaan tukea yms. mahdollisten ongelmiensa hoitoon.

Onneksi minun ei tarvitse kiikuttaa lapsiani mihinkään hoitoon, onneksi tuli tehtyä sellainen uravalinta aikoinaan että voin tehdä töitä kotona lasten aikataulujen ja tarpeiden mukaisesti ![/QUOTE]

Eli meidän joiden pienet on tarhassa ovat häiriintyneitä? Herää todellisuuteen juntti. :laugh:

Ihme ettei yksikään mun ystäväpiiristä ole mikään mt-potilas vaikka jokainen vietiin enne kaksivuotispäivää, jopa ennen yksivuotispäivää hoitoon. ;)
Ne jotka hävisivät ystäväpiiristäni ajat sitten, olivat kotona kasvatettuja ja yllättävän monella OLI ongelmia. Joten vedetäänkö johtopäätös, että kotona olo saa lapset häiriintymään.

Aina jaksaa naurattaa näiden mammojen luulot toisten lapsista. Ihmeen reipas oma lapsi on, sekä itse ja mieheni joka vietiin jo 10kk iässä yli kymmenhenkiseen ryhmään. :)

[QUOTE="huoh";27648425]Äidit töihin? Siis mitä en MINÄ halua töihin, olenhan äiti! :(

Juu töihin sieltä niin pääsette todellisuuteen.[/QUOTE]

Minä olen töissäkäyvä äiti. Ensimmäinen lapseni meni hoitoon 11 kk ikäisenä. Toinen sai olla kotona lähes 2 vuotiaaksi. Olen tiukasti kiinni työelämässä ja tiedän tasan tarkkaan, mitä on olla kahden pienen sairastelevan lapsen äiti. Elän täysillä kiinni todellisuudessa.

Sen sijaan nämä ukot, jotka eivät ole ikinä harrastaneet yövalvomisia sairaiden lastensa takia, saati hoitaneet kotona sairaita lapsiaan, eivät tiedä todellisuudesta yhtään mitään.

Eli meidän joiden pienet on tarhassa ovat häiriintyneitä? Herää todellisuuteen juntti. :laugh:

Ihme ettei yksikään mun ystäväpiiristä ole mikään mt-potilas vaikka jokainen vietiin enne kaksivuotispäivää, jopa ennen yksivuotispäivää hoitoon. ;)
Ne jotka hävisivät ystäväpiiristäni ajat sitten, olivat kotona kasvatettuja ja yllättävän monella OLI ongelmia. Joten vedetäänkö johtopäätös, että kotona olo saa lapset häiriintymään.

Aina jaksaa naurattaa näiden mammojen luulot toisten lapsista. Ihmeen reipas oma lapsi on, sekä itse ja mieheni joka vietiin jo 10kk iässä yli kymmenhenkiseen ryhmään. :)

Ei tässä keskustelunavauksessa siitä ollutkaan kyse, etteikö lapsia voisi viedä hoitoon ulkopuoliselle taholle.

[QUOTE="vieras";27648415]Sehän olisi törkeetä rasismia jos ulkomaalaisten etu ei menisi suomalaisten edelle. Sehän pilaisi meidän maineen ulkomailla![/QUOTE]

Jep. Kumma juttu, että suomalaiset ovat niin heikkoitsetuntoisia. Heihin iskee kuin kuuma veitsi voihin heti, kun joku vähänkin vihjaiseen maineen menettämiseen. Onko joku kuviteltu maine muka tärkeämpää kuin oman maan kansalaisten hyvinvointi?

So what? Minun puolestani voidaan olla ihan missä tahansa maineessa muiden mielestä. Parempi vain, jos oltaisiin sellaisessa maineessa, että ollaan jämäkkiä ja röyhkeitä ja pidetään aina omiemme puolta. Ikävää, ettei tämä toteudu päättäjien toimissa, kun on niin kiire kumarrella vieraille ja siinä samalla pyllistellä omalle väelle.

[QUOTE="aapee";27648427]Mitäs jos tehkäänkin kreikat. Velkaannutaan vaan kunnolla ilman aikomustakaan maksaa velkoja takaisin. Voidaanhan mekin elää yhtälailla muiden ihmisten kustannuksella. Eipähän ainakaan sitten tarvitse maksella muiden kulutusjuhlia.[/QUOTE]

Velkaannutaan vaan: onkohan Kataisen äidillä 550.000.000 euroa sveitsiläisellä tilillä, kuten on Kreikan entisen pääministerin äidillä?

Mä en kyllä ihani ymmärrä sitä, että oikeestiko se kaataa tämän maan, jos ne pienten lasten äidit ovat sen pari tai muutaman vuoden pois sieltä työelämästä kotona hoitamassa lapsiaan... Kun eihän keskiverto nainen synnytä edes montaa kertaa... Ja lisäksi lapset saadaan nykyään entistä vanhemmalla iällä, jolloin on ehditty opiskella ja käydä töissä jo useampi vuosi ennen lasten syntymää...

Mä en kyllä ihani ymmärrä sitä, että oikeestiko se kaataa tämän maan, jos ne pienten lasten äidit ovat sen pari tai muutaman vuoden pois sieltä työelämästä kotona hoitamassa lapsiaan... Kun eihän keskiverto nainen synnytä edes montaa kertaa... Ja lisäksi lapset saadaan nykyään entistä vanhemmalla iällä, jolloin on ehditty opiskella ja käydä töissä jo useampi vuosi ennen lasten syntymää...

Ulkomailta Suomi saisi niin halutessaan ilmaiseksi valmiiksi koulutettua työvoimaa, joten on silkkaa rahan ja ajan haaskaamista tukea suomalaisia lapsiperheitä.

[QUOTE="vieras";27649188]Ulkomailta Suomi saisi niin halutessaan ilmaiseksi valmiiksi koulutettua työvoimaa, joten on silkkaa rahan ja ajan haaskaamista tukea suomalaisia lapsiperheitä.[/QUOTE]

:D

Mikä siinä äidin töissäkäymisessä niin ihmeellistä ja kamalaa on? Minun äitini kävi aina töissä, samoin molemmat isoäitini. Omien lasteni äiti käy tietääkseni töissä. Jokainen kynnelle kykenevä vastuuntuntoinen aikuinen työikäinen ihminen käy töissä, ansaitsee itse omat rahansa ja maksaa veronsa. Ei siinä mitään itkemisen aihetta ole paitsi tietysti niille jotka eivät jaksa vetää omaa painoaan yhteiskunnan pulkassa vaan mieluummin nukkuvat pidempään aamulla ja nillittävät nettipalstoilla päivät.

• Tykkää
Reactions: ansarikukka
Mikä siinä äidin töissäkäymisessä niin ihmeellistä ja kamalaa on? Minun äitini kävi aina töissä, samoin molemmat isoäitini. Omien lasteni äiti käy tietääkseni töissä. Jokainen kynnelle kykenevä vastuuntuntoinen aikuinen työikäinen ihminen käy töissä, ansaitsee itse omat rahansa ja maksaa veronsa. Ei siinä mitään itkemisen aihetta ole paitsi tietysti niille jotka eivät jaksa vetää omaa painoaan yhteiskunnan pulkassa vaan mieluummin nukkuvat pidempään aamulla ja nillittävät nettipalstoilla päivät.

Hyvin kirjoitettu. Palstalla nyt vain on liikaa kaikesta valittavia vätyksiä.

Ihan ensiksi töihin pitäisi laittaa ne kotona makaavat työttömät, ei suinkaan kotiäitejä. Oma veljenikin maannut nyt pari vuotta tekemättä mitään ja ikää 20v... Nuori ja terve mies, miksi eivät laita töihin. Kotiäitien töihin laitto tuo myös hirmuisesti kuluja koska päivähoito on yhteiskunnalla todella todella kallista.

Eläkeikää saisi myös laskea. Samaa mieltä olen siitä, että vanhemmat kotiin viettämään ansaittua vapaata ja nuoret työttömät töihin!

Ihan ensiksi töihin pitäisi laittaa ne kotona makaavat työttömät, ei suinkaan kotiäitejä. Oma veljenikin maannut nyt pari vuotta tekemättä mitään ja ikää 20v... Nuori ja terve mies, miksi eivät laita töihin. Kotiäitien töihin laitto tuo myös hirmuisesti kuluja koska päivähoito on yhteiskunnalla todella todella kallista.

Eläkeikää saisi myös laskea. Samaa mieltä olen siitä, että vanhemmat kotiin viettämään ansaittua vapaata ja nuoret työttömät töihin!

Yhteiskunnan tukema päivähoito pitäisi lopettaa. Jos on osannut tehdä lapsia niin sitten pitäisi ihan itse kyetä ne hoitamaan ja elättämään.

Ihme mies, sulla on aivot :heart:! Arvostan sitä!!

Ainoastaan kotona oleva äiti kokee aiheen raskaaksi ja hyökkää jokaisen poikkinaisen mielipiteen kirjoittajan kimppuun. Minulla on kaksi alle koulikäistä lasta. Ikäeroa heillä on alle kaksi vuotta. Ekan ja tokan tenavan välissä piipahdin töissä. MIEHENI jäi kotiin hoitamaan lastamme. Toisen lapsen jälkeen iski lama vasten kasvojamme. Olin äitiysvapaalla ja mies lomautettiin. En itkenyt kohtaloani, vaan palasin töihin heti ä-vapaan loputtua. Olen maksanut veroja ja kerryttänyt työeläkettä itselleni. Tiedän, että pärjään, jos esim. tulee avioero. En elä pumpulissa, olen ylpeä työssäkäyvä äiti, joka hoitaa lapsensa aina vapaa-ajallaan, hellii heitä, siivoaa, tekee ruokaa ja antaa miehensäkin elää omaa elämäänsä. Ei takerru, eikä kiukuttele jonnin joutavista ;).

• Tykkää
Reactions: ihme mies
[QUOTE="vieras";27649295]Yhteiskunnan tukema päivähoito pitäisi lopettaa. Jos on osannut tehdä lapsia niin sitten pitäisi ihan itse kyetä ne hoitamaan ja elättämään.[/QUOTE]

Tästä olen kyllä samaa mieltä.

Ainoastaan kotona oleva äiti kokee aiheen raskaaksi ja hyökkää jokaisen poikkinaisen mielipiteen kirjoittajan kimppuun. Minulla on kaksi alle koulikäistä lasta. Ikäeroa heillä on alle kaksi vuotta. Ekan ja tokan tenavan välissä piipahdin töissä. MIEHENI jäi kotiin hoitamaan lastamme. Toisen lapsen jälkeen iski lama vasten kasvojamme. Olin äitiysvapaalla ja mies lomautettiin. En itkenyt kohtaloani, vaan palasin töihin heti ä-vapaan loputtua. Olen maksanut veroja ja kerryttänyt työeläkettä itselleni. Tiedän, että pärjään, jos esim. tulee avioero. En elä pumpulissa, olen ylpeä työssäkäyvä äiti, joka hoitaa lapsensa aina vapaa-ajallaan, hellii heitä, siivoaa, tekee ruokaa ja antaa miehensäkin elää omaa elämäänsä. Ei takerru, eikä kiukuttele jonnin joutavista ;).

Kuulostat hyvältä vaimolta. Ilmoittele jos joskus sinkkuudut.;)

Mikä siinä äidin töissäkäymisessä niin ihmeellistä ja kamalaa on? .

Mikä siinä on kamalaa, että työllistettäisiin ensin ne muut työttömät kuin pienten lasten äidit? Mitä arvoa terveillä työkykyisillä nuorilla miehillä, lapsettomilla naisilla tai yli nelikymppisillä 'ikähimisillä' on kotona maatessaan? Kyllä heidät pitäisi työllistää ensisijaisesti. Vasta sen jälkeen voidaan käydä PIENTEN lasten äitien kimppuun.

[QUOTE="vieras";27649295]Yhteiskunnan tukema päivähoito pitäisi lopettaa. Jos on osannut tehdä lapsia niin sitten pitäisi ihan itse kyetä ne hoitamaan ja elättämään.[/QUOTE]

Alle keskituloisten palkka on niin pieni, ettei sillä pysty elättämään Suomessa puolisoa ja lapsia. Tästä syystä juuri ne äiditkin käyvät Suomessa töissä. Lähtevät viimeistään kotihoidontukivuosien jälkeen. Et ole sitä sattunut huomaamaan. Lapset vaativat kuitenkin päivähoitoa vielä pitkään sen jälkeenkin.

Isotuloiset porhot taas eivät ole kunnostautuneet lastenteossa, joten mistä sitten tulevia veronmaksajia saadaan, kun ihmisillä ei ole enää varaa tehdä lapsia. Suurin osa ihmisistä kuitenkin on niitä pienituloisiin kuuluvia. Pieni ökypalkkainen vähemmistö nostaa näitä keskitulotaulukoita, joten se ei kerro todellisuutta.

[QUOTE="aapee";27649364]Mikä siinä on kamalaa, että työllistettäisiin ensin ne muut työttömät kuin pienten lasten äidit? Mitä arvoa terveillä työkykyisillä nuorilla miehillä, lapsettomilla naisilla tai yli nelikymppisillä 'ikähimisillä' on kotona maatessaan? Kyllä heidät pitäisi työllistää ensisijaisesti. Vasta sen jälkeen voidaan käydä PIENTEN lasten äitien kimppuun.[/QUOTE]Toi kimppuunkäymiseen rinnastaminen tekee tavallaan tyhjäksi koko sun mielipiteen.

Eiköhän se työllistyminen oo etuoikeus eikä mikään kimppuunkäymisen takia "menetetty" asia niinkuin sä sen esität. Ja toisin kuin sä myös rivien välistä annat ehkä ymmärtää, sitä tämän maan tarvitsemaa ammattitaitoa ja osaamista löytyy kotona olevista äideistä enemmän kuin kotona vetelehtivistä jannuista ja mä uskon sen ihan täysin.

Sinulla ei ainakaan ole aivoja, kun et tajunnut, ettei tästä nyt ollutkaan kyse. Jos olisi, niin sinäkään et olisi saanut pitää äitiysvapaata.

Yhteistyössä