Yli 50 veet potkitaan pois töistä ja Katainen haluaa nostaa eläkeikää - äidit töihin, jeejee!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Satu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toi kimppuunkäymiseen rinnastaminen tekee tavallaan tyhjäksi koko sun mielipiteen.

Eiköhän se työllistyminen oo etuoikeus eikä mikään kimppuunkäymisen takia "menetetty" asia niinkuin sä sen esität. Ja toisin kuin sä myös rivien välistä annat ehkä ymmärtää, sitä tämän maan tarvitsemaa ammattitaitoa ja osaamista löytyy kotona olevista äideistä enemmän kuin kotona vetelehtivistä jannuista ja mä uskon sen ihan täysin.

Niillä äideillä nyt vain sattuu olemaan pari vuotta jotain tärkeämpääkin tekemistä. Sillä välin voidaan kouluttaa ja työllistää ne vetelehtivät jannut. Kaikki hyötyvät. Niin äidit, vauvat kuin jannutkin. Mikä siinä on vaikeaa tajuta?

[QUOTE="aapee";27649403]Alle keskituloisten palkka on niin pieni, ettei sillä pysty elättämään Suomessa puolisoa ja lapsia. Tästä syystä juuri ne äiditkin käyvät Suomessa töissä. Lähtevät viimeistään kotihoidontukivuosien jälkeen. Et ole sitä sattunut huomaamaan. Lapset vaativat kuitenkin päivähoitoa vielä pitkään sen jälkeenkin.

Isotuloiset porhot taas eivät ole kunnostautuneet lastenteossa, joten mistä sitten tulevia veronmaksajia saadaan, kun ihmisillä ei ole enää varaa tehdä lapsia. Suurin osa ihmisistä kuitenkin on niitä pienituloisiin kuuluvia. Pieni ökypalkkainen vähemmistö nostaa näitä keskitulotaulukoita, joten se ei kerro todellisuutta.[/QUOTE]

Ulkomailta saa ilmaiseksi valmiiksi koulutettua työvoimaa, siinä tulevaisuuden veronmaksajat.

[QUOTE="aapee";27649415]Sinulla ei ainakaan ole aivoja, kun et tajunnut, ettei tästä nyt ollutkaan kyse. Jos olisi, niin sinäkään et olisi saanut pitää äitiysvapaata.[/QUOTE]

Totta. Minulla ei ole aivoja. MINÄKIN olen JOPA KAHDEN PIENEN LAPSEN ÄITI.

Minä vaan ajattelen, että elämää täytyy olla myös tulevaisuudessa. Työelämä on kova haaste. Sinusta ei edes ole siihen, jos minulla ei ole aivoja. Sinun viiskymppinen äitis, joka potkitaan duunista hoitaa TIETENKIN sinun lastasi, kun painut sinne oikeisiin töihin. Tule sen jälkeen mussuttamaan :).

[QUOTE="vieras";27649428]Ulkomailta saa ilmaiseksi valmiiksi koulutettua työvoimaa, siinä tulevaisuuden veronmaksajat.[/QUOTE]

Ei tänne koulutettu työvoima tule. Vain sossupummien keskuudessa on tunkua.

Tilannehan on juuri päinvastainen. Suomi kouluttaa ilmaiseksi paljon ulkomaalaisia opiskelijoita (kun taas suomalaiset maksavat kalliit lukukausimaksut ulkomaisissa yliopistoissa). Usein opintonsa päättävä ulkomaalainen suuntaa pois Suomesta heti valmistuttuaan. Ei ole tässäkään touhussa järkeä.

Totta. Minulla ei ole aivoja. MINÄKIN olen JOPA KAHDEN PIENEN LAPSEN ÄITI.

Minä vaan ajattelen, että elämää täytyy olla myös tulevaisuudessa. Työelämä on kova haaste. Sinusta ei edes ole siihen, jos minulla ei ole aivoja. Sinun viiskymppinen äitis, joka potkitaan duunista hoitaa TIETENKIN sinun lastasi, kun painut sinne oikeisiin töihin. Tule sen jälkeen mussuttamaan :).

Taisi jäädä aivottomalta huomaamatta, että olen töissä ja kahden pienen lapsen äiti.

Mikä siinä äidin töissäkäymisessä niin ihmeellistä ja kamalaa on? Minun äitini kävi aina töissä, samoin molemmat isoäitini. Omien lasteni äiti käy tietääkseni töissä. Jokainen kynnelle kykenevä vastuuntuntoinen aikuinen työikäinen ihminen käy töissä, ansaitsee itse omat rahansa ja maksaa veronsa. Ei siinä mitään itkemisen aihetta ole paitsi tietysti niille jotka eivät jaksa vetää omaa painoaan yhteiskunnan pulkassa vaan mieluummin nukkuvat pidempään aamulla ja nillittävät nettipalstoilla päivät.

No joo, työtä teen minäkin, onneksi ei tarvii kukonlaulun aikaan nousta, puoli seiskalta vasta! Näillä yöunilla (viimeiset kuusi vuotta olleet aika heikkoja) en todellakaan jaksais 40 tuntia viikossa tehdä töitä. Ukko reissuhommissa, eli minä se olen, joka öisin herää.
Onnellisia ne, joiden lapset nukkuvat rauhallisesti läpi yön, mikäs siinä on aamulla herätessä, kun on saanut nukkua katkeamatonta unta, tarpeeksi.
Helppo se on täällä huudella, että töihin vain jok'ikinen äiti, tuutko sä sitten valvomaan meille yöt, että mä saan nukkua, edes joskus, täyden yön.
Äh, väsyttää, muutama yö mennyt taas kovin surkeilla unilla, ehkä hieman liian kärkkäästi nyt ajattelen, mutta univaje on myös vaarallinen juttu, autolla ajaminen, tarkkuutta ja/tai vastuullisuutta sisältävä työ....no, virheitä sattuu varmasti huomattavasti enemmän univajeiselle kuin hyvin nukkuneelle.
Eli ehkä se aamulla pidempään nukkuminen edes vähän korvaa niitä yöllisiä herätyksiä, joillakin, kannattaa kokeilla univajetta, niin tietää, mitä se on. Laittaa vaan herätyksen monta kertaa yössä muutaman kuukauden ajan, ja arvioi sitten uudelleen, onko se sitten niin helppoa! Toki kaikkien kotona lastaan kasvattavien äitien lapset ei herätä, mä puhunkin vain niiden puolesta, joiden lapset herättävät!

[QUOTE="vieras";27649188]Ulkomailta Suomi saisi niin halutessaan ilmaiseksi valmiiksi koulutettua työvoimaa, joten on silkkaa rahan ja ajan haaskaamista tukea suomalaisia lapsiperheitä.[/QUOTE]

Mitä työvoimaa? Koraanikoulun suorittaneita on kyllä kovasti tulossa tänne.

[QUOTE="aapee";27649468]Ei tänne koulutettu työvoima tule. Vain sossupummien keskuudessa on tunkua.

Tilannehan on juuri päinvastainen. Suomi kouluttaa ilmaiseksi paljon ulkomaalaisia opiskelijoita (kun taas suomalaiset maksavat kalliit lukukausimaksut ulkomaisissa yliopistoissa). Usein opintonsa päättävä ulkomaalainen suuntaa pois Suomesta heti valmistuttuaan. Ei ole tässäkään touhussa järkeä.[/QUOTE]

Kyllä Suomeen valmiiksi koulutettua työvoimaa tulisi tarvittava määrä, mutta SAK on kantona kaskessa.

Lisähoukuttelevuutta toisi englannin määrääminen Suomen ainoaksi viralliseksi kieleksi.

Voi anteeksi, teidän ylhäisyytenne ;)! Olen pahoillani, että olet töissä.

Minä en ole pahoillani, mutta suon kyllä muille äideille mahdollisuuden hoitaa lapsiaan kotonaan pidempään kuin minä tein. Enkä halua, että naisia kyykytetään jatkuvasti työelämässä. Palkat on jo pienempiä. Miksi niitä pitää vielä pienentää näillä kaavailluilla palkattomilla sairauslomilla. Tosiasia on, että juuri pienten lasten äiteihin ja varsinkin yksinhuoltajiin nämä muutokset iskisivätä kaikkein kipeimmin.

Miehet osaavat kyllä pitää toistensa puolia hyväveli-järjestelmissä. Kaltaistesi typerysten takia naisilta viedään viimeisetkin oikeudet ja kurjistetaan elämää entisestään.

[QUOTE="vieras";27649428]Ulkomailta saa ilmaiseksi valmiiksi koulutettua työvoimaa, siinä tulevaisuuden veronmaksajat.[/QUOTE]

Mä olen ymmärtänyt, että kyllä ne ulkomaalaisetkin lisääntyy, eli hoitavat sitten pieniä lapsiaan ja ovat poissa työelämästä sen aikaa...

[QUOTE="aapee";27649529]Minä en ole pahoillani, mutta suon kyllä muille äideille mahdollisuuden hoitaa lapsiaan kotonaan pidempään kuin minä tein. Enkä halua, että naisia kyykytetään jatkuvasti työelämässä. Palkat on jo pienempiä. Miksi niitä pitää vielä pienentää näillä kaavailluilla palkattomilla sairauslomilla. Tosiasia on, että juuri pienten lasten äiteihin ja varsinkin yksinhuoltajiin nämä muutokset iskisivätä kaikkein kipeimmin.

Miehet osaavat kyllä pitää toistensa puolia hyväveli-järjestelmissä. Kaltaistesi typerysten takia naisilta viedään viimeisetkin oikeudet ja kurjistetaan elämää entisestään.[/QUOTE]

KIITOS kohteliaisuudestasi :laugh: !! Sulla taitaa olla paha olo :laugh:!

Justiinsa joo, no sit hankitaan ne pöpin paperit jos kerran pitää pieni lapsi laittaa hoitoon ja sit palkatta hoitaa sairastelevia lapsia kotona. Ja loppu tasan se lastenkin tekeminen, jos niiden elättämisestä ja kasvatuksesta tehdään mahdotonta.

Kyllä taas naisia sorsitaan minkä keritään, vittu, naisille sit kunnon palkat ja pysyvät työpaikat myös!

[QUOTE="nainen";27649562]Justiinsa joo, no sit hankitaan ne pöpin paperit jos kerran pitää pieni lapsi laittaa hoitoon ja sit palkatta hoitaa sairastelevia lapsia kotona. Ja loppu tasan se lastenkin tekeminen, jos niiden elättämisestä ja kasvatuksesta tehdään mahdotonta.

Kyllä taas naisia sorsitaan minkä keritään, vittu, naisille sit kunnon palkat ja pysyvät työpaikat myös![/QUOTE]

Muutama nainen on onneksi hoksannut tämän asian. Valitettavasti meistä harvoista ei taida olla barrikadeille tulevaa katastrofia estämään, kun näitä 'maanpettureita' on riittämiin.

Muilla palstan mammoilla taitaa olla liian kiire kinastella yhdessä ketjussa, onko se päivähoito oikeasti haitallista vai ei lapsille. Kannattaisi ennemmin keskittyä todellisten ongelmien ratkaisemiseen ja asioiden ajamiseen. Nytkin nämä isotuloiset päättäjäukot saavat kaikessa rauhassa tehdä nämä naisia syrjäyttävät ja sorsivat uudistukset. Samaan aikaan äidit ovat toistensa tukassa kiinni paljon vähäpätöisempien asioiden takia.

[QUOTE="aapee";27649496]Mitä työvoimaa? Koraanikoulun suorittaneita on kyllä kovasti tulossa tänne.[/QUOTE]

Esimerkiksi sairaanhoitajia tulee tällä hetkellä Espanjasta niille pikkupaikkakunnille, jotka eivät suomalaisille hoitsuille kelpaa.

Annetaan vaan meidän rahat, työpaikat, koulupaikat, palvelut ja kaikki ulkomaalaisille, kuollaan me suomalaiset sukupuuttoon kun ollaan niin törkeän ahneitakin... että ihan omista verovaroista kehdataan jotain odottaa omalle kansalle. Hei, mulla olis 5 huoneen omakotitalokämppä, voisin luovuttaa senkin jollekkin rättipäälle, anyone?

Turhaa papat taisteli meille itsenäisen suomen, annetaan kaikki vaan muille, suomalaisuudesta viis, se on kato out :)

[QUOTE="vieras";27650072]
Turhaa papat taisteli meille itsenäisen suomen, annetaan kaikki vaan muille, suomalaisuudesta viis, se on kato out :)[/QUOTE]

Harmi, että suomalaisten ei kiinnosta hoitaa niitä pappoja, vanhustyö on kato liian likaista ja tylsää ja muutenkin out.

Yhteistyössä