Yli vuosi yritystä 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin joo enpäs ees tajunnu et eihän me mitään lähetettä saatu sinne simppatutkimuksiin. Lääkäri vaan sano et mies eka tutkimuksiin ja sit vasta hän voi kirjottaa mulle sen lähetteen. Taisin jännittää niin paljo kun se oli keväällä eka kerta kun puhuin tästä "ongelmasta" ulkopuoliselle. No ehkä mä varaan vielä ajan toiselta terkkarilääkäriltä ja katotaan mitäs se sanoo.

Heips Kalat! Mulla lääkityksenä prolaktiinin hoitoon ollu jo iät ja ajat parlodel 2,5mg, tosin annostuksen määrä on vaihdellut puolesta tabletista 2 päivässä! ;0) Mulla todettiin toi prolaktiinin liikaeritys jo 8vuotta sitten.

Mikä siinä on että kun yritystä on jo yli vuosi niin kauhean masentavaa kun menkat tulee aina vaan vaikka oireita oisi kuinka... Onko kenelläkään mitenkään raskasta tämä homma kun aina pettyy menkkoihin eikä yhtään plussa testiä ole tullut...?
Pelottaa kamalasti että jos lapsia ei saa koskaan. Tutkimuksiin täytyy lähteä aikakin on varattu, mutta pelottaa kauheesti:(

Se on erittäin masentavaa. Mulla meinaa itku päästä varsinkin niinä kuukausina kun on oikein kovasti yritetty. Muakin pelottaa että jos niitä lapsia ei koskaan saakkaan, mutta ei auta pelolle antaa valtaa vaan täytyy yrittää toivoo. Ehkä se tutkimuksiin pääsy (toivottavasti) autta meitäkin.... Eipä niillä, joilla plussa pärähtää heti ekoilla yrityksillä oo minkäälaista hajua mitä tällänen tuska voi olla. Ootteko muuten kertonut kellekkään tästä? Me ei olla mut äitini kans ajattelin asiasta puhua. Onneks on tää palsta minne voi tulla aina purkamaan kun tuntuu siltä.

Tervetuloa kaikki uudet yrittäjät=) Onpas täällä ollut vilskettä! Toivottavasti myös kamarin puolella..*virn*
DameK: Oliko sulle kerrottu jotain hoitokeinoja mahd.ohueen kohdun limakalvoon? Olen jostain lukenut, että ehkäisypillerit voivat paksuntaa siltä (yäks!, ei pillereitä) ja itse jotenkin pelkään, että mulla on sama juttu, vaikka tutkittu ei asiaa vielä olekaan. Voikohan ko.vaivaa todeta muutoin kuin verikokeella? Mutta toivottavasti teillä tuottaa tulosta, kun apikat on "siivottu" ja saisitte pian ilouutisen=)

Hansu: Paljon onnea ja kiitos rohkaisevasta tarinasta=)

Satuliini: en usko, että korkeasta verenpaineesta on haittaa raskautumiselle, mutta tietty raskauden aikana sitä seurataan.Mitens sulla on nyt kierto menossa eli milloin pitäs alkaa/olla alkamatta menkat? Saadaanko jännätä? Voi, kun tärppäisi!!

Kalat: Toivotaan, että ovis löytyy ja jos ei, niin silti vauhtia sänkyyn ja kädet ristiin! Lomalla jaksaa=D

Missä luuraa kaikki muut? Molly? Hektikko? Miss ya!!!

Omasta: Kp 10/23-25-28...who knows! Joka toinen päivä tähän aikaan mennään lujaa ja joka toinen päivä nukutaan=) Gynen aika häämöttää ja mieliala ihan ok. Jännittää hiukan!

Plussia naiset! Noidutaan niitä yhdessä=)

Hei!
Satuliini; Mullakin korkea prolaktiini todettiin jo 8-9 vuotta sitten. Alkuun söin Parlodelia, mutta se ei sopinut minulle, sitten vaihdettiin Dostinexiin ja se on ihan ok. Nyt on taas saatu prolaktiini kuriin, mutta syön silti lääkkeitä. Yritettiin tässä yhdellä välillä jättää lääke pois, mutta heti vain pomppasi lukemat. Ennen esikoista pääsin eroon lääkityksestä. No, jospa jossain vaiheessa taas pääsisi. =)
Omaa napaa sen verran, että kp 17/31-? menee ja tässä kierrossa varmaan ovis tapahtuu, tänä aamuna nimittäin tikutin melko vahvan viivan (siis melkeinpä yhtä vahva kuin se kontrolliviiva) ja viimeiset neljä päivää alavatsa on ollut tosi hellä. Että kaippa siellä jotain tapahtuu ;) Ahkeria on pedin puolella oltu joka tapauksessa, vaikka tähän aamuun asti tikut on selviä negoja näyttäneetkin.
Tiedän tosin, että nyt kun sen oviksen taas bongaa, niin reilun parin viikon päästä tipahtaa taas korkealta...Vaikka iloinen pitäisi olla siitä, että ovis kuitenkin clomeilla aikaan saadaan, mutta tottakai sitä nyt on taas toiveet todella korkealla! No, vitamiineja popsin ahkerasti ja greippimehua vetelen naamariin päivittäin, pitäiskö huomenna hakea vielä punkkupullo kaveriksi...

Annukka

Itse en ole kertonut kellekään en edes äitille vaikka joskus tekisi mieli sanoa jotakin mutta jotenkin vaan ei pysty kertoon kun haluaa olla vielä hissukseen ja viedä asian loppuun pelkän miehen kanssa. Yksi tuttu kyllä tietää kun ne on kysellyt niin paljon että joskos teille... Niin oli pakko kertoa koska oli niin rassaavaa kun aina kysyttiin samasta asiasta. Joo olen samaa mieltä kyllä siinä asiassa, että kukaan ei tiedä mitä tämä on. Jos on pisenpään yrittänyt ilman tuloksetta....

Mulla menkat loppu eilen ja tänään siis kp 6/24-26 taidan tässä kierrossa taas tikuttaa ovista, en oo pitkään aikaan jaksanut sitä tehdä. Joo ei tästä paljoo halua ulkopuolisille kertoo. Mä oon vielä lastenhoitoalalla töissä. No, toivotaan edelleen paljon plussia myös tähän ketjuun, eikä menetetä toivoo.

Heip!
Eksyin tänne ja aattelin kertoa oman tarinani, Hansun innoittamana, kaikille "kannustukseksi", toivottavasti... Me oltiin yritetty siipan kanssa lasta noin kaks vuotta, kun mentiin tutkimuksiin. Mulla todettiin endometrioosi, joka "ehkä" aiheuttaa lapsettomuutta, miehellä kaikki ok. Meille tehtiin yx inseminaatio, jonka jälkeen lääkäri totes, et siirrytään suoraan IVF:ään. Ensimmäinen IVF tehtiin alkuvuodesta 2002, joka onnistu heti ja esikoispoikamme näki päivänvalon 11/02. Ehkäsyä ei käytetty, mutta pikku kakkosta ei myöskään alkanut kuulumaan, joten taas IVF alkuvuodesta 2004 ja kuopuksemme (poika hänkin) syntyi 12/04. Hänenkään jälkeen emme ole ehkäisyä käyttäneet, kun tuntuu niin turhalta... Kunnes sitten 20.7.06 tein raskaustestin, joka näytti plussaa... Luomuvauva... Ajatukset on edelleen ihan sekaisin meillä molemmilla, koska emme TODELLAKAAN kuvitelleet, et tulisin raskaax ilman "apuja". Toivottavasti tää kirjotus antaa toivoa kaikille!!! Täytyis pystyä irrottamaan ajatuksensa "vauvanteosta", joka on ÄÄRIMMÄISEN vaikeeta, I know... mähän elin "kierroista" yht. noin viis, kuus vuotta, mut nyt näyttää hyvältä...Ei saa menettää toivoa =)
PLUSSA-ONNEA hurjasti kaikille!!!!

Onnea Karpalolle!
Omaa napaa sen verran, että kp 18 menossa ja tänä aamuna tikutin aivan varman plussan ovistestiin. Itse asiassa jo eilen illalla (kun silloin aamulla oli sellainen melkein-viiva, niin minä kärsimättömänä ihmisenä otin ja testasin 12h päästä uudelleen...=)) oli aivan selvä plussa. Eli tänä iltana ollaan todella ahkeria peittojen alla...kunhan on ensin esikoinen saatu nukkumaan, meinaa näin lomalla päästä välillä hieman venähtämään nuo nukkumaanmenot.
Joten eiköhän tässä taas parin kolmen viikon päästä taas jännäillä ihan tosissaan. Ja toivottavasti tällä kertaa ei tiputa korkealta.
Mukavaa työpäivää kaikille töissäolijoille ja mukavaa lomapäivää kaikille, jotka vielä lomailevat.

Hei pitkästä aikaa!

Tännehän on kesällä löytänyt paljon uutta porukkaa. Tervetuloa vaan.

Mitä kuuluu Vippe, Molly, Nasuppi, Manna? Teitä ihan jo kaipaa...

Kesä menee jotenkin niin vauhdilla, kun on paljon tekemistä. Ihan huikean hieno kesä onkin ollut tähän saakka. Jokos olette palailleet kesälomilta? Itse olen kotiutunut, mutten töissä. Aika kivaa näin, vaihteeksi.

Omaa napaa sen verran, että pitkästä aikaa tuntuu siltä, että oiskohan tässä kierrossa jotain toivoa. Ovis oli pe-la (en kylläkään oo tikuttanut enää aikoihin, mutta tuntemusten mukaan) ja nyt tuntuu, kuin rinnat olis turvoksissa. Illalla nippaili myös alavatsaa. Siis ihan kuin tammikuun alkaneessa raskaudessa... Voi kunpa tää nyt alkaisi!!! Tässä kuussa putoan kyllä kovaa ja korkealta, pitkästä pitkästä aikaa, jos ei...

Siispä puuh, puuh... minäkin toivottelen kaikille plussatuulia. Kyllä meidänkin aika vielä tulee!

Tervehdys täältäkin!

Jahas, Kalat ja Kaisla jännäilee pian! Peukkuja kovasti! Varsinkin Kaislalla tuntui olevan toiveet korkealla. Kyllä tällä kertaa käy niin, ettei tarvii pudota. :) :) Mannallakin pian ovishetket käsillä. Meinaatko tikuttaa?

Mää oon ny pari päivää napsinu clomeja. Jännittävää. :) Ei mulla ihan täyttä uskoa niiden toimivuuteen ole, mutta mielenkiinnolla odotan. Maanantaina on sitte gyne ja ultra.. Sitä odotellessa. Sen jälkeen vois sit varmaan tikutella, riippuen ny tietty mitä se gyne sit sanoo.

Nasuppi ja Molly vielä lomailevat. Sallittakoon se heille, eipä lomalla tarvii vaivata päätään näillä asioilla. :) Ite jään lomille perjantaina. JESJESJES! 4vkoa ihanaa joutenoloa. :) Manna, tehdäänkö aamukampa lomille lähtöön.. ;)

Kiitokset vielä vierailijoille onnistumistarinoista. Niitä on aina yhtä kiva lukea. Onnittelut teille!

Moi! Kyllä noita onnistumistarinoita on tosiaankin kiva lukea, nousee itelleenkin hymy korviin! ;) ONNITTELUJA TÄÄLTÄKIN SIIS!!! Tällä taas menkat kadoksissa kp41 menossa (mihkä lie hävinneet)?! Tarkottanee varmana sitä että olisi syytä taas piakkoin varailla siitä aikaa lekurille,kun ei kuulu eikä näy. Raskaana olonkin olen jo pois sulkenut. Mullakin pitkästä aikaa viikonloppu kokonaan vapaata, ja päätettiin siipan kanssa lähtä risteilylle tallinnaan! Saapi hetkeksi heittää työt ja kaikki muut asiat mielestä ja toivottavasti nauttia kauniista säästä.

Keskiviikkoa naiset=)

Yes, Vippe! Tehdään aamukampa! Perjantaina alkaa loma ja kyllä sitä kannatti odottaa, kun nyt se on vielä edessä! Oikeestaan tää on ihaninta aikaa, kun on enää pari aamua ja sitten saa vaan olla 4 vkoa!Meillä on vain yksi suunnitelma; viikoksi mennään seikkailemaan keskieurooppaan kaksistaan autolla. Saa nähdä, mitä siitä tulee. Muuten oleilen vain, koska mies ei ole lomalla näin kauaa. Saatan thedä omia reissujakin, jos kotinurkat ahdistaa...vaikkakin puuhaa riittäisi sisällä ja ulkona, mutta en ota stressiä. Hiukan vatsan pohjalla kipristää ensvkon eka gynen käynti ja se alkaa pelottaa. Mä olen ikuinen spekuloija ja mustamaalaaja itseni suhteen=(

Huuuuuikasevan jännittävää kaislalla ja kalat:lla! Nyt on sellainen tunne, että jotain on teillä tosiaan tapahtumassa! Pidän kaikki peukut ja varpaat ojossa, että tärppi olisi käynyt! Tähän ketjuun olisi aivan mahtavaa saada jymyuutinen!Tehän pidätte meitä nyt ajantasalla joka päivä? =)Joohan?

Kiitos KARPALOlle kin rohkaisevasta tarninasta. Meillä on toivoa, koska sehän olisi sula mahdottomuus, että me jäisimme kaikki täällä ilman lasta. Siinä menisi kyllä tilastot sekaisin ja olen ihan varma, että meille vielä se onni suodaan.

Vippe, en enää aio tikuttaa, koska nyt on menossa kp 13/23-35-28... Ollaan jokatoinenpäivä-tyylillä menty viimeinen viikko ja sen pitäisi riittää, jos on onnistuakseen. Mulla on rinnat arat, alkoi eilen illalla...ja hiukan turvonneet, joten mahtaisiko ovis kolkuttaa? Mene ja tiedä. Ensvkolla, kun on gynen aika, niin on kp 21 menossa ja mietin, että JOS sattuisi olemaan raskaana, niin mahtaakohan sen huomata siellä jotenkin, kun en edes oikein tiedä, mitä tutkimuksia ne tekee...vissiin ultraa sisäkautta??

Oletteko muuten huomanneet, että on tullut uusia, edullisempia, ovistestejä markkinoille? Niitä on myös raskaus ja vaihdevuositestejä.
Merkki on Rfsu ja ne ovat ruotsalaisia, valmistavat myös kondomeja yms. juttuja. Näitä testejä myy Anttilat, Euromarketit, Citarit ja jotkut K-Supermarketit; hinta on 13.90e 7 kpl paketti ja raskaustesti 4.90e 1 kpl. Itse en ole kokeillut kuin aconeita ja ajattelin, että pitäis ostaa...

Mutta...Nyt täytyy viedä pyykit narulle ja hiukan siistiytyä; suuntana golf-kenttä.

Tsemppiä! Ja myös täältä PUUUUH! Plussatuulia!

Lueskelin teidän ketjua ja vaikutatte mukavalta porukalta, joten kenties joukkoon mahtuu yksi samanlainen? :) Meillä tilanne on vähän erikoinen, ilman ehkäisyä ollaan oltu 12/04 saakka, mutta varsinainen "yritys" pääsee alkamaan vasta nyt. Mulla on ollut aina epäsäännöllinen kuukautiskierto, ja pillereiden lopettamisen jälkeen (tietty pilsujen aikaan säännöllinen) kierrot heitteli jossain 70-100 päivässä. Sain Terolut-kuurin 8/05 ja se sai aikaan yhdet menkat, mutta en viitsinyt syödä niitä enempää joten seuraavia menkkoja sitten odoteltiinkin taas.

Mutta koko tuo aika ollaan oltu aivan lunkisti eikä varsinaisesti ajateltu sitä että "tehdään vauvaa". Kokeilin sitten huvikseni vyöhyketerapiaa 5/06, kun olin kuullut että siitä olisi apua kk-kierron säännöllistymiseen. Kävin kolme kertaa hoidossa, ja nyt sitten on kierrot tasoittuneet 53-47-31. Kahdessa vikassa kierrossa olen tuntenut oviksen (taikka siis havainnut oireet). Eli nyt oikeastaan on ensimmäistä kertaa sellainen olo että raskaaksi tuleminen voisi olla mahdollista. Ollaan miehen kanssa iloittu jo pelkästään noista säännöllisemmiksi muuttuneista menkoista!!

Mulla gyne diagnosoi 5/05 PCO-tyyppiset munasarjat, mutta ei varsinaisesti PCO:ta, onko sillä nyt sitten eroa... Mulla ei ole mitään muita PCO-oireita ollut kuin tuo satunnaiset menkat, ja nyt näyttäisi niihinkin löytyneen apu. Pääasia meillä on ollut ensisijaisesti saada ensin luomuavulla mun kuukautiskierto kuntoon ja sitten seuraavasti voidaankin alkaa haaveilla raskaaksitulosta. Ja luomusti on ajateltu aluksi tätäkin projektia hoitaa, musta ei tunnu tällä hetkellä hyvältä syödä ylimääräisiä hormoneja vaan kokeilla ensin jos elimistö itse heräisi, just vyöhyketerapialla tai akupunktiolla.

Taustoista sen verran, että molemmat ollaan 28-vuotiaita. Häät tulossa, joten kyllä tässä tuo naimisiinmeno on se number one, mutta hyvänä kakkosena tulee kyllä pieni vauveli. Iisisti oleskellen ja haaveillen, vaikkakin aion kyllä vähän seurailla tätä kiertoa että josko sitä ovulaatiota bongailisin tässäkin kierrossa (kp 7)... :)

Mites teillä muilla, oletteko kokeilleet hippi-apuja, kuten vyöhyketerapiaa, akupunktiota, muuta?

Moikka!

Ihanaa, että mannalla ja vipellä on lomat vasta alkamassa! Nauttikaa täysillä, olette ehdottomasti lomanne ansainneet!

Manna, varmaankin kannattaa sanoa siellä gynellä, että mikä kp on menossa. Sehän ois hauska ylläri, jos ultrassa näkyiskin alkanut raskaus :) Ja voi, kunpa sua ei jännittäisi se gyne liikaa. Kyllä kaikki menee siellä hyvin!

Vipelle nyt satasella peukkuja, että clomeista löytyy se apu ja ne toimivat sulla!

Mikäs on kalat:lla fiilikset? Täällä oon ihan ihmeissäni, että voisko tosiaan olla mahdollista, että alkio ois kiinnittynyt ja raskaus alkaisi... Iih, ei tiedä mitä ajattelis, hih.

Juu, kiitos tosiaan Karpalolle kertomuksestasi. Kyllä se kummasti luo toivoa täällä!

Satuliini, en muista, missä vaiheessa teidän tutkimukset olikaan. Mullakin on ollut tuollaisia ylipitkiä kiertoja aina välillä (tyyliin 49-59 kp). Sitten kuitenkin ovat itsestään korjaantuneet pikkuhiljaa normaaleiksi. Toivottavasti sullakin kävisi niin. Itselleni ei viimeksikään gyne määrännyt teroja (kun oli juuri 49 kierto), vaan sanoi, että näyttäisi siltä, että kyllä ne sieltä itsekseen alkavat...

Voikaahan hyvin kaikki! Tulen kyllä varmasti kertomaan, jos se plussa tulisi. Testaan aikaisintaan ensi viikolla, jännää... :)

Hei!
Loma lähenee uhkaavasti loppuaan ja syksykin taitaa saapua jossain vaiheessa. Toivottavasti uudet tuulet alkavat siinä samalla puhallella meille kaikille.
Mulla kp 20 menossa. Ovistestiin tikutin plussan kp 17-18. Ja ahkeria on oltu, ettei taas yrityksen puutteesta pääse kyllä kukaan sanomaan=)
Eli parin kolmen viikon päästä jännätään toden teolla taas ja itseni tuntien tiedän, että korkealta tullaan alas, jos ei tärppää.
On se jännä, vaikka sitä kuinka koettaa psyykata itseään ajatuksella 'onhan se nyt hienoa, että edes clomeilla on ovis saatu aikaiseksi, kertoo siitä, että lääkkeet toimii ja jos ei tärppää, niin sitten seuraavassa kierrossa...' Mutta silti ne toiveet on niiiiin korkealla, että ihan sattuu, kun sieltä tipahtaa, kerta toisensa jälkeen. No nyt on neljäs clomikierto, vielä yksi kierto ja jos ei tärppää, niin sitten jatkamme uusin menetelmin. Niistä ei ole ollut lääkärin kanssa mitään puhetta, koska lääkäri on ollut niin toiveikas clomien suhteen, koska esikoinenkin sai alkunsa niiden avulla ja vielä niin 'helposti'.
Mutta tsemppiä kaikille vanhoille ja uusille ja jospa niitä plussatuulia todella alkaisi puhallella kaikille.
Kaislalle on peukut tooodella pystyssä=)

Heips tytsit!
Vitsi ku on jänskättävää tulossa. :) Kalat ja Kaisla, toivon niiiiin paljon että teillä olis ny tärpänny. Mikäs sen mahtavampaa, kun vihdosta viimein saada plussia lisää! Hannamariko mein viimeinen onnellinen on?? Mites siellä on muuten sujunut? Tulepas kertomaan kuulumisia, kumminkin taustailet siellä. ;)

Manna, ehkä sulla oli jo ovis. Rinnat reagoi keltarauhasen erittämään estrogeeniin ja keltarauhashormoniin.. (ja keltarauhanenhan syntyy puhjenneesta munarakkulasta) .. Ja ehkä lääkäri voi tosiaan ultrassa jotain kiinnittymistä nähdä jo siinä vaiheessa (kp21), varsinkin jos sulla oli jo ovis ja on tulossa lyhyt kierto. Keltarauhanen pitäis näkyä munasarjoissa kans, jos oot raskaana. (Se surkastuu n.4pvää ennen kuukautisia). Kuten huomaatte, olen taas opiskellut näitä naisen kuukautiskierron vaiheita.. :)

Empä ole niitä uusia tikkuja vielä huomannut. Katotaan nyt josko noi mammaksin tikut riittäisivät. Tässä kierrossa ajattelin testata iltapäiväpissistä. Aamu ei ainakaa toiminu.

Ansku78 kyseli hippihoidoista. En ole testannut, mutta mielessä on käynyt just toi vyöhyketerapia. Hermoratahierontakin kuulemma olisi hyvä jippo. Jotenkin ei vaan oo saanut aikaiseksi... Olen laiskimus. Ja tervetuloa mukaan turisemaan. Ollaampas me suosittuja. =D Nasuppi ja Molly on varmaan ihan puulla päähän lyötyjä, ku ollaan saatu nii paljon uusia mukaan. :)

).( Tänää nipisteli tuolta vasemmalta puolelta.. Kyllä ne clomit varmaan jotain siellä tekee.. kp6 tänää, huomenna viimeinen tabu. Ootko muuten kalat napsinu niitä iltaisin vai aamuisin?

Ei kai tässä kummempia. Palaillaan taas!!! Silmissä siintää loma, loma, loma.... :)

Hei Vippe!
Aikoinaan söin niitä aamuisin, mutta ne aiheuttivat aika paljon kuumia aaltoja ja hikoilua...oli ahdistavaa olla töissä, istua päätteellä ja hiota =) Sitten aloin syömään niitä iltaisin ja olen todennut sen paremmaksi vaihtoehdoksi, ainoa sivuoire tällä hetkellä tuntuu olevan lievä unettomuus niinä päivinä kun otan clomia ja pari kolme päivää sen jälkeen. Minä en koskaan ole älynnyt kysyä lääkäriltä eikä lääkäri koskaan ole maininnut, kannattaako clomit ottaa aamulla vai illalla. Mutta näillä palstoilla olen törmännyt molempiin vaihtoehtoihin, lie kumpikin sitten oikea tapa.
Mulla noi mammaksin testit ovat toimineet hyvin, aamupissistä olen testannu ja oviksen aikoihin joskus myös iltapissistä eli 12 tunnin välein parin päivän ajan (siitä lähtien kun ja jos olen ekan plussan saanu). Kaksi kertaa päivässä siksi, että olen hieman koettanut hahmottaa mm. kuinka nopeasti 'ovis on ohi'...Tiedän, ei ehkä järkevää, mutta joskus tuntuu ettei tässä ole järkeä muutenkaan...;)

Heissuli vei,

Ketju kuhisee kesähelteillä, kiva juttu.

Annukka, eivät tosiaan taida tehdä missään julkisella puolella simppatutkimusta ja yksityisellä ei siihen tarvita lähetettä ollenkaan. Hakee vaan purkin ja sopii, mihin aikaan se suurin piirtein toimitetaan. Se on niin helppo tutkimus, että jos vaan mies on suosiollinen, suosittelen tekemään sen testin. Itselleni oli aikoinaan suuri helpotus, ettei miehen simpoissa ollut mitään vikaa. Nyt voin rauhassa surkutella ja masistella tätä asiaa ja toivoa miehen tukea, kun vika on omassa itsessä.

Vippe ja Manna aivan loman kynnyksellä, rentoa ja virkistävää lomaa kaikenlaisen mukavan puuhailun merkeissä :)

Vippe, ei onnannut täällä mammaksi.fi ovistestailu taaskaan. Testasin kp 15-19 ja sain sellaisen MELKEIN yhtä vahvan viivan kp 16. Eli ajattelin ens kiertoon hakea apteekista kalliimmat, kun meillä on sitten jo vuorossa eka inssi (nyyh, niin sitä on vaan pakko mennä eteenpäin näissä hoidoissa). Mulla on tosiaan clomit kp 5-9, koska sillon kierron pituudeksi tulee juuri mun normaali sellanen eli n. 30 päivää.

Mut mut, onhan tässä tietysti vielä ensi viikon jännäily tai oikeestaan loppuviikon. Ei sitä koskaan tarvitse tädin tuloon odottaa, kun jo tietää, ettei tälläkään kertaa tärpäänyt. Mut jospa tällä kertaa... Kalat ja Kaisla, millekäs viikolle teidän jännäilyt osuu?

Hei!
Minun jännäilyt osuvat viikolle 32. Nyt menossa siis kp 21/31-?. Ovis oli kp 18, luulisin niin, koska testit näin osoittivat. Tämän päivän on toisella puolella ollut pientä nippailua silloin tällöin harvakseltaan.
Minulla muuten mammaksin testit on näyttäneet oviksen ihan hyvin.

Tervetuloa Ansku78 myös mukaan. Tänne mahtuu=) Teillä näyttää myös "projekti" alkaneen ja kiva kuulla, että menkat on tasoittuneet. Itsellä kierrot on olleet pikemminkin lyhyitä (jopa 21 joskus), joten kuljemme eri ääripäissä. Nykyään ne heittävät 23-28 jotakuinkin. Tsemppiä teillekin, niinkuin muillekin! Ja ihanaa, että olette menossa naimisiin; saatte kuitenkin nyt keskittyä suuren juhlan järjestelyyn ja siinä sivussa saattaa tärppikin käydä, kukaties?

Kiitos kaisla tsemppailusta gynen suhteen. Eiköhän se siitä, kun pääsee paikanpäälle. Mä vaan inhoan sairaaloita...pelottaa!

Vippe, kiitti tietoiskusta! En tennyt tuotakaan hormoniasiaa! Mä olen jotenkin passiivinen tiedonhankkija, kun mulla tuo tieto tuppaa lisäämään tuskaa, niin oon pimennossa monen asian suhteen=) Rinnat on edelleenkin arat ja ne kuuluisat limat bongasin toissapäivänä/eilen; ainakin luulen niin. Ollaan jokatoinenpäivä-menetelmällä menty..saapas nähdä?! Taas ajattelen, että jos ei nyt tärppää, niin johan on kumma!
Sulla taitaa myös clomit tehdä nyt työtään! Aiotko aloittaa tikutuksen? Hoppas, hoppas, että onnistuu!!!!!Ja hei, meillä alkaa tänään KESIS!!!!!!Nolla aamua! Jihuu! Nautitaan!!!

Pella, harmittelut tuosta tikuttelusta. Mutta noi tikuthan on ollut puheenaiheena muissakin ketjuissa, että toiimko vai eikö toimi?! Kokeile hakea jotain toisia.Mutta jos nii tulee, että menette inssiin, niin sit se on niin ja olette päässeet jo siihen vaiheeseen, että alatte olla lähellä vauvansaamista! Mä uskon siihen!!!Älä menetä silti vielä toivoa tässä kierrossakaan!Tsemppailuja!

Hui, kalat ja kaisla! Nyt porukalla odotetaan teidän jännäysvkoa! Ja mulle osuu jännäys vkon 31 loppuun tai vkon 32 alkuun..Samoilla vesillä ollaan! Toivotaan, toivotaan!

Palaillaan tytöt!

sorry vaan, mutta kun lukee näitä kirjoituksia, niin en yhtään ihmettele että ette ole tulleet raskaaksi... liikaa yrittämistä ja laskemista!!
Ottakaa hyvät ihmiset rennommin (ymmärän kyllä että lapsettomuus on tuskallista), mutta niin monesti olen kuullut, että kun yrittäminen loppuu niin sitten napsahtaakin raskaaksi!

Hyvä Minni...ihan pakko vastata, vaikka en yleensä nokkaani kopsauta tuollaisille kommenteille. Lasta ei saada/tehdä ajatuksen voimalla, joten on biologisestikin mahdotonta, että ajattelemattomuudella tulisi raskaaksi.
Kuukaudessa ei ole montakaan päivää, kun voi tulla raskaaksi; meillä kaikilla se ei edes ole mahdollista ilman apuja, joten siihenkään ei stressittömyys auta yhtään. On varmasti totta, että joillakin yrityksen lopettamisen jälkeen tulee raskaaksi, mutta mitä se yrittämisen lopetus sitten kekenkäkin kohdalla on. En välittäisi lukea täällä tuollaisia viestejä. Ehkä sinä sitten ymmärrät, jos joskus sattuu käymään itselläsi yhtä huono tuuri, kuin meillä, jotka jo toista vuotta yrittävät. Sinun kommenttisi ei lohduta yhtään.

Heippa,
Voisin myös liittyä taas joukkoon... Joskus viime vuoden puolella kirjoittelin, silloin "alku" intoa täynnä ja ei ois uskonu että nyt jo yli vuoden yrittäneissä... mutta niin vaan edelleen odotellaan.

Eli sen verran taustaa. Minä 31 ja mies 29. Yritystä on 06/05 saakka...ekat gynen tutkimukset jo tehty, siellä kaikki ok, söin kuitenkin pari kuukautta clomeja ja nyt on simppa-tutkimukset vetämässä. Kierto mulla on säännöllinen 26 pvä (nyt kp8) ja oviksenkin oon aina aika tarkalleen tienny, mut silti ei vielä mitään... pahimmat masikset on jo ohitettu, nyt sitä vaan elää päivä kerrallaan. Mutta jännää on että tähän asti mies sanoi ettei meillä niin kiirettä olekaan lapsen hankinnan kanssa ja ei oikeestaan todella ehkä halunnukkaan. Ja nyt vasta hänen puolelta on alkanut "todellinen yritys", joten ajattelin ettei se oikeestaan olekaan hullummin kun on aikaa menny. Mut toivon kuitenkin että mahiksia on. Vaikeinta tällähetkellä on kun ympärillä useat on just raskaana ja ekojen yrityskuukausien aikana. Miten selittää että on omaa itsepuolustusta pysyä vähän aikaa taustalla, koska aina tapaamiset on aiheuttaneet itkukohtauksia... ja eikä myöskään halua pilata heidän onnea sillä ettei voi iloisesti yhtyä keskusteluihin (vaikka ehdottomasti iloitsen heidän puolesta!)... jotenki sitä ei olis ikinä kuvitellut olevan tälläisessä elämäntilanteessa, toisaalta kaikki vahvistaa. Ja sekin on vielä sanottava että onneksi ystäväpiirissä on myös monta sellaista joilla on positiivisia kokemuksia eli ovat vuosien yrityksen jälkeen kuitenkin tulleet luomuna raskaaksi...
Tulihan pitkät tekstit, huomaa ettei ole pitkilleen kirjoitellut;)

tsemppiä vaan kaikille!

Yhteistyössä