Yliherkkä hajuaisti raskausaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vainukoira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vainukoira

Vieras
Alkaa jo mennä hermo tähän vainukoirana olemiseen...viikkoja 11 ja hajuaisti ollu ihan yliherkkä jo rv 2-3alkaen.

Haistan naapurien ruuan hajut ja sit alkaa tehä just sitä ruokaa mieli (tänään naapurissa oli makkarasoppaa ja toisessa ranskalaisia ja makkaraa!)

Ja täällä kotona alkaa tuo "tiskirättiongelma" olla jo aika paha, kun mun mielestä tiskirätti HAISEE, vaikka oisin eilen vaihtanu uuteen, niin tänään se jo haisee. Mies tai kukaan muukaan ei sitä huomaa. Samoin roskis haisee mun nenään koko ajan, vaikka vähintään kerran päivässä roskapusi viedään ulos.

Onko kellään samanlaista?

Minulla myös herkistyy hajuaisti. Se onkin yksi varmasti tunnusomaisimmista raskausoireista joita minulla on. Jostain syystä valmislihapullat saivat yökköreaktion aikaan ja tätä jatkui koko raskauden ajan. Oltiin Ikeassa ja mentiin sinne ravintolaan. Mies nauroi maha kipeänä siskon ja hänen miehensä kanssa, kun minä yritin rohkeana seistä jonossa ja yökkiä salaa hihaani. Siis ne lihapullat haisi niin oksettavalle, että minun oli pakko pyytää miestä ostamaan minulle jotain ruokaa (kunhan ei niitä kamalia lihapullia) ja siirtyä pois jonosta.

Mun oli pakko käyttää hajusteettomia shampoita, hoitoaineita, pyykinpesuaineita ja huuhteluaineita. Ne hajustetut pisti yökkiin. Ja muutenkin kylppäri mukamas haisi pahalle, vaikka sitä kuinka pesi.

Kuulostaapa tutulta. Mä melkein luovuin kääpiöhamsteristani, koska haistin sen kahdenkin suljetun oven läpi - ja se haju oli hirveä, vaikka häkki olisi juuri pesty. Tuota kesti raskauden ensimmäisen puoliskon ajan.

mie en voinut kuopuksen odotuksen alkuvaiheessa laittaa saunaa lämpiämään kun kylmä sauna haisi ihan järkylle,jotenkin se vaan oli ihan kauhee haju vaikka sauna oli puhas ja jääkaapin haju oli jotain ihan kauheeta
:x

meillä pari tuttua käyttää pyykkeihin ilmeisesti jotain huuhteluainetta joka saa aina päätä särkemään pahasti, nyt varsinkin. ja tupakka! hyi helvetti miten pahalta se voi haista monen metrin päähän!
mulla onkin laukussa nykyään oksupussi + hammasharja ja tahna aina mukana. tullut tarpeeseen, ikävä kyllä.

Joo sama täällä, mulla muutenkin välillä turhan herkkä hajuaisti mutta aina raskaana ollessa se vaan herkistyy, ei kiva. Mun kaveri on nyt raskaana, ja kerran se töissä alko ihmettelee et oonko mä vaihtanu huuhteluainemerkkiä kun on niin outo haju (me työskenneltiin 2m päässä toisistamme). Se haisteli mun paitaa ja oli et ei kyl tää on tää normaali, mutta sitten muistin että olin pessyt rintsikat eri huuhteluaineella, eli se siis haisto mun rintsikat 2 metrin päähän! Minusta jo aika pelottavaa :D

Tuttua hommaa täälläkin. Esikkoa odottaessakävin koulua ja eräänkin kerran ilmoitin luokassa luokkakavereille, mitä mausteita tänään on ruuassa....

Varsinkin kardemummat ym...

Minulle on puhjennut hajusteyliherkkyys tässä vanhemiten, se on lahja ja kirous samassa paketissa. Erotan kalliin hajuveden halvasta, mutta joissakin paikoissa oleminen on kidutusta. :/

Mulle tulee paha olo kaikesta, mitä mies haluaa kokata itselleen... esim. paistetun kanan tai lihan haju on todella kamala ja leijuu kämpässä tuntikausia! Sitten täällä palellaan ovet ja ikkunat auki, että pystyn olemaan oksentamatta.

Yhteistyössä